«نه»! ما سزاوار این همه ستم نیستیم!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 148001 منبع: پرینت

قوماندان امنیه‌ی غزنی، پس از حضور در قره‌باغ «مقاومت پولیس» در مقابل طالبان را شکست، او به خاطر اینکه پس از سفر، در حضور نظام محلی فاشیست، پر دستاورد دیده شود، موی سفیدان هزاره و سرگروپ‌های پوسته ها را جلب کرده است، گپ و گفتار در قره‌باغ این است که سرگروپ ها را به نام عاملان قضیه ی شیراباد دستگیر می کند و با خود به غزنی می آورد، از این رو، روحیه‌ی مقاومت در