اندونزیا قایق مالزیا را به آمریکا تحویل می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148181 منبع: پرینت

مقام های اندونزیا اعلام کردند یک فروند قایق مجلل را که چهارشنبه هفته پیش در ارتباط با فساد مالی چند میلیارد دلاری یک شرکت در مالزیا متوقف کرده بودند، به آمریکا تحویل می دهند.

پولیس اندونزیا امروز اعلام کرد که این قایق مجلل که ارزش آن بیش از 250 میلیون دالر است، به اداره تحقیقات فدرال (پولیس فدرال آمریکا) 'اف بی آی' داده می شود، اقدامی که فرایندهای مرتبط به آن انجام شده است.

بر اساس این گزارش، 'دانیل سیلتونگا' بازرس ارشد پولیس اندونزیا بیان کرد که فرایند اداری تحویل قایق به آمریکا انجام شده است.

در این گزارش که جاکارتا گلوب آن را انعکاس داده، همچنین آمده است: وزارت دادگستری آمریکا، با مطرح کردن پرونده فساد مالی 4 میلیارد و 500 میلیون دالری که گفته می شود از اموال شرکت توسعه مالزیا واحد (وان.ام.دی.بی) بوده، معتقد است این مبلغ از شرکت وان.ام.دی.بی ربوده شده است.

'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزیا که اکنون خود را برای شرکت در چهادرهمین انتخابات سراسری این کشور آماده می کند، انجام هر گونه خطایی در ارتباط با این پرونده را انکار کرده است.

شبکه خبر آسیا نیز دراین زمینه گزارش داد: وزارت دادگستری آمریکا می گوید در این پرونده فهرستی از اموال شرکت توسعه مالزیا واحد را تهیه کرده که ارزش آن حدود یک میلیارد و 700 میلیون دالر است.

این قایق که روز چهارشنبه هفته گذشته در آب های جزیره بالی اندونزیا متوقف شد، ساخت سال 2013 در هلند است که دارای 9 اتاق خواب، سالن تیاتر و فیلم، سالن ورزشی و ماساژ و همچنین امکانات گسترده دیگری است.

این قایق مجلل 250 میلیون دالری توسط فردی به نام 'جهو لو' ثروتمند مالزیایی خریداری شده که وی از جمله اصلی ترین چهره های مطرح شده در پرونده وزارت دادگستری آمریکا است.

طبق این گزارش وزارت دادگستری آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات فساد مالی چند میلیارد دالری مرتبط با شرکت توسعه مالزیا واحد در جستجوی متوقف کردن این قایق که مالکیت آن در اخیتار فردی بنام 'جهو لو' قرار دارد، بوده است.

مقام های اندونزیایی در مورد تحویل دادن 34 خدمه این قایق که 'اکوآنیمیتی' نام دارد، به مقام های آمریکا هنوز به نتیجه خاصی نرسیده اند.

مقام های رسمی اندونزیا پیشتر در مورد اینکه آیا آمریکا نقشی در ارتباط با متوقف کردن این قایق توسط اندونزیا داشته یا خیر اظهار نظری نکرده بودند، اما اکنون اندونزیا در آستانه انتخابات مالزیا به خواست آمریکا تن داده است.

طبق این گزارش 6 کشور مختلف از جمله آمریکا، سوییس و سنگاپور اعلام کردند که پرونده شرکت توسعه مالزیا واحد را مورد پیگیری قرار داده اند.

دولت کنونی مالزیا از سال 2009 تاکنون قدرت را در دست دارد و مردم مالزیا در هفته های پیش رو با شرکت در چهاردهمین انتخابات سراسری سرنوشت سیاسی آتی این کشور را رقم خواهند زد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
قایق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است