ادامه کار پارلمان جفا در حق قانون و دمکراسی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ کد خبر: 148052 منبع: پرینت

امروز چهارشنبه 16 حوت 96 اعضای پارلمان سال هشتم کارشان را آغاز کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpape)، عین الدین بهادری رییس اجرایی اتحادیه حقوقدانان افغانستان در برنامه «فراخبر» گفت: در صورت عدم برگزاری انتخابات در موعد معین، عدول از ماده هشتاد و سه قانون اساسی افغانستان است و جفا در حق دمکراسی، جفا در حق حاکمیت قانون و جفا در چگونگی مشروعیت کل نظام سیاسی است که پارلمان بخشی از این نظام سیاسی است.

وی افزود: بنابراین عدم برگزاری انتخابات و تمدید کار پارلمان خلاف ماده هشتاد و سوم قانون اساسی است. از این نظر تمدید پارلمان کار درستی نیست و دولت و پارلمان افغانستان می بایست در طول سه سال انتخابات را برگزار کند و یک مجلس جدید داشته باشد. اما از دیدگاه فردی می بینیم که همه اعضای پارلمان خودشان هم می خواهند که به کار خود ادامه دهند و به کار غیر قانونی خود مشروعیت دهند و هیچ فشاری بر حکومت برای برگزاری انتخابات نمی آورند.

بهادری گفت: از لحاظ حقوقی پارلمان توانایی فوق العاده برای فشار بر حکومت دارد تا آن را مجبور کند انتخابات را برگزار کند اما حکومت و کمیسیون انتخابات وظیفه اساسی و اولیه خود را هر روز به تاخیر می اندازند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پارلمان
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Taher
کاری نیک، مان را از ولایت هایی جنوب تیر در طولی تاریخ نه از ما شدن و نه از افغانستان فعلا" در تمامی این مناطق داد و ستد به کلدار میشود در منطقه شینوار و مومند دره افغانستان رفت و امد موتر ها از چب به راست است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است