انتخابات اعضای هیات اداری مجلس ناکام ماند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۹    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148220 منبع: پرینت

انتخابات اعضای هیات اداری مجلس نمایندگان در اولین روز کاری بی نتیجه به پایان رسید و دور بعدی انتخابات فردا از سر گرفته خواهد شد.

به نقل از جمهور، نمایندگان مجلس امروز شنبه 19 حوت 96 به پای صندوق‌های رای رفتند تا اعضای هیات اداری این مجلس را برگزینند؛ اما از میان نامزدان در پست های معاونیت اول، معاونیت دوم و منشی مجلس، هیچکدام آرای لازم را بدست نیاوردند.

در انتخابات امروز مجلس 221 نماینده از حق رای خود استفاده کرده بودند و نامزدان برای عضویت در هیات اداری به 111 رای نیاز داشتند.

همایون همایون با بدست آوردن 108 رای تایبد، عبدالرحیم ایوبی با بدست آوردن یک رای تایید و نذیر احمد احمدزی با بدست آوردن 79 رای تایید هیچکدام نتوانستند، پست معاونیت اول مجلس را از آن خود کند.

براساس اصول وظایف داخلی مجلس، دور دوم انتخابات مجلس برای انتخاب معاون اول میان همایون و نذیر احمد احمدزی برگزار خواهد شد.

سید علی کاظمی و غلام فاروق مجروح نیز در معاونیت دوم مجلس کاندید بودند.

کاظمی با بدست آوردن 76 رای تایید و غلام فاروق مجروح با بدست آوردن 77 رای تایید نتوانست رای لازم را برای احراز معاونیت دوم کسب کنند و هردو از دور رقابت حذف شدند.

در پست منشی مجلس نیز عبدالرووف انعامی و عبدالقادر زازی نامزد بودند که انعامی با کسب 81 رای تایید و زازی هم با اخذ 99 رای تایید نتوانستند به این پست برسند و آنان نیز از دور رقابت حذف شدند.

سرانجام انتخابات سری امروز نمایندگان مجلس بدون نتیجه به پایان رسید و تنها عرفان الله عرفان که به تنهایی برای نیابت منشی نامزد بود در ابتدای نشست امروز توسط رای علنی نمایندگان در این پست ابقا شد.

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در پایان انتخابات امروز اعلام کرد که هیچ نامزدی نتوانست آرای لازم را برای احراز کرسی های هیات اداری بدست آورد و دور بعدی انتخابات فردا از سر گرفته می‌شود.

گفتنی است که رییس مجلس نمایندگان برای یک دوره کاری؛ اما، اعضای هیات اداری مجلس برای یک سال کاری انتخاب می‌شوند.

انتخابات هیات اداری در حالی برگزار می شود که نمایندگان مجلس وارد هشتمین سال کاری اش شده است؛ دوره قانونی مجلس 3 سال قبل به پایان رسید اما بدلیل عدم برگزاری انتخابات، نمایندگان تا هنوز به کار شان ادامه می دهند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
انتخابات
هیات اداری
نظرات بینندگان:

>>>   دلم میخواهد که دیگر هیچ خبری را در مورد شوری نخوانم یا نشنوم چراکه
از اندازه بیرون منفور و متعفن شده اند
فرشته رحمت دانش آموز

>>>   کناس را بیاورید که پارلمان بو گرفت .
حبیب روشن

>>>   ایوبی صرف یک رای تائید آنهم شاید رای خودش باشد

>>>   درپاکستان مردم به یک زن هدو رای دادند مگر به مولانای ترورست سمیع الحق رای ندادند

>>>   ننگ تاریخ شده اند این آدم نماها

>>>   الهی این پارلمان چسپکی را سیل ببرد .
مزید برین ارزش نه دارد در باره این نهاد بو گرفته گپ زد و چند و چون را
به تحلیل گرفت .
صلاح الدین باوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است