بجای تجلیل از هشت مارس خجالت بکشیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ کد خبر: 148122 منبع: پرینت

در جاهای دیگر دنیا اگر از این روز تجلیل بعمل می آورند حق به جانب اند، بخاطر تمکین و از خودگذری و فداکاری که کرده اند و فعالیت هایی که برای ارزش دادن به جایگاه زنان انجام داده اند، زحمت کشیده اند، به خواست های آنها گوش داده اند و بالاخره زن را منحیث یک انسان شبیه خودشان، دارای حقِ بودن و ماندن شناخته اند و زن ها هم توانسته اند خودشان را تعریف بکنند.

دست کم اگر این روز را یک دستاورد می پندارند، گرامی میدارند و جشن می گیرند حق دارند و سزاوارشان هم هست اما در کشوری که آنجا زن ها از کوچک ترین حقی برخوردار نیستند و هر روز کشته می شوند و گوش و بینی بریده می شوند و مورد تجاوز قرار می گیرند و ده ها جنایت دیگر بر ایشان صورت می گیرد بجای تجلیل های دروغ به نظرم کمی خجالت بکشیم موثر خواهد بود.

فرهاد سجودی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روز جهانی زن
زنان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Eqbalalishah Dehganpoor
حکومت نامشروع ، ریئس حکومت نامشروع، قصر سپیدار نامشروع ، پارلمان نامشروع ، سنا نامشروع ، ریئس و اعضای نهادهای مستقل و حتی جامعه مدنی نامشروع پس نمی دانم دیگر چه چیز این کشور مشروع و قانونی است که یکتعداد هنوزهم صحبت از قانون می کنند و قانون اساسی ؟
مگر در کجای قانون اساسی گفته شده است که ریئس یک حکومت نامشروع حق دارد که دوبار دوره پارلمانی را تمدید کند و در کجای قانون اساسی گفته شده است که ریئس حکومتی که ازطرف جان کیری تعیین شود مدت کاری اش بیشتر ازمدتی است که در قانون اساسی ذکرشده است ؟
خلاصه مطلب ، هرکسی که از این حکومت دفاع کند و این حکومت را یک حکومت مشروع و قانونی بداند اوهم نامشروع است.

>>>   Raheel
روز زن مبارک باد!
روز سیندخت کابلستانی، روز تهمینه سمنگانی، روز گردآفرید، روز مراجیل بادغیسی، روز رابعه بلخی... مبارک باد!
این روز به زنانی که برای آزادی خویش می جنگند مبارک باد. به زنانی که آزادی را در اتکا به خود جستجو می کنند مبارک باد. به زنانی که اتکا به خود را تنها در مهریه وزیورات نمی دانند بلکه در پی تریبت و تحصیل رسیدن خویش به فرزانگی و فرهیختگی اند مبارک باد. چنین روزی به زنانی که به وقار و آبروی خود و خانواده و جامعه خود می اندیشند و آن را پاسداری می کنند، مبارک باد. به آن شمار از زنانی مبارک باد که خود را یکی از دو بال زندگی می پندارند و به بال دیگر زندگی نیز احترام، توجه و عشق دارند و برای پرواز بهتر در زندگی مشترک با بال دیگر هماهنگ می تپند تبریک. به زنانی خجسته باد که در طول تاریخ پاسدار، محمل و محور فرهنگ ما بوده اند.
به امید روزی که زن و مرد چون آدم و هوا در جنتی که خود ساخته باشند زندگی کنند- باهم کار کنند، زندگی کنند، گناه کنند و باهم استغفار بگویند و باهم به دیر خراب آباد بیایند و عاشقانه بار گنه و خیر نکوکاریهای گذشته و حال شان را ببرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است