تجلیل از هشت مارچ در زندگی زنان تغییر نمی آورد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ کد خبر: 148113 منبع: پرینت

تنها شعاردادن و تجلیل از روز زن نمی تواند در زندگی خواهران و مادران ما تغییر بیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مراسم گرامیداشت از هشتم مارچ (روز زن) امروز پنجشنبه 17 حوت 96 در ساختمان ریاست اجرایی با حضور رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و مقام های ریاست برگزار شد.

محمد خان معاون اول ریاست اجرایی در این مراسم گفت: تنها شعار دادن و تجلیل از روز زن نمی تواند در زندگی خواهران و مادران ما تغییر مثبت بیاورد و لازم است وزارت زنان و نهادهایی که در مورد احقاق حقوق زن کار می کنند روی یک برنامه مدون عملی فراگیر کار کنند تا رهنمودی برای هر وزیر و معین و مسوول بعدی که در این زمینه کار می کند باشد.

معاون رییس اجرایی از اعاده نشدن حقوق زنان در کشور اظهار نگرانی کرده و گفت: واقعیت این است که نه تنها به زنان در افغانستان میراث داده نمی شود که آنها خود به میراث برده می شوند که بسیار رنج آور است.

وی از وزارت امور زنان و ریاست اجرایی و مسوولان حقوق زن خواست تا به این قشر در خصوص حقوق شان آگاهی داده شود و در ولسوالی ها داکترین و معلمین زن در کنار کارشان، برای این مهم تلاش کنند و زنان را از حق مسلم شان آگاه کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روز زن
محمدخان
نظرات بینندگان:

>>>   هشتم مارچ روز مردان است، زیرا تنها روزی است که زنان مصروف خود هستند و مردان می توانند نفس راحتی بکشند. باید قدر این روز را دانست.
از شوخی ها شادروان بیرنگ کوهدامنی

>>>   حمدجنید سالک
هشت مارچ برای زنان غربی هم هیچ دستاورد مثبتی ندارد. فقط کمی از ظلم بالای آنان را کم ساخته است و بس.

>>>   Raheel
روز زن مبارک باد!
روز سیندخت کابلستانی، روز تهمینه سمنگانی، روز گردآفرید، روز مراجیل بادغیسی، روز رابعه بلخی... مبارک باد!
این روز به زنانی که برای آزادی خویش می جنگند مبارک باد. به زنانی که آزادی را در اتکا به خود جستجو می کنند مبارک باد. به زنانی که اتکا به خود را تنها در مهریه وزیورات نمی دانند بلکه در پی تریبت و تحصیل رسیدن خویش به فرزانگی و فرهیختگی اند مبارک باد. چنین روزی به زنانی که به وقار و آبروی خود و خانواده و جامعه خود می اندیشند و آن را پاسداری می کنند، مبارک باد. به آن شمار از زنانی مبارک باد که خود را یکی از دو بال زندگی می پندارند و به بال دیگر زندگی نیز احترام، توجه و عشق دارند و برای پرواز بهتر در زندگی مشترک با بال دیگر هماهنگ می تپند تبریک. به زنانی خجسته باد که در طول تاریخ پاسدار، محمل و محور فرهنگ ما بوده اند.

به امید روزی که زن و مرد چون آدم و هوا در جنتی که خود ساخته باشند زندگی کنند- باهم کار کنند، زندگی کنند، گناه کنند و باهم استغفار بگویند و باهم به دیر خراب آباد بیایند و عاشقانه بار گنه و خیر نکوکاریهای گذشته و حال شان را ببرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است