اگر افغان نیستی از اینجا برو
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۹    ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ کد خبر: 148369 منبع: پرینت

اگر افغان نیستی اینجا چه کار می کنی؟ اگر افغان نیستی از افغانستان خارج شو!

در پارلمان افغانستان نشستی و به افغان توهین می کنی؟ کسانیکه خود را افغان نمی نامند حرامی هستند و ... این جمله ها فرهنگ و ادبیات جدیدی است که پشتونیست ها در مناظرات بکار می برند. اینها را از جایگاه ناتوانی شان در بحث های تاریخی و قبولاندن نام جعلی کشور علیه دیگران به کار می برند تا مخاطبان را در مناظرات مورد حمله روانی و سکوت قرار دهند.

آنها از فرهنگ سرتمبه بودن جهل شان و از کلمات و جملات زننده استفاده می کنند و کاری به بحث های تاریخی ندارند. تصور کنید اروپایی های مهاجر به ساکنان اصیل قاره آمریکا در برزیل، بولیوی، مکزیک، کانادال، آمریکا، استرالیا، آفریقای جنوبی و ... چنین جمله ای را با نام متفاوت بگویند. اگر ساکنان اصیل آنها اکثریت بودند مثل آفریقای جنوبی حتما نظام را تغییر می دادند.

اما چرا در آریانا زمین نشستیم تا به روزگار آنها دچار شویم و چرا مردم به تغییر نظام مثل آفریقای جنوبی با جدیت نمی اندیشند؟ ریشه این مشکل در کجا است و چه باید کردتا آنها دیگر توانایی گفتن چنین جملاتی را نداشته باشند؟

مشکل را در جای دیگر جستجو نکنیم به قول معروف آب در کوزه و ما تشنه لبان گرد جهان می گردیم! غیر پشتون ها به علت عدم اتحاد خودشان مسبب چنین بحران سرخوردگی بودند اما امروزه شرایط ایده آل پیش آمده است و غیر پشتون ها در بهترین شرایط تاریخ از نظر اتحاد قرار دارند.

پس در قدم اول در تغییر نظام جدی باشند، در گام بعدی به تغییرات بنیادی ساختارهای جعلی و آزاردهند مبادرت ورزند. در حال حاضر به آنهایی که می گویند تو افغان نیستی پس اینجا چه می کنی باید گفت: ما نه افغان هستیم و نه افغانستانی ما از سرزمین آریانا که خراسان زمین از آن تولد یافته از آن کشور هستیم و مهاجرانی که اسم قبیله خود را به این سرزمین نهاده اند دوست دارند باشند مثل باقی مردم زندگی کنند اگر هم ندارند برگردند به شمال هند زادگاه اجدادشان. اینگونه جدی به آنها باید پاسخ داده شود.

نام و نشان این کشور و هر آنچه را که جعل کرده اند را باید تغییر داد شهرها، روستاها، جاده ها و فلکه هایی که به نام قبیله و افراد آنها نامگذاری شده است را باید تغییر داده شود. اسامی قبلی را باید از دل تاریخ بیرون کشید و به مردم اطلاع رسانی کرد. اینها را باید گفت و نوشت در هرجا به دوستان، کودکان و بزرگان همه به همدیگر بگویند.

تغییر نظام جعلی کنونی و تغییر نام جعلی کشور پایانی خواهد بود به این گفته پشتونیرم و پشتونیست ها.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
پشتون
افغانستان
مردم غیرپشتون
نظرات بینندگان:

>>>   تاجیکها باعث اصلی تفرقه بین اقوام غیر پشتون هستند .
متاسفانه تاجیک ها وقتی قدرت دارند انحصار طلب تر از پشتون ها میشوند.
واقوام هزاره وازبک را فراموش میکنند وانها را سهیم نمیکنند. وهنگامی که پشتون ها آنها را دور زدند دست برادری به اقوام هزاره وازبک دراز میکنند.

>>>   پشتونها یا همان اوغان ها یک دلیل و افتخار بیاورند که دیگر اقوام نام افغان را بپذیرند! !!!!!!

>>>   افغان یعنی انتحار کشتن خشونت ...........

>>>   بالای زبان ما افتخار دارند.
افغان یا اوغان تنها نام یک قوم ناقل افغانستان است
اوغان یا افغان هویت ملی ناقلین افغانستان است این خبیثان متعصب , تفرقه افگنان و آشوب بازیگران همدستان تروریست این بی تمندانها دور از فرهنگ انسانی قلات وال ، محمد نظیر احمدزی , راضیه سعادت کوچی پکتیاوال ، فریده کوچی ، ،آرین یون کوچی ، اسماعیل یون کوچی ، غنی کوچی ، کمال ناصر اصولی کوچی پکتیاوال ، ستار سعادت ملتانی و جنرال تاقت حرامی دگروال انور حرامی و امرخیل تازه پاکستانی در زیر است و بخوانید.

