دوای درد زنان کشور تداوی ذهنیت بیمار مردان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ کد خبر: 148119 منبع: پرینت

روز جهانی هشتم مارس را به تمام زن های جهان، به تمام انسان هایی که حق و حقوق زنان را رعایت و احترام می کنند و بخصوص زنان افغانستان تهنیت و مبارک باد می گویم.

متاسفانه از هر نگاهی که فکر شود زنان افغانستان با انواع و اقسام مصیبت ها و خشونت‌ ها دست و پنجه نرم می کنند، شوهای تلویزیونی، جابجایی بعضی زنان در پست های نمایشی دولتی، حرافی های مقام های دولتی و لاف و گذاف های بی مورد نه تنها به جایگاه زنان در افغانستان کمک نمی‌کند بلکه اصل پرابلم را لاپوشانی هم می کند چون ذهنیت اکثر مردان افغانستان در مورد زنان کشور بیمار است.

دوای درد درمان زنان کشور تداوی ذهنیت بیمار مردان است نه تظاهر به گفته های موقتی در مورد زنان. زنان افغانستان از نگاه جایگاه انسانی خود در آغاز تاریکی شب قرار دارند برای اینکه در آسمان زنان کشور ستاره بدرخشد، مهتاب روشنایی اندازد، آفتاب نور افشانی نماید و بالاخره شب به پایان برسد راه طولانی در پیش رو است اما به یقین آن روز آمدنی است و شب به پایان می‌ رسد و به امید اینکه هرچه زودتر به پایان برسد.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان افغانستان
جایگاه زن
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین خو دخترش را تا سفارت امریکا هم اجازه داد که برود میانجی بین پدرش و امریکا شود دیگر ازین بیشتر چی شود

>>>   هشتم مارچ روز مردان است، زیرا تنها روزی است که زنان مصروف خود هستند و مردان می توانند نفس راحتی بکشند. باید قدر این روز را دانست.
از شوخی ها شادروان بیرنگ کوهدامنی

>>>   Raheel
روز زن مبارک باد!
روز سیندخت کابلستانی، روز تهمینه سمنگانی، روز گردآفرید، روز مراجیل بادغیسی، روز رابعه بلخی... مبارک باد!
این روز به زنانی که برای آزادی خویش می جنگند مبارک باد. به زنانی که آزادی را در اتکا به خود جستجو می کنند مبارک باد. به زنانی که اتکا به خود را تنها در مهریه وزیورات نمی دانند بلکه در پی تریبت و تحصیل رسیدن خویش به فرزانگی و فرهیختگی اند مبارک باد. چنین روزی به زنانی که به وقار و آبروی خود و خانواده و جامعه خود می اندیشند و آن را پاسداری می کنند، مبارک باد. به آن شمار از زنانی مبارک باد که خود را یکی از دو بال زندگی می پندارند و به بال دیگر زندگی نیز احترام، توجه و عشق دارند و برای پرواز بهتر در زندگی مشترک با بال دیگر هماهنگ می تپند تبریک. به زنانی خجسته باد که در طول تاریخ پاسدار، محمل و محور فرهنگ ما بوده اند.

به امید روزی که زن و مرد چون آدم و هوا در جنتی که خود ساخته باشند زندگی کنند- باهم کار کنند، زندگی کنند، گناه کنند و باهم استغفار بگویند و باهم به دیر خراب آباد بیایند و عاشقانه بار گنه و خیر نکوکاریهای گذشته و حال شان را ببرند.

>>>   تلفن و سریال و لیسه ها و فیسبوک و مد و فیشن حتی نصف دختران اطراف را هم متاثر ساخته ، بعضی فعالین زنان صرف بخاطر مقبولی که دارد کاندید میکند و رآی میگیرد ، در جامعه بی قانون و بی بازخواست ما اکثر زنان بخاطر پیشرفتهای مقطعی و ناق شان اعصاب مرد خود و حتی شیرازه زندگی اش را به فشار و خطر مواجه میسازند ، در مکتب به بهانه های مختلف به دختران نوجوان تابلت های نامعلوم میخورانند ، میخواهند پلیس زن را ابزار خود بسازند ، و ...
مسلمان هستیم ، کشور زراعتی و غنی داریم ، هنوز سنتی و احساساتی هستیم ، و ... ، چرا با این عجله باید بنام پروموت و پلیس زن و ... مانند بعضی کشورها مثل اندونزیا برای خود چالش فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم؟
بله دختر باید تحصیل کند ، در شرایط و فضای مناسب کار و فعالیت کند ، تخصص یاد بگیرد و ... ، ولی بخاطر رنگهای مقطعی خود و ارزشهای خود را به بازی نگیرد تا عزت و اعتماد بنفس حداقل خود را داشته باشیم!

>>>   اگر مردان افغانستان بلاخره درک کنند، که بردن بار سنگین زندگی بالای چهار شانه ای قوی آساتر است، از دو شانه ای که زیر این بار را خمیده برود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است