ولایات طالبانی به منطقه فساد تبدیل می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148194 منبع: پرینت

استاد سیاف در سخنرانی روز گذشته اش به مناسبت چهارمین سال درگذشت مارشال محمدقسیم فهیم طرح واگذاری ولایتی را به طالبان بعنوان ساحه امن، به باقی گذاشتن میخ ملانصرالدین در حویلی تشبیه کرد که به منطقه فساد تبدیل می شود.

واگذاری ولایت یا ولایتی به طالبان بعنوان مناطق امن و صلح از سوی گلبدين حکمتیار در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در اوایل حوت سال روان 1396 مطرح شده بود و ادعا کرده بود که این را رییس جمهور غنی نیز پذیرفته است اما این ادعا از سوی سخنگوی ارگ تکذیب شد و در اعلامیه خبری تاکید گردید که نظر رسمی رییس جمهوری غنی و حکومت همان است که در دومین نشست پروسه کابل (9 حوت 1396) ارایه شد.

میخ ملانصرالدین:
می گویند ملانصرالدین حویلی خود را به مشتری فروخت و در قباله فروش، میخ روی حویلی که خرش را به آن می بست مستثنا ساخت و میخ در ملکیت خود باقی ماند. ملانصرالدین حویلی را ترک گفت و صاحب جدید به حویلی اش آمد. چند روز بعد ملانصرالدین خرش را که مریض شده بود آورد و بر میخ روی حویلی بست خر سرانجام در این میخ بمرد و ملانصرالدین با وجود پافشاری صاحب حویلی خر مرده را از میخ رها نکرد.

ملانصرالدین استدلال می کرد که میخ ملکیت من است و تو حق نداری از من بخواهی تا ریسمان خر را از میخ رها کنم بدن خرِ مرده آنقدر در اطراف میخ روی حویلی ماند و متعفن شد که دیگر زندگی را بر صاحب حویلی غیرقابل تحمل ساخت و حویلی را ترک گفت بعد از آن ملانصرالدین جسد خر را بیرون برد و حویلی را مجددا تصاحب کرد.

محمداکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اندیشمند
طالبان
سیاف
سخنرانی
ولایت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است