مارشال بیشتر از همه به کرزی و پشتون بها داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148259 منبع: پرینت

حمله راکتی به میدان هوایی کابل نشان داد که فهیم آنقدر هم ... نبوده است.

این جمله در یکی از روزنامه ها بعد از خبر پرواز احمدشاه مسعود نوشته شده بود. مرحوم فهیم یکی از مبارزان بزرگ در راه آزادسازی سرزمین مان از زیر چنگال ارتش سرخ بود وی نقش برجسته ای در رهبری نیروهای ضدطالب و پاکستانی بعد از احمدشاه مسعود داشت همچنین یکی از پایه گذاران نظام جدید بود.

مرحوم فهیم احساسات قومگرایانه و درک سیاسی از شرایط منطقه و جهان نداشت و براساس باورهای دینی مصلحت های زودگذر تصمیم می گرفت. وی خدمت بزرگی برای جامعه کرد اما بیشتر از همه برای کرزی و قبیله پشتون ارزش و بها داد.

قدرتی را که امروز پشتونیزم دارد مدیون کرزی است و کرزی این هدیه را از فهیم خان دریافت کرده است. آنگاه در یکی از کوچه های آمریکا گشت و گذار می کرد که به او زنگ زده شد و گفتند بیایید شما رییس جمهور انتخاب شدید.

به قول خودش هیجان زده شده بود و تصور می کرد مذاق دارند باورش شد اما کرزی وقتی آمد هر روز صبح در ارگ دست بوسی فهیم خان را می کرد تا اینکه فهیم خان شیفته و دلباخته قاتل آینده کرزی شد. کرزی را بهترین هدیه برای افغانستان نامید و گفت غیر از آن کسی نمی تواند رهبری افغانستان را به عهده بگیرد و کرزی در مقابل یک هدیه ناچیز و پوشالی به آن به نام مارشال هدیه کرد.

مرحوم فهیم را خداوند رحمت کند در آخرین روزهای زندگی خود به کرزی گفته بود دیگر برای شما ریاست جمهوری بس است و الان نوبت دیگران است و همین پایان زندگی اش را رقم زد. کرزی منتظر تاثیر زهر مدت دار و خبر مرگ مارشال خود بود تا اولین نفر از مقامات دولتی باشد تا اول صبح رو به جسد بی جان فهیم خان خود را حاضر کند.

فهیم خان به علت جان بخشیدن و زنده کردن پشتونیزم و فاشیزم و تقدیم کردن رهبری نیروها به یک فرد مجهول به نام کرزی مارشال کرزی و پشتونیزم لقب گرفت.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
فهیم
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   مارشال بیشتر از همه به کرزی و پشتون مفت و رایگان نداد.
1. در بدلش از سی آی ای یک میلیون دالر اخذ کرد.
2. کرزی او را مارشال ساخت.
(در همین سایت بخوانید)

>>>   بالعکس کرزی به تاجکها بها داد واین یک کارنیک است که هرکس به شخص دیگری بها بدهد وازخودخواهی شخصی وقومی بگذرد

>>>   كرزي در قندهار بود كه به اساس فيصله بن ، بحيث رييس جمهور افغانستان انتخاب شد و بحق كه به مراتب از رباني و شوراي نظار ، بهتر بود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است