در صلاحیت آمریکا نیست بیت المقدس را پایتخت اسراییل بداند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148235 منبع: پرینت

ما شاهد بودیم که تمام کشورهای دنیا و حتی متحدین غربی آمریکا به تصمیم ترامپ برای بیت المقدس اعتراض کردند و ذهن تمام مسلمانان جهان اسلام هم خدشه دار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مهراب دانش استاد دانشگاه و مشاور وزارت ارشاد، حج و اوقاف در برنامه «همگام» معتقد است این در صلاحیت آمریکا نیست که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسراییل بشناسد و گفت: در حالیکه آمریکا آمده است آن را از جانب خود اعلام کرده است. چنین چیزهای مهمی ابتدا باید به تصویب سازمان ملل برسد و تمام ملل دنیا روی آن صحه بگذارند بعد از آن می شود آن را رسمی شناخت. اما امروز ترامپ گفته است من به عنوان رییس جمهور آمریکا اعلام می کنم که بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل انتخاب شود و بعد ما می توانیم سفارت خود را در اینجا بیاوریم به این باور که تمام کشورهای دنیا به آن اقتدا کنند و این را سازمان ملل هم تصویب کنند و دیگران هم از آن پیروی کنند و به عنوان پایتخت انتخاب شود.

وی افزود: در حالیکه ما شاهد بودیم که تمام کشورهای دنیا و حتی متحدین غربی شان هم به آن اعتراض کردند و ذهن تمام مسلمانان جهان اسلام هم خدشه دار شده است. من بر این باور هستم که با این وجود به هیچ وجه آمریکا به این هدف خود نخواهد رسید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
بیت المقدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است