حکمتیار در تعبیر صلح با طالبان
حکمتیار با هدف رسیدن به راس قدرت در طرح مناطق امن برای صلح با طالبان خواهان علم شدن در قامت رهبری برای تروریستان می باشد و مدیریت جنگ و صلح در حالیکه با تغذیه از حکومت در حال قدرت یابی و سازماندهی حزب اسلامی است 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ کد خبر: 148137 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صلح در افغانستان چنان گره خورده با طالبان است که غنی در نشست کابل مذاکره را بدون پیش شرط تقدیم گروه تروریستی می کند در حالی که حکومت وی چنان بی اعتبار برای آنان می باشد که خواهان مذاکره با امریکا شد و حکمتیار نیز در پی شکار در این آب گل آلود است.

اینکه چرا و چگونه رهبری تفرقه اندازِ نامی افغانستان توانست از تنگنای فرار و انزوا به توافقنامه صلح برسد سیاست امریکاست و اهداف پس پرده حکومت اشرف غنی اما اتحاد ناهمگون وی با رییس جمهور که منتقد و گاه حامی حکومت است در کنار سفرهای ولایتی نفاق برانداز مذهبی و قومی اینک خواهان علم شدن به عنوان رهبری برای تروریستان و هدایت کننده صلح به تعبیر خود است.

حکمتیار که با توافقنامه صلح توانست در بطن حکومت، فرصت قدرت نمایی و سازماندهی حزب خود را کسب کند در هر سوی جبهه مشغول مذاکره و هماهنگی است به طوری که داعش در کشور از نیروهای به جای مانده طالبان و حزب اسلامی شکل گرفته و بنا به برخی خبرها نیروهای این حزب تحت امر عربستان در جنگ یمن حضور داشتند.

در این میان، طالبان همواره فرصت طلایی برای حکمتیار بودند، چه آن زمان که در پیش روی این گروه سبب فرار وی از کابل شد و چه در دوران حاکمیت و پسا سقوط زیرا این رهبر جهادی خواهان استفاده از نیروی طالب برای رسیدن به راس قدرت افغانستان می باشد و اینک در برنامه صلح دم از واگذاری مناطق تحت حاکمیت طالبان به آنان برای پایان جنگ می زند در حالی که هرجا پای حکمتیار در میان باشد، قبیله گرایی در اوج و آتش جنگ شعله ور است.

چنین طرحی که به گفته وی قبل از نشست کابل به حکومت ارایه شد، جایی در افغانستان نخواهد داشت زیرا اساس آن بر تجزیه شکل گرفته و هیچ نشانی از امنیت و پایان جنگ برای کشور ندارد در حالی که تفاوت چشمگیری با گزینه فدرالی دارد که معرف حاکمیت اقوام در مناطق خود زیر نظر دولت مرکزی است.

مناطق صلحی که رهبر حزب اسلامی از آن به عنوان ولایت های واگذار شده به طالبان برای صلح عنوان می شود برای ایجاد تنش های بیشتر در کشوری است که اکنون نیز در اختلاف های درونی نظامی و گسترش روز افزون خشونت های گروه های تروریستی در آستانه سقوط می باشد اما هدف حکمتیار از چنین نسخه پیچیدن هایی رسیدن به جنگ بیشتر در قامت منجی برای تمامی جناح ها می باشد.

سیاست نفاق حکمتیار چنان شهره کشور است که حتی طالبان از اتحاد و یا همکاری با وی و حزب اسلامی دوری کرده اند در حالی که سال ها در جبهه ای مشترک علیه حکومت و به اصلاح تجاوز امریکا به نبرد می پرداختند زیرا حکمتیار یکه تازتر از آن است که تاب تحمل متحد حتی تروریست را داشته باشد.

در این میان، توافقنامه صلح که زیر نظر امریکا، اشتراک در قدرت از وجهه سیاسی گرفته تا اجتماعی برای رهبر حزب اسلامی به همراه داشت، فرصت طلایی است که حتی در دوران جهاد به آن دست نیافت حتی زمانی که بهترین مهره برای سازمان سیا بود.

از جانب دیگر، حکمتیار که چندین کودتا و نبرد با تمامی جناح و حکومت های افغانستان را در کارنامه دارد همواره گریزان از ثبات و اتحاد میان قومیت هاست به این گونه که در برابر پیشنهاد نخست وزیری مقاومت و کابل را بدل به خط مقدم جنگ می کند و اینک خواهان از هم گسستن کشور با نام صلح است تا به راس قدرت برسد.

چهره ای سیاسی که طی چهار دهه توانسته در کنار امریکا تا پاکستان و حکومت اشرف غنی قرار بگیرد همواره حافظ منافع و ایدیولوژی حزب خود بوده است که ریشه در سیاست دسیسه و نفاق های قومی دارد، جنگ سالاری که لقب قصاب کابل را یدک می کشد با فرش قرمز حکومت به قدرت بازگشت اکنون با صلح و طالب به دنبال برقراری حکومت باب طبع خود است.