>>>   هشتاد درصد مردم افغانستان به نام افغان افتخار میکنند - متباقی دل شان بایسکل شان

>>>   طاهر پشتون
او برادر اگر افغان نيستى برو به ملك اصلى ات:
اگر تاجك استى به تاجكستان
اگر اريايى استى به ايران (ايران به معنى اريانا است)
اگ خراسانى استى برو به خراسان (يكى از استانهاى ايران)

ولى فكر ميكنم افغان بودن(همرا با افغانهاى ديگر مثل هزاره ها, پشتون ها, ازبكهاو غيره) برايت بهتر از همه است.
تخريب كردن را توقف بده و بگذار وطن أباد شود.

>>>   افغان به معنی اوغان نیست ، پشتون ها هم نمیگویند که افغان یعنی پشتون

>>>   قلات وال نام دارد. میگه افغانیت را قبول ندارید، از ملک بیرون شوید. عین گپ را طالب و حکمتیار میگه، اگر اسلامیت طالبانی را قبول ندارید، سرتانه می زنیم و انتحارتان می کنیم. یکیشه میگه بیرون شو و دیگیش میگه بمر.. در نهایت هردو پشتونیزم مریض، سرطانی، جاهل، دور از فرهنگ و تمدن است. در برابر این پدیده شوم، راه حل تا آخر ایستاد شدن است. ما می گوییم، نه افغانیت را قبول داریم نه طالبانیزم را، من مقاومتی ام، ساده سازی و دو رنگ بازی در مکتبم نیست. دستور احمدزی از پروان سوم و کوته سنگی به اون طرف، قدرت تبدیلی یک سرباز را ندارد، در چنین وضعیت، یک مشت انتحاری آمده و ما را افغان می سازد.. دست تو قلات وال و تمام پشتونیزم مریض خلاص، ببینیم که حالی شما چی می کنید.
#احمد_شاه_فرید

>>>   طاهر پختون خیلی پررو و خودپرست هستی تو هم باید به پختونستان و پشت کوه سلیمان روان شوی البته مسکن اصلی تو قبل از هجرت بوده است اما مسکن اصلی فارسی زبانان همین خراسان بود که بدست قوم پرستها اشغال شد و نام قبیله خود را بر خورستان (خراسان) گذاشتند.

>>>   افغان همان پشتون های ... و ... آدم کش هستند ما افغان نیستیم.

>>>   از غير پشتونان خواهشمندم که هميشه بشردوستى وآداب سخن رامراعات نمايد و سند و اسناد وثبوت وعکس و تصوير و دلايل اراىه نمايد تا عقل منطق و مغز تفکرى خود و پشتون رابکار اندازيد و نه حس عاطفى و بى منطقى حاکمان افغان ومردم شريف پشتون.

اين جهت من از تون افغان ها بيرون مى روم بشرط که همين حوزه يک شهر با پسوند مکانى پشتو "تون" ختم شده باشد? در حوزه فرهنگى ايران توران و تاجيکستان و پاکستان
ما پسوندهاى مکانى فارسى ازقبيل ستان و ان وآباد داريم: مانند ملتان و مردان جلال آبا د اسعدآباد. پس ستانم پس بده آبادى هايم بده!
طاهر پشتون ديدى سند را?

سه نمونه براى پشتونيزه کردن ستان ما
1- "پوهنتون کابل" تحت عنوان «دانشگاه کابل» در سال 1946/47 از سوى ظاهرخان گشايش شد. اولين رییس آن دوکتور عبدالمجید دومين دوکتور انس رییس

