به یاد قربانیان تروریسم دولتی (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ کد خبر: 148436 منبع: پرینت

اگر طالبان، داعش، القاعده و حزب اسلامی تروریزم گروهی و حزبی باشند که هستند آمریکا نیز قطعا تروریزم دولتی است.

تروریزم یک تعریف دارد: "رسیدن به هدف حتی با کشتار غیرنظامیان".

بدون تردید به همان اندازه که گروه‌های تروریستی در 17 سال گذشته در افغانستان آدم کشته‌ اند آمریکا نیز اگر زیادتر از آنان آدم نکشته باشد کمتر هم نکشته است وجب‌ به‌ وجب سرزمین افغانستان به خون بی‌ گناهانی آلوده است که توسط آمریکا و متحدان آن در 6 هزار روز جنگ جان شان را از دست داده‌ اند.

شش سال پیش در چنین شب‌ ها و روزهایی یکی از هولناک‌ ترین جنایات در تاریخ جنگ آمریکا در افغانستان به وقوع پیوست. عامل این جنایت یک سرباز آمریکایی بود که توسط همرزمان اش حمایت می‌ شد. در ساعات اولیه بامداد روز یکشنبه 21 حوت 1390 یک نظامی آمریکایی مربوط به واحد نظامی مستقر در ولایت قندهار ساکنان غیرنظامی دو روستا را در ولسوالی «پنجوایی» این ولایت مورد حمله قرار داد.

این سرباز در دو روستای «الکوزی» و «ناجیبن» پنجوایی در فاصله حدود 500 متری پایگاه خود وارد خانه‌ های مردم شد نخست غیرنظامیان را به اسارت گرفت و سپس به سرشان شلیک کرد. وی به این هم بسنده نکرد بلکه اجساد تعدادی از قربانیان را آتش زد. در این حادثه 16 غیرنظامی از جمله 9 کودک معصوم جان باختند و اجسادشان به آتش کشیده شد.

عامل جنایت یک درجه‌دار 38 ساله آمریکایی به نام «رابرت بیلز» بود که از پایگاه مشترک «لوییس- مک‌کورد» واشنگتن به افغانستان اعزام شده بود. او پس از ارتکاب جنایت با خونسردی تمام به پایگاهش برگشت و مورد استقبال فرمانده پایگاه قرار گرفت پس از آن که موضوع رسانه‌ ای شد آمریکا قول پیگیری این موضوع را داد اما با گذشت شش سال از این جنایت هنوز دولت آمریکا اقدامی انجام نداده است.

در آن روزها گمانه‌ای شکل گرفت که گویا این جنایت اقدامی سازماندهی شده توسط ارتش آمریکا برای ایجاد ناامنی کاذب در جنوب افغانستان و سپس استقرار واحدهای بیشتر این نیروها به بهانه جلوگیری از شورش‌ های مردمی در منطقه است. این گمانه بعدها شکل عینی به خود گرفت و بر یگان‌ های ارتش آمریکا در پنجوایی افزوده شد. قولی هم که ارتش آمریکا برای محاکمه عامل جنایت پنجوایی داده بود عملی نشد و اکنون رابرت بیلز در کمال سلامتی در آمریکا بسر می‌ برد.

عکس زیر رابرت بیلز و قربانیان اش را نشان می‌ دهد.


آمریکا رابرت بیلز قربانیان تروریزم کشتار غیرنظامیان



محمد مرادی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرادی
رابرت بیلز
قربانیان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   سـعـدی ؟
بـــه یـزدان کـه ملک سـراسـر زمیـــن
نیـــرزد کـه خـونی چـکـد بـر زمـیـن
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است