هفتاد تا نود درصد مناطق دست طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148211 منبع: پرینت

من بارها در مورد وضعیت شکننده امنیتی در ولسوالی های ماورای کوکچه و نفوذ طالبان در میان نیروهای امنیتی و خوش باوری مقام های بلندرتبه حکومتی نسبت به وضعیت امنیتی نوشتم و نگرانی های مردم را نیز خدمت این عالیجنابان پیشکش کرده ام ولی کو گوش شنوا و چشم بینا؟

در حال حاضر نود درصد خاک ولسوالی درقد، هفتاد درصد خاک ولسوالی ینگی قلعه و شصت درصد خاک ولسوالی خواجه بهاالدین و به همین ترتیب چند درصد خاک ولسوالی های دیگر ماورای کوکچه به ویژه شهرستان خواجه غوار که امروز در آن فاجعه انسانی رخ داده است در چنگ طالبان قرار دارد.

نیروهای امنیتی در سنگرهای داغ نبرد نان ندارند و جنگ افزارهای فرسوده نیز در دست دارند و مهمات کافی نیز برای جنگ ندارند. در کنار این همه مشکلات ضعف نهادهای کشفی و استخباراتی معضل دیگری است که نهادهای حکومتی مان را گاهی وقت زمینگیر می کند برعکس طالبان با جنگ افزارهای پیشرفته مجهز هستند و دست از هیچ جنایتی نیز برنمی دارند و با شقاوت تمام گلوله به سر و صورت نیروهای امنیتی مان که برای ارزش های انسانی و منافع ملی ما می جنگند می پاشند.

من بعنوان یک شهروند از والی و غوری سرپرست فرماندهی پولیس تخار می پرسم که نهادهای استخباراتی پولیس و کشف ارتش با همه پول های اوپراتیفی شان چی می کنند؟ شماها مسوولیت دارید که از این نهادها بازجویی کنید و بخواهید که پول های اوپراتیفی در کجا مصرف می کنند و چرا جلوی حمله های خونبار طالبان را گرفته نمی توانند؟ از هشت شب جنگ میان طالبان و نیروهای امنیتی شروع شده بود و پس از فشارهای طالبان این نیروها (نیروهای امنیتی) برای نیروی کمکی جیغ می زدند ولی کسی به دادشان نمیرسید.

منابع که نمی خواهند افشا شوند می گویند که تا ساعت های هشت صبح جناب غوری نیز گوشی برنمی داشت تا به داد سربازان گیر افتاده برسند چرا؟ آیا از نهاد کشفی پرسیدید در چند روزی که طالبان مصروف کندن صوف بودند چه کار می کردند که جلوی این مساله را می گرفتند؟ ریختن این اشک های تمساح پس از کشته 16 تن چه مفهومی دارد جز به چشم مردم خاک زدن؟ شما می توانستید این زحمت را پیش از درگیری برای جلوگیری و کنترل جبهات جنگ بکشید. شما داروی پس از مرگ سهراب شده اید که هیچ سودی ندارد جز فریب خود و مردم مان. حداقل زحمات را که شما برای گرفتن عکس های رسانه ای می کشید نصف آن را به بررسی و نظارت از نهادهای حکومتی بکشید اینگونه اتفاق های بد نمی افتد و جوانان ما در خون پرپر نمی شوند.

هنوز دیر نشده است دست بلند کنید و پاچه بر بزنید برای کنترل نهادهای حکومتی و دست سربازان که در یک دست پرچم آزادی دارند و در دست دیگر گل سرخ برای عشق به میهن صف تان را از ناپاک ترین انسان های ددمنش که برای مادر وطن خود خیانت می کنند پاک کنید. اگر شما به زودترین فرصت با یک مشت خاین که سرباز می فروشند و مهمات و جنگ افزار تصفیه حساب نکنید این اتفاق نه تنها در خواجه غار، بلکه در درقد و خواجه بهاالدین نیز می افتد و شما شرمسار به چشم مردم نگاه می کنید و روحیه سربازان مان را نیز می شکنید.

شفیق پویا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پویا
کوکچه
طالبان
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   >>>   جالب است که در مظاهره غزنی که پشتون ها واوغان ها به راه انداختن نه انفجاری میشود ونه انتحاری؟ ؟؟؟؟؟؟؟

>>>   هزاره هرچه زودتر مسلح شوند.
تنها راه جنگ است
پشتون ها نوکر پاکستان هستند .وجز وطن فروشی کاری دیگری ندارند.
باید انتقام شهدای هزاره را از اوغان های قرباغ گرفت
وگروگانها را ازاد نمود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است