2 اولين « دانشکده طب ابن سينا »دانشکده طب به نام نامى ابوعلى سينا در على آباد کابل از سوى نادرخان 1931/31 گشايش شد.
ولى طرح دانشکده طب کابل را امان اله خان با شفاخانه دانشگاهى -بیمارستان آموزشی ( teaching hospital)داشت
اولين چنين دانشگاه با بيمارستان «فرهنگستان جندی‌شاپور» و يا"دانشگاه جندی‌شاپور" (Academy of Gondishapur)آريانهاى ساسانى بود.
دومين «شفاخانه آموزشى طبى» را رييس طبيبان نوسينده «دانشنامه علايى» « کتاب قانون» و «کتاب شفا» در اصفهان و همدان با پشتبانى دانشمند ديگر بشريت ابو ريحان بيرونى که بيشتر از هزار گياهان نسخه ساختن دواها را (دارو ودرمان ) به دوست خود ابوعلى سينا به ستانهاى که باٻسوند مکانى پارسى ان اند مى فرستاد:
افغان حساب کن که چقدر قدر شهرهاى با ان را تو اشغال کردى حتى ملتان ومردانونيابى يک شهر با پسوند تون يک زره بشرم.
«پوهنتون» و «پوهنځى » هنوز پوهنځى اختراع نشده بود و فارسى هنوز حذف نشده بود.
دبيره (ځ) پشتو با (ڼ) پندگى پشتو از طرف پشتوتولنه در سال 1936 اختراع شد. پشتو تولنه پيش از آن "انجمن ادبى کابل" ياد مى شد , ناميده مى شد
که در آن نگارندگان کتابهاي قرأت فارسى عضويت داشتند مانند ملک العشرا
قارى عبداالله خان
* فارسي براي صنف سوم ابتداييه ۱۳۰۲
* فارسي براي صنف چهارم ابتداييه ۱۳۰۲
* قرائت فارسي براي ابتداييه پنجم ۱۳۰۶
* قرائت فارسي براي رشديه اول ۱۳۰۷
کتابهاي قرأت فارسى- دستور فارسى ....در برگ انترنتى کتابخانه ديجيتال افغانستان قابل دسترس است
زمانيکه مردم و دانشمندان افغانستان دانشگاه و دانشکده مى گفتند و در کتابهاي قرأت فارسى اشعار بهارى فروردين و مهر و اروديبهشت نوشته و بهمن ابر بهمن کابل خوانده مى شد در يگان جاهاى ايران به دانشگاه دارالفنون و داار المعلمين مى گفتند.

3- واژه شيرو خورشيد را دولت پشتون به سره مياشت تغيرداد.

>>>   اگر پختون یا پتان هستی به کوه سلیمان برو

>>>   طاهر پشتون
من افغان نيستم مى روم به ملك اصلى ات: «پختونخواه» «خواه پشتون » اقلا آنجا يک نام پشتوني خو است . اين نام سابقه اش تقريبا يکصد سال زيادتر زياد دارد از نامگذارى «افغانلند» همان نام که انگليس به کشور رودابه و رستم و اسفنديار و بهمن ماند که با پسوند مکانى پارسى «ستان» لند افغان «افغان ستان» ترجمه شد.
«پختونخواه» در «تاريخ احمدشاهى» درج است که گفته مى شود بقلم احمدخان درانى "سپهسالار شاهنشاهى ايران در زمان نادر شاه افشار صاحب قران و سپس شاه خراسان و ممالک فرا رودان از سندو کشمير و کاشغر تا خجند ودهلى وخراسان باخترى نوشته شده است. در اين تاريک از پشتون و پختون نوشته شده است. نشر نمى کنند.
دولت حاکمان افغان چرا اين کتاب را
پس از فروختن اش از سوى يک افغان سراجى قاتل عام عبدالرحمان خان به صوبه «شمال شرقى » مسما شد. سال 2010 دولت پاکستان اين نام را به «خيبر پختونخواه» تغيرداد و دل پشتونتبار با لقب بدل و کاذب «افغان » راکفاند و صلابت نام محبوب و اصيل پختانه پشتون را روح تازه دم داد.
پشتون صادق است
افغان صادق است

>>>   طاهر پشتون چرا اين قدر افغان مى کنى?
عبدالحى حبيبى که کتابهاى درباره ادبيات فارسى نوشت از سوى دولت افغان مجبور شد «پته خزانه » رابنويسد. هنگاميکه دانشمندان جهان ساختگى و تقلبى و جعلى بودن «پته خزانه » را نمايان ساختند و اين اثر اش از سوى سازمان فرهنگى رد شد و رسميت در سازمان فرهنگى نيافت عبدالحى حبيبى به پاکستان فرار کرد و زير نام مستعار «پريشان» مقالات نگاريد که دولت افغان را رسوا نمود.

>>>   پشتون مساوی با قتل دزدی تجاوز چتلی... اتنحار
هیچ کس این ننگ نمیپزیرد

>>>   راستى چرا اينقدر شر وشور است مردم أين سرزمين در خون غلت ميزنند مگر يك تعداد كوتا فكر ها در جستجوى تفرقه اندازى هستند آقاى گل أمير نام. از تفرقه اندازى دست بردار ولى اكثر مردم طرفدار ان است كه نبايد كلمات خودسر و بى مسوليت را كه از جانب يكتعداد اوباش و خود فروش در باره افغان و افغانيت گفته ميشود اجازه ندارند بهر صورت برأى همين اوباشان كه از افغانيت خود منكر هستند ما واسطه ميشويم كه از كشور بيرون شان نكنند و تاوقتىكه تجديد تربيت ميشوند برايشان كارت موقت به مثل مهاجر كارت برايشان توزيع گردد

>>>   سوته میرگل راست میگویند وقتیکه میگوید افغان نیستیم دیگر چی ضرورت است که لاولهب بنویسی برو به مملکت خود خدمت کن برای همتبار خود خدمت کندر افغانستان چی میخواهی. بگذار افغانستان را برای مردم خودش که هر چه میکند اگر ویران میکند و یا اباد میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است