ترکیه بار دیگر عفرین سوریه را بمباران کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148273 منبع: پرینت

هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) ترکیه صبح شنبه مناطقی از عفرین سوریه و برخی روستاهای آن را هدف حمله هوایی و بمباران قرار دادند. تاکنون گزارشی از میزان خسارات و تلفات احتمالی ارایه نشد.

رسانه های سوریه به نقل از منابع کردی اعلام کردند: پهپادهای ترکیه مناطقی از عفرین و روستاهای 'قریتی' و 'جمله' در حومه شمال غرب حلب را بمباران کردند.

هنوز آماری از تلفات بمباران هوایی ارتش ترکیه به خاک سوریه گزارش نشده است.
عفرین از شهرهای استان حلب در سوریه است که حدود 8 هزار نفر جمعیت دارد.
حدود 460 هزار نفر نیز در 7 منطقه در اطراف شهر عفرین ساکن هستند.

نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ترکیه 409 نیروی اشغالگر نظامی و طرفدار خود را از ابتدای عملیات 'شاخه زیتون' تاکنون در این کشور از دست داده است.

برپایه گزارش این نهاد وابسته به مخالفان سوری از آغاز عملیات 'شاخه زیتون' تاکنون از مجموع کشته شدگان، 71 تن از نظامیان ارتش ترکیه هستند.

359 عضو نیروهای دمکراتیک سوریه نیز درجنگ با ارتش ترکیه و تروریست های ارتش آزاد جان خود را از دست دادند.

ارتش ترکیه با نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد طی 10 روز گذشته، بار دیگر تهاجم خود را علیه مردم منطقه عفرین آغاز کرده است.

پیش از این فرمانده کل یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) با اعلام قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در سوریه از آن استقبال کرده بود.

یگان های مدافع خلق سوریه در بیانیه ای پایبندی به این قطعنامه را اعلام و بر حق خود بر پاسخگویی به هرگونه تجاوز ارتش ترکیه و گروه های هم پیمان آن به منطقه عفرین تاکید کرد.

قطعنامه برقراری آتش بس 30 روزه از روز شنبه در سراسر سوریه به اجرا در آمد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه از 20 ژانویه 2018 (30 جدی) در منطقه عفرین واقع در شمال غرب سوریه آغاز شد که به گفته رسانه های ترکیه، بیش از 6 هزار نیروی نظامی این کشور مشارکت دارند.

دولت آنکارا می گوید که هدفش از این عملیات، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین است.

نکته قابل تامل در ادعاهای ترکیه این است که گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
عفرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است