قیمت انسان هزاره و پای شتر کوچی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ کد خبر: 148016 منبع: پرینت

محمد حسین طالب قندهاری از همرزمان اش شهید بلخی و ابراهیم گاوسوار در کتاب «افغانستان دیروز و امروز» می‌ نویسند:

«در زمان ظاهرشاه در یک نزاع یک انسان هزاره را کوچی‌ ها کشتند و پای یکی از شترهای کوچی نیز زخمی شد حکومت فیصله کرد که کوچی‌ ها برای خون انسان هزاره مبلغ 600 افغانی بپردازند و هزاره‌ ها را مجبور کردند که برای زخمی کردن پای شتر کوچی مبلغ 3700 افغانی غرامت بدهند».

همین حالا نیز بدتر از آن زمان است در طول سال‌ های گذشته برادران پشتون ما صدها انسان هزاره را در قره‌ باغ آشکارا کشته‌ اند اما هیچ کسی پاسخگو نشد ولی حالا که دو نفر پشتون قره‌ باغ را افراد نامعلوم کشته‌ اند نیروهای امنیتی با پرچم افغانستان و افراد طالبان با پرچم سفید امارت اسلامی دوشادوش همدیگر در قره‌ باغ تجمع کرده و به آزار و اذیت هزاره‌ ها می‌ پردازند.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
پشتون
تبعیض
نظرات بینندگان:

>>>   دسیسه ....کوچی زی است.

>>>   این جفیدنهای 16 ساله شما پشتونستیزان این روز را اورد و حال خودرا اماده سازید به نتیجه نهایی ان!

>>>   هزاره ها از جایتان بلند شوید. واز خودتان دفاع کنید مسلح شوید واز ناموس وحریمتان دفاع کنید اگر شما را کشت بکشید اگربه شما اهانت شد شما هم جواب دهید اگر بلند نشوید زیر پاهای دیگران خورد میشوید در افغانستان حکومتی وجود ندارد

>>>   شما ملیت شریف هزاره ازخود بنالید کریم خللی وان گوسفند غنی که هرچه میخواهید صدایش کنید( پوه ویا گه ) را ملامت بدانید دزدان سلیمان کوهی که سالهاست شما وسایر ملیت ها غیر خودی را بخاک وخون میکشند .
رـ ن سیدنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است