و در این میان، وی هیچ گاه در حد و اندازه سدی در برابر مخالفان برای غنی نبوده و نیست زیرا همچون طالبان هیچ اعتباری برای حکومت قایل نیست بلکه رهبری که با نفاق و دسیسه نفس می کند همواره راهی برای آتش زدن اتحاد و ثبات ها به دست می آورد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada
مقام زن در زیر ریش "تیزاب پاش" کاخ نشین کابل
امسال تجلیل از هشت مارچ، روز جهانی زن مصادف است به حضور تیزاب پاش معروف به رخ زنان مظلوم کابل. نیم قرن قبل درین روز زمانیکه زنان منور کابل برای حقوق زنان مظلوم افغانستان در دانشگاه کابل، مکاتب، ادارات دولتی وخیابان ها فریاد می کشیدند، یک جوان بد جنس و زن ستیز ، که تازه از مکتب حربی کابل به دلایل بد اخلاقی اخراج شده بود به رخ زنان مبارز و منور کابل تیزاب پاشید. و رخ زیبا و نفیس ده ها زن را شدیدا آسیب رساند و خود نزد آی اس آی به پاکستان فرار کرد. اینک این موجود منفور و بد جنس با شان و شوکت در کاخ های مرمرین از پول بیوه هاو زنان مظلوم زندگی می کند و شاگردان مکتب تروریستی او با انجام انتحاریزم و استشهادیزم بخاطر حور و غلمان صد ها مادر، زن، خواهر را به ماتم می نشاند. این در حالیست که دختران خود را با هفت قلم آرایش نزد سفیران امریکا و انگلیس می فرسد.
نظام تبهکار و زن ستیز ارگ همدست این تیزاب پاش معروف و طالبان اند.

>>>   گیرم که چند ولایت جنوب را به طالبان (پاکستان) سپردند. این چه ارتباطی به صلح دارد؟بلکه برعکس طالبان به صورت مشروع دارای پایگاه تروریستی و فابریکه انتحاری و بمب می شوند که از گزند حمله رهایی می یابند. آنجا را تخته خیز و حمله به دیگر ولایت ها قرار می دهند. جنگ فرسایشی و بی پایان ولایات غیر پاکستانی را فرا می گیرد. در آن زمان اگر از طالبان خواسته شود جلوی حملات انتحاری و تروریستی را بگیرد منکر می شود و ادعا می کنند طالبان نیستند و گروه های یاغی دیگر هستند. به همین ترتیب پاکستان تروریستان را به یک نام گروه جدید تولید می کند و قصه سرمگسک دوباره شروع می شود. بعدا آن گروه جدید بعد از کشتار فراوان در بدل صلح چند ولایت دیگر را می خواهد و به همین ترتیب مملکت افغانستان فرو می پاشد و پاکستان همه جا را می گیرد. سیاستمداران و دولتمردان باید از همین حالا جلوی این فریب و حماقت غنی را بگیرند.

>>>   سلام به مشنرکین افغان پیپر دربعضی رسانه ها خبرهای پخش میشود که اوغانهای دوطرف خط دیورند ازقوم گم شده بنی اسرائیل هستند یعنی اصلیت شان یهودی است اسرائیلی ها دراین باره تحقیق کرده اند وثابت شده که اوغانها یهودی هستنداگر دوستان اطلاع دقیق دارند یک کمی اشاره کنندکه سخت به معلومات دراین باره نیاز دارم‌.ف ع

>>>   زنده باد این مرد ملی و قهرمان ملی انجنیر حکمتیار یگانه مرد میدان و دشمن وطن فروشان

>>>   گلبیدین در فروش و کرایه دادن نیرو هایش سابقه دارد.
در جنگ آزربایجان مقابل ارمنستان اولاد مردم را کرایه داد و ثروت اندوخت.

>>>   طالب و داعش و گلبدین باهم متحد هستند و با حکومت در ائتلاف میباشند

>>>   حکمت یار دشمن خاینین نه! بلکه سردسته وبرزگ قاتلین،دزدان
،وطنفروشان وخاینین به خاک ومردم افغانستان است تاریخ داغ های جنایت آن را فراموش نمی کند!!!!!!!!

>>>   وگلدین یکی از جاسوسان پاکستان هس وبرای پاکستان از هچ کاری دریق نمیکنه حالا فکرش بکنن اگر چند ولایت به دست طالبان بیدن یعنی به دست پاکستان دادین اگر این کار انجام یابد ما افغانها بیغیرت ترین آدم های روی دنیا هستم چرا؟؟؟ چون خاک مانه به دست پاکستان تجاوز گر دادیم لطفا یک گم به فکر مملکت مان باشم ونزاریم خارجی ها بیاین به ما تجاوز کنن

>>>   وگلدین یکی از جاسوسان پاکستان هس وبرای پاکستان از هچ کاری دریق نمیکنه حالا فکرش بکنن اگر چند ولایت به دست طالبان بیدن یعنی به دست پاکستان دادین اگر این کار انجام یابد ما افغانها بیغیرت ترین آدم های روی دنیا هستم چرا؟؟؟ چون خاک مانه به دست پاکستان تجاوز گر دادیم لطفا یک گم به فکر مملکت مان باشم ونزاریم خارجی ها بیاین به ما تجاوز کنن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است