پس چرا بلخ این همه سکوت کرده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148261 منبع: پرینت

ترسم از این ست که "نشود از زیر چکک به زیر ناوه برویم"!

اگر قرار باشد ما به این این سروصداها و پخش نوشته های فضای مجازی اتکا کنیم که گویا توافقات حاصل شده بین عطامحمد نور و ارگ به انجام رسیده است که امیدوار هستیم چنین نبوده باشد و نباید روزه خود را با هرچیزی بکشایند در غیر آن این وضعیت دقیقا به "خودکشی سیاسی" شباهت دارد.

ای کاش که این خودکشی سیاسی مربوط به یک شخص و یا یک حزب خاصی می بود که نیست بلکه شامل یک ملت است که جبران اش غیرقابل تصور است. این به این معنا است که این هموطنان ما در ضمن اینکه از تاریخ تلخ دیروز هرگز هیچ چیزی را نیاموخته اند بلکه حتی به خرد جمعی مردم این سرزمین هم توهین بزرگی روا داشته اند. اگر وضعیت همین است پس وجدان انسانی و مسوولیت تاریخی چه شد؟

در اینصورت مشکل این مردمی که با گفتن نعره تکبیر گلو پاره کردند و روز و شب با یک دنیا آرزوها و امیدهای انسانی و عدالتخواهی را که در خیال می پرورانیدند عاقبت اش چیست؟ یا اینکه به این اکتفا خواهیم نمود که خدواند از روز ازل الی مرگ تقدیر و سرنوشت ما مردم را در انجام کار به معامله می کشاند.

اینکه بلخ و در مجموع جمعیت اسلامی در یک سکوت جالب و عدم اطلاع دهی فرو رفته است معلوم می گردد که در کفش شان ریگی وجود دارد وگرنه این خالیگاه معلوماتی برای چه است؟

امید است که نظر من در این مورد اشتباه باشد.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صفوی
بلخ
ارگ
مذاکرات
ملت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این مردمی که با گفتن نعره تکبیر گلو پاره می کنند، فقط سیاهی لشکراست، برای برآورده شدن خواسته های شخصیی رهبران شان. نه خواسته های مردم گوسفندی.

>>>   بهروز جلال آبادی
رقص اتن !
رقص اتن اصلا رقص آتش پرستان است که پیش از جنگ گرد آتش حلقه زده بطور عبادت می رقصیدن تا در جنگ پیروز شوند !
اتن حرام است و عمل آتش پرستان !
پس ای آتش پرستان هندو تبار توبه کنید و از اتن کردن دست بردارید اگر توبه نکنید جهنم جای تان خواهد بود

>>>   Hazrati
به خاطریکه سران تاجک یا هزاره ازبک همه گی شان مرده های متحرک و خود فروخته شده هستند و اولاد های خودشان نیستند چی از دل مردم بیچاره میایند تا یی خود فروخته شده امی قسم باشند نسل کشی دولت مزدور ادامه پیدا مییکنه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است