نمی گذارند حقوق منع خشونت علیه زنان تصویب شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ کد خبر: 148132 منبع: پرینت

یکی از مشکلاتی که امروز نمی گذارند قانون منع خشونت علیه زنان تصویب شود این است که فکر می کنند اگر زن قوی شد حق آنها زیر پا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سیما سمر رییس کمیسیون حقوق بشر امروز پنجشنبه 17 حوت 96 در مراسمی به مناسبت هشتم مارچ در کابل گفت: صلح بدون عدالت میان همه باشندگان کشور ممکن نیست و هدف از تمام صحبت ها این است که همه انسان ها با کرامت در کنار هم زندگی کنند.

سمر بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز نمی گذارند قانون منع خشونت علیه زنان تصویب شود این است که فکر می کنند اگر زن قوی شد حق آنها زیر پا می شود درحالیکه تقویت زنان هرگز بدین معنا نیست.

رییس کمیسیون حقوق بشر از زنانی که در کشور ناامن و پرجنجال تابو شکنی کرده و در پولیس و اردو وظیفه گرفته اند تشکری کرده و اظهار کرد: در هر جامعه ای که نورم های اجتماعی و مناسبات به هم می خورد قشر آسیب پذیر بیشترین ضربه را می بیند و زنان یکی از آسیب پذیرترین اقشار افغانستان هستند.

وی درخصوص اهمیت نقش زنان در جامعه تصریح کرد: وقتی از برابری صحبت می شود و قرار می شود کشور بسوی صلح پایدار برده شود باید تلاش کرد که پلان ها براساس کرامت انسانی و مبناهای حقوق بشری ساخته شود چرا که اگر زنان در پلان سازی ها شامل نشوند نمی توان از وضعیت فعلی کشور بیرون رفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیما سمر
روز زن
نظرات بینندگان:

>>>   من نمی دانم این امریکا و انگلیس از زنان چه می خو اهند فقط حقوق زن همه مردهای افغا نستان را زن سا خته اند و وزن ها را مرد از برای خدا حقوق زن مطابق احکام خدا باشد نه مطابق قا نون امریکا

>>>   خانم سمر! شما گاهی سال یه مرتبه هشتم مارس قدم رنجه و صدایی شما فقط توی این روز سال یه بار کمی بلند میشه و آنقدر مصروف کمسیون حقوق. زن و مرد مصروف آید که نمی دانید در شهر چی خبره است، این همه تجاوز، و... حقوق بشر، حقوق بی حقوق زنان و دیگه مسائل، دست به دامن کدام حقوق بشر زد، حقوق بشر که از حقوق زنان دفاع نمی کند؟ حقوق که مردم از بی حقوقی داد می زند، صدا ها همه در گلوی زنان از بی حقوقی خفه میشه و سالی به بار اچی چیزی رو تداعی می کند؟ بهتر است که دیگه در مورد هستم مارس و زن و... حرفی به میان نیاوران، چون عملی در کار نیست حرف الکی و بس.

>>>   Khorasani
وقتی مقام زن واقعا تجلیل میشود که زن هر کدام اینها در پهلوی شان نشسته باشد این نمایش جعل تقلب وفریب است پیش زن دیگران نشستن گناه نیست غرور نیست بی عفت شدن نیست ولی زنها خودشانرا اوردن عیب است غرور است اسلام اجازه نمیدهد ایا کدام لوده این نمایش روز زن را با حرفه ای دروغ شان در مورد این روز بدون موجودیت زنان شان باور خواهند کرد من خو هرگز نه ؟؟؟؟

>>>   امید است روزی مردان افغانستان درک کنند که اگر بار سنگین زندگی را چهار شانه ای قوی بردارد، سبگتر می شود، از دوشانه ای که زیر این بار خمیده رود.
خانم سمر فقط هرچند بار در سال یک گزارش میدهد، که وضیعت زنان در افغانستان تا چه اندازه خراب است. گزارشی را که صد ها رسانه هروز قبل از سیما جان نشر می کند. خانم سیما چیزی تازه ای برای گفتن ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است