سیاف: حکومت از جیب ملت به طالبان نبخشد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۲    ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ کد خبر: 148160 منبع: پرینت

عبدالرب رسول سیاف، رهبر جهادی به حکومت اخطار داد که از چهره های جهادی در واکنش به آوازه های مبنی بر این که حکومت تلاش دارد تا در بدل کشاندن طالبان به میز مذاکره، به آنان بخش هایی از کشور را واگذار کند، می گوید که حکومت نباید از جیب ملت بزرگ بخشی کند.
آقای سیاف هشدار می دهد که اگر بخش هایی از کشور به طالبان واگذار شوند، آن بخش ها به مرکز فساد مبدل خواهند گشت.

به گزارش طلوع، این جهادی پیشین می گوید که طالبان می توانند با دست کشیدن از جنگ، وارد عرصه سیاست شوند و از رهگذر سیاسی به قدرت برسند: «پیش از پیش، بخاطر خدا از جیب این ملت کسی کته بخشی نکند! این که برایش صدا کنی که بیا فلان ولایت را برایت می دهم، این که صدا کنی که بیا این جا را بنام امن برای تان رها می کنیم آن جای را که برای شان بنام امن رها کنی آن جا باز منطقه امن نخواهد شد، منطقه فساد خواهد شد.»

سیاف افزود: هیچ کسی نمی تواند برای مردم تعیین تکلیف کند و حلال و حرام را از دیدگاه خود تحمیل کنند: «حلال خدا هم معلوم است حرام خدا هم معلوم است. خدا بیان کرده است، رسولش بیان کرده است، ما از کجا شدیم که بخیزیم که این حلال است و این حرام است، این جایز است و این ناجایز است، این کارها را خدا و رسول منع کرده است. همین حالا در غرب کابل در همان اجتماع که بخاطر استاد مزاری دایر بود، در چند متری اش انتحاری صورت گرفته است، همان انتحاری که تا کنون هم گفتگو روان است که حلال است یا حرام است.»

آقای سیاف، این سخنانش را امروز در مراسم یاد بود از چهارمین سالرزو درگذشت مارشال قسیم فهیم در کابل بیان کرد.
وی یک بار دیگر از حکومت خواست تا جاسوسان را شناسایی کند و جلو فعالیت های آنان را بگیرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاف
مارشال
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   جاسوسان معلوم اند:١. اشرف غنى احمد زى ٢. حنيف اتمر٣. معصوم استانكزى...

>>>   استاد بزرگوار السلام علیکم ورحمةالله وبرکاته!هزار بار شکر که شما باصحت وعافیت میبینم وباز خداوند را سپاس بی پایان که از رهبران وافع مجاهد تنها شمارا درقید حیات می بینیم وقلب ملت افغان را با نظرات عالی وحماسی خود خوشنود میگردانید همیشه از ملت صحبت به عمل می اورید واز حقوق حقه ای همه ای مردم بدون استثنادفاع بعمل می اورید هیچ گونه تمییز رنگ وپوست نژآد ومذهب نزد شما مطرح نیست همه را به نظر افغان می نگرید وبه طور ضمنی این شعر شاعر را زمزمه مینمایدکه !
تمییز رنگ وبو بر ما حرام است
که ما پرورده ای یک نو یهاریم

>>>   Amirzada
حكمتيار محفل بسيار بزرگ در استاديوم گرفت هيچ اتفاقي نيافتد. اسماعيل يون هر روز در سرك مرادخاني كه خطرناك ترين منطقه است، تظاهرات مي كند هيچ حمله انتحاري رخ نمي دهد. در غزني مردم شش روز شاهراه را مي بندند.هيچ حادثه اي رخ نمي دهد.
اما زمانيكه جنبش روشنايي تظاهرات مي كند ، دو حمله انتحاري رخ مي دهد و سپس مردم به رگبار بسته مي شوند. حاميان جنبش رستاخيز تغيير با تانك و گلوله پذيرايي مي شوند. بر سران جمعيت اسلامي در نمازه جنازه حمله انتحاري صورت مي گيرد. جنرال دوستم مورد كمين قرار مي گيرد. هواداران استاد عطا را در خيرخانه مورد حمله انتحاري قرار مي دهند. امروز هم مراسم رهبر شهيد مورد حمله انتحاري قرار گرفت. آیا اين حملات هماهنگ شده نشاني از جنگِ قومي نیست؟

>>>   زندگی با قوم پشتون و با این قوم انتحار و انفجار و قوم جاهل و خشن خیلی سخته و تنها راهش جدا شدن سایر اقوام از این قوم است.

>>>   راه بیرون رفت از این مشکل فقط و فقط صبر ومقاومت طولانی مدت است. بسیج و آگاهی دادن مردم و ایجاد کمیته های دفاع مردمی و ذخیره سلاح کافی و آموزش دادن استفاده آن به زن و مرد وظیفه رهبران قومی و دولت است. حالا مسئله مرگ و زندگی است. پشتون و غیر پشتون, غلجایی، درانی و شمالی همه در معرض خطر نابودی بدست پاکستان اند. دادن زمین در برابر صلح به پاکستان باعث نابودی کشور می شود. آنها خواهان چند ولایت نیستند بلکه تا آمو پیش خواهند رفت.

>>>   گیرم که چند ولایت جنوب را به طالبان (پاکستان) سپردند. این چه ارتباطی به صلح دارد؟بلکه برعکس طالبان به صورت مشروع دارای پایگاه تروریستی و فابریکه انتحاری و بمب می شوند که از گزند حمله رهایی می یابند. آنجا را تخته خیز و حمله به دیگر ولایت ها قرار می دهند. جنگ فرسایشی و بی پایان ولایات غیر پاکستانی را فرا می گیرد. در آن زمان اگر از طالبان خواسته شود جلوی حملات انتحاری و تروریستی را بگیرد منکر می شود و ادعا می کنند طالبان نیستند و گروه های یاغی دیگر هستند. به همین ترتیب پاکستان تروریستان را به یک نام گروه جدید تولید می کند و قصه سرمگسک دوباره شروع می شود. بعدا آن گروه جدید بعد از کشتار فراوان در بدل صلح چند ولایت دیگر را می خواهد و به همین ترتیب مملکت افغانستان فرو می پاشد و پاکستان همه جا را می گیرد. سیاستمداران و دولتمردان باید از همین حالا جلوی این فریب و حماقت غنی را بگیرند.

>>>   ....جیب ملت را چنان خالی کردند که برای طالبان چیزی باقی نمانده است!!!!!!!!!!!!!!!

>>>   از شروع اداره موقت تا حال این بزرگ بخشی ها به رهبران و حلقه خبیثه جریان داشت و دارد. کسی تا به امروز صدای شانرا برای این مصارف بی جاه و حدربلند نکردو چیزی نگفت ونه میگوید ولی مصارف که برای صلح وثبات سرتاسری کشور و آن به ابتکار رئیس جمهور گرفته شده، توسط همان اشخاص که از طریق همین بزرگ بخشی ها ارگا و بارگاه شان رو و رونک دارد سخن مخالفت دارد و علت هم معلوم است با آمدن صلح و ثبات این بزرگ بخشی ها تمام میشود و یا هم جلو آن گرفته میشود. بدین خاطر انرا حق خویش میدانند و برایی خود محفوظ می پندارند.
شریف

>>>   این‌یکی‌از‌مردان‌وطن‌دوست‌افقانستان‌است‌‌غنی‌برو‌گمشو‌

>>>   ستاد بزرگوار السلام علیکم ورحمةالله وبرکاته!هزار بار شکر که شما باصحت وعافیت میبینم وباز خداوند را سپاس بی پایان که از رهبران وافع مجاهد تنها شمارا درقید حیات می بینیم وقلب ملت افغان را با نظرات عالی وحماسی خود خوشنود میگردانید همیشه از ملت صحبت به عمل می اورید واز حقوق حقه ای همه ای مردم بدون استثنادفاع بعمل می اورید هیچ گونه تمییز رنگ وپوست نژآد ومذهب نزد شما مطرح نیست همه را به نظر افغان می نگرید وبه طور ضمنی این شعر شاعر را زمزمه مینمایدکه !
تمییز رنگ وبو بر ما حرام است
که ما پرورده ای یک نو یهاریم
حیدری

>>>   هركسي كه اين حاتم بخشي ها ميكنند وكنند در تاريخ افغانستان ورق وصحفه سياه ننگ افغاني را باابروبردنش خواهند نوشته تا نسل نسل افغان از اين بي غيرتي وننگ شان ياد خواهند كرد برفرض كه اين طرح ننگين را انجام دادن وبدهند اين نوع خيانت وبي غرتيهادر تاريخ افغانستان زياد انجام شده ولي ثمري نداشته وندارد فقط چيز كه باقي مياند همان بي غرتي بي ننگي همان شخص وقوم گروه ويا احزاب والسلام ..... مهاجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است