چگونه می شود از دو میلیارد به هشت میلیارد رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ کد خبر: 148331 منبع: پرینت

اشرف غنی سه سال بعد از ریاست جمهوری اش در مورد اقتصاد افغانستان چه می گوید؟

او روز گذشته در برابر نمایندگان نهادهای غیر دولتی یا انجوها از عملکرد آنها انتقاد کرد و گفت: "یک نقطه از جهان را برای من نشان دهید که تکیه به نهادهای غیردولتی سبب محو فقر و سبب پیشرفت اساسی شده باشد".

وی گفت که در سال های آینده باید رشد اقتصادی به هشت درصد برسد و درآمد حکومت تا هشت ملیارد دالر باشد این در حالی است که درآمد حکومت به اعتراف وی به دو میلیارد دالر می رسد و تنها بودجه مورد نیاز نیروهای امنیتی و دفاعی پنج میلیارد دالر است.

اشرف غنی با کدام حساب و کتاب و پس از سه سال ریاست جمهوری اش می خواهد که درآمد حکومت از دو میلیارد دالر در سال های بعدی به هشت میلیارد دالر برسد؟
در حالیکه وزیر اقتصاد در این نشست اعلان کرد که فقر در افغانستان از مرز بیش از 39 درصد گذشته و از 14 میلیون واجد شرایط کار، 22 درصد در بیکاری مطلق به سر می برند هر سال 400 هزار جوان به نیروی کار اضافه می شود در واقع هر سال صدها هزار نفر به صف بیکاران در افغانستان می پیوندند.

به گفته وزیراقتصاد واردات افغانستان 9 برابر صادرات این کشور است. اگر اشرف غنی از مخاطبان خود می خواهد تا در جهان یک نمونه را نشان دهند که با تکیه بر نهادهای غیر دولتی از فقر عبور کرده باشند و به پیشرفت رسیده باشند آیا او در جهان می تواند یک دولت و حکومت آلوده در فساد را نشان دهد که کشور و مردم خود را از فقر و درماندگی بسوی توسعه و رفاه برده باشد؟

چگونه می توان عواید حکومت افغانستان را که از پا تا فرق سر در انواع فساد سیاسی، فساد مالی و فساد اداری آلوده است از دو میلیارد دالر به هشت میلیارد دالر بالا برد؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اندیشمند
غنی
اقتصاد
نظرات بینندگان:

>>>   حقوق متقاعدین را نداده حق شانرا نرواری خورد حالا دعوای هشت ملیارد میکند میگویند کل را دیده بودم نه مغز برآمده گی را
ازین حکومت مغزش برآمده حقوق مردم را میخورد وجز از دربارالله هیچ مرجع بازخواست هم وجود ندارد

>>>   اگر تجارت مواد مخدره افغانستان که به شکل غیر رسمی صورت میگیرد ،بصور ت قانونی خود دولت رمینه کشت آن را به دهقانان فراهم کند و خودش در لابراتوار ها به هیرویین تبدیل کند و خودش به کشور های مصرف کننده صادر کند،سالانه دها ملیارد دالر عاید خواهد داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است