تفرقه افکنی های سازمان یافته انجام می شود
روزی طالبان از هم می پاشند و داعشیان شکست می خورند، چیزی که بسیار خطرناک تر از آنها است تعصب های قومی و تفرقه های مذهبی است که باید بیش از پیش جلویش گرفته شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148203 منبع: پرینت

مراسم گرامیداشت از بیست و سومین سالگرد عبدالعلی مزاری با حضور شمار زیادی از مقام‌های دولتی، اعضای مجلس نمایندگان و هزاران شهروند در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد ولی مسعود رییس بنیاد احمد شاه مسعود روز جمعه 18حوت 96 در مراسم بیست و سومین سالگرد عبدالعلی مزاری، بحث های قطب بندی و تفرقه افکنی ها در کشور را سازمان یافته خوانده و گفت: سران حکومت باید مشارکت ملی و همدیگر پذیری را جایگزین انحصار گرایی، تعصب و تبعیض سیستماتیک کنند.

مسعود بیان کرد: آنچه در گرامیداشت شهدا مهم است بازتاب افکار و آرای آنان در مردمداریف حکومتداری و عبرت گرفتن از کارنامه های آنان است.

رییس بنیاد احمد شاه مسعود با بیان اینکه همدیگر پذیری یگانه راه برون رفت از نابسامانی های کشور است تصریح کرد: قطب بندی های قومی، تعصب، تفرقه افکنی و تبعیض سیستماتیک سرسخت ترین دشمنان مردم علاوه بر گروه های تروریستی است.

وی افزود: تبعیضِ سیستماتیک در برابر بخشی از مردم افغانستان با اهداف خاص صورت می‌گیرد که دوام آن به خیر و فلاح مملکت و حتی دست‌اندرکاران این توطیه نخواهد بود.

مسعود خاطر نشان کرد: روزی طالبان از هم می پاشند و داعشیان شکست می خورند، چیزی که بسیار خطرناک تر از آنها است تعصب های قومی و تفرقه های مذهبی است که باید بیش از پیش جلویش گرفته شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: مردم با هم مشکل ندارد، مشکل در راس و در میان نخبگان است که نیاز به حل شدن دارد؛ نخبگان پیش از آنکه کشورهای دنیا را برای آوردنِ صلح در افغانستان فرا بخوانند ابتدا باید خودشان با مردم صلح کنند.

احمدولی با بیان اینکه مسیر حرکت حکومت نامعلوم و تاریک است افزود: مشارکت ملی به معنای تضمینِ مطالبات و آرمان‌های مردم است نه به معنای گلچینِ سلیقه‌ ای افراد در داخل نظام.

گفتنی است که همزمان با این مراسم یک حمله کننده انتحاری که قصد داشت خود را در میان جمعیت منفجر کند از سوی نیروهای امنیتی شناسایی شد و خود را نزدیکی مصلی مزاری در مربوطات ششم حوزه امنیتی کابل منفجر کرد.

معاون دوم ریاست اجرایی در پیامی حمله شیطانی داعش را محکوم کرده و اعلام کرد که افغانستان گورستان این فراریان وحشی خواهد شد.
در این حمله 11 تن کشته و 20 تن زخمی شدند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
سالگرد مزاری
نظرات بینندگان:

>>>   راست میگوئید تفرقه سازمان یافته ازملوک الطوایفی دهه 70 شروع وتا اکنون ادامه دارد انشاءالله که گم میشود

>>>   دادفر اویانی
بسیار سپاسمندم خدای مان و شما را از فهم شما!
آرزویم تنها بیداریی خفتگان و آزادیی ما از بند زنجیر ستم افغان و اینهمه خودکفانی ها و بربریت افغانیت است و رهایی از فاشیزم و رفتن بسوی روشنی و ساختن و همزیستی در خانگاه خرشیدیی ما.
تندرست و خوشبخت باشید همه شما جوان پاسدار هست و بود مان!

>>>   Zafari
عربستان سعودی سالانه ۳۵۰ ملیون دالر برای تبلیغات علیه نوروز هزینه میکند.

>>>   افغان نیستم" !
خطاب به احمد ولي مسعود ؛
بخاطر جلو گيري از آبرو ريزي بيشتر ،
شما را به لحاظ خدا و به نام مسعود بزرگ سوگند ميدهم كه ؛
ديگر بنام اجنداي ملي و افاق ملي از دنباله روي زي زي ها آنهم كرزي جاسوس وخائين ملي دست بردار شويد ؛
چون عامل همه بدبختي هاي ١٧ سال اخير مردم ما با برادر خواندن و حمايت مستقيمش از طالبان همين شتر مرغ قبيله بوده است .
همه قتل هاي زنجير نيروهاي مقاومت بدستور اين انسان بي هويت انجام شده است.
نتنها بالاي برادر خوني خود نيز در اين راستا رحمي نكرده حتا در آخرين مورد مارشال كشور را نيز جام زهر نوشانيده حالا نيز اهداف وشومش در حال اجراست ،
همه تقلبات انتخاباتي و رذالت هاي بعد از آن توسط اين شخص عملي شده است .
پس يك بار ديگر شما را به وجدان باقي مانده نسبي تان سوگند ميدهم تا از نام بزرگ و شهرت نيك مسعود بزرگ استفاده سوء نبرده باعث آبرو ريزي بيشتر خود و طرفداران تان نگرديد . با احترام ش ش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است