قانون ما با قانون جنگل هیچ فرقی نمی کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ کد خبر: 148032 منبع: پرینت

رییس جمهور با زبان رسا اعلام کرد: طالبان دیگر دهشت افکن، تروریست و خرابکار نیستند و ما بدون پیش شرط با آنها صلح می کنیم یعنی هرچه کشته، زده، برده، خورده و تخریب کرده اند نوش جان شان؛ هیج افغانی از افغان دیگر برتر نیست!

حکمتیار: دولت مناطقی را برای طالبان بدهد تا آنها به صورت خود مختار و فدرالی اداره نمایند شاید از جنگ علیه دولت دست بردارند!

در قره باغ غزنی دو نفر افغان کشته شده و معلوم نیست که قاتل آنها کیست؟ بیشتر آگاهان محلی علت قتل را مسایل ناموسی بین الافغانی می دانند، افغان های مدنی با طالب و داعش چهار روز شاهراه عمومی کابل_قندهار را بسته اند، صدها مسافر زن و کودک و مریض و ... چهار روز بدون غذا و امکانات بلاتکلیف و سرگردانند و منتظر معجزه ارگ اند، چندین مسافر مظلوم را گروگان گرفته و تعداد زیادی را لت و کوب و زخمی نموده اند و بازار محلی را چور و غارت نموده اند.

آن وقت تمام این رفتارها قانونی، منطقی و بر وفق مصالح ملی پنداشته می شود ولی ما که اعتراض کنیم منسوبین ارگ دادشان بلند می شود که شما چرا مصالح کشور را در نظر نمی گیرید؟! فدرالی شدن برای طالبان خوب و دارای مصلحت است اما برای دیگران خلاف مصلحت تلقی می شود؟!

تظاهرات مدنی دیگران را سرکوب می کنند اما در برابر خشونت طلبی، بستن شاهراه، مردم آزاری و چور و چپاول هیج عکس العملی مشاهده نمی شود؟! مگر قانون جنگل غیر از این است؟!

علی حلیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تبعیض
قره باغ
رییس جمهور
اعتراضات
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این غنی بزدل و ترسو زنده بود بیغم باشید فدرالیسم را بجای خود بگذارید که
"فریه ایسم" ایجاد میشود و افغانستان 400 پارچه میشود!!!!!!!!

>>>   همی دیروز بود که مه خبر شدم که داعش اعلان کرده است که اگه بزودی شاهراه کابل قندهار باز نشود، آنها در میان کسانی که شاهراه را بندکرده اند، حمله انتحاری خواهند کرد.
فکر میکنم که به روز جمعه به تعویق انداخته اند، تا حمله کننده انتحاری در شب جمعه محمدی حمله استشهادی خویش را انجام دهد.

>>>   Haroon Mutaref
فساد گسترده در شهرداري كابل
حشمت بهزاد سلام‌وطندار
مدارکی که در اختیار سلام‌وطندار قرار گرفته حاکی از فساد و خویش‌خوری سرپرست شهرداری کابل است.
این مدارک نشان می‌دهد که عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل با استفاده از صلاحیت‌هایش پروژه‌های طراحی جاده‌های پایتخت، پروژه‌ی معیاری‌سازی ساختمان‌ها و شهرک‌های غیرمعیاری و چندین پروژه‌ی خرد و بزرگ دیگر را به یک موسسه‌ی غیرانتفاعی که عضویت‌اش را دارد، داده است.
بر بنیاد این مدارک سرپرست شهرداری، شیخ‌احمد متین و عزیز گلستانی را که همکاران پیشینش بوده‌اند، به عنوان مشاوران ارشد در شهرداری کابل برگزیده که هم‌اکنون نقش کلیدی‌یی در عقد قراردادها دارند.
قابل یادآوری است که عزیز گلستانی پیش از مشاوریت در شهرداری، ریاست موسسه‌ی «EPRSO» را به عهده داشته است؛ این گزینش شیوه‌ی سیستماتیک خویش‌خوری و فساد در عقد قراردادها را با شرکای قبلی‌ نشان می‌دهد.
بر پایه‌ی این اسناد، از زمان آغاز سرپرستی عبدالله حبیب‌زی در شهرداری کابل، پروژه‌های دیزاین جاده‌ی کوتل خیرخانه، جاده‌ی کابل-لوگر، جاده‌های بخش «ای» رحمان‌مینه و بخش «ج» خوشحال‌مینه و دشت پدوله، پروژه‌ی معیاری‌سازی ساختمان‌ها و شهرک‌های غیرمعیاری و حتا اجرای سروی‌های ابتدایی، همه به موسسه‌ی تحقیق و خدمات مهندسی «EPRSO» که موسسه‌یی غیرانتفاعی‌ست، بخشیده شده است.

این مدارک نشان می‌دهد که شرکت‌ خدماتی مشورتی اپل‌تن، شرکت خدماتی و مشورتی سرنوشت که رقیبان موسسه‌ی تحقیق و خدمات مهندسی «EPRSO» بوده‌ و از لحاظ تجربه، هزینه و نرخ داوطلبی در جایگاه به مراتب بهتری قرار داشته‌اند، در زمان آفرگشایی به راحتی از صحنه خارج شده‌اند.

شرکت اپل‌تن، با تجربه‌ی چندین‌ ساله و سرمایه‌ی 50 میلیون افغانی، برای این پروژه‌ها «6،778،119.94» افغانی پیشنهاد داده بود؛ اما موسسه‌ی «EPRSO» با پیشنهاد «12،382،200» افغانی در عین ناباوری توانسته پروژه‌ها را از آن خود کند.

این واگذاری بر اساس بند ششم ماده‌ی سوم قانون نظارت بر تطبیق راهبرد مبارزه با فساد اداری، «سوءاستفاده از صلاحیت‌ها» شمرده می‌شود.

اما جلیل سلطانی سخنگوی شهرداری کابل درباره‌ی آفرگشایی نظر دیگری دارد. او می‌گوید، شهرداری ده‌ها قرارداد دیگر را نیز در یک‌ونیم سال گذشته با ده‌ها موسسه‌ عقد کرده و اگر فسادی در کار می‌بود، شهرداری بیشتر این قراردادها را به موسسه‌ی «EPRSO»می‌سپرد.

در بخش دیگر این مدارک آمده است که موسسه‌ی تحقیق و خدمات مهندسی «EPRSO» پس از تقرر آقای عبدالله حبیب‌زی به صفت سرپرست شهرداری کابل، مصارف سفرهای وی را به خارج از کشور پرداخته است؛ 28590 دالر آمریکایی هزینه‌ی سفر سرپرست شهرداری به آمریکا، 4730 دالر هزینه‌ی سفر به هند، 7000 دالر مصرف بودوباش در آمریکا و هزینه‌های خردوکوچک دیگر.

اما سخنگوی شهرداری کابل می‌گوید، آقای عبدالله حبیب‌زی بر مبنای حقوق کدری‌اش در دانشگاه کابل و هم‌چنان عضویت در موسسه‌ی تحقیق و خدمات مهندسی از امتیازات سفر به خارج کشور بهره ‌برده است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا آقای حبیب‌زی شیخ‌احمد متین و عزیز گلستانی را که از همکارهای پیشین‌اش هستند، به صفت مشاوران ارشد شهرداری مقرر کرده است، می‌گوید، آقای متین و گلستانی از کادرهای ورزیده‌ی کشور اند و به خاطر شایسته‌گی، به این سمت‌ها گماشته شده‌اند.

آقای حبیب‌زی در سال 2016 میلادی به صفت سرپرست شهرداری کابل مقرر شد.

>>>   فدرالیزم کشور را پارچه پارچه نمیکند بلکه ممکن است آرام و آباد بسازد۰ موفقترین کشور های دنیا سیستم حکومتداری فدرال دارند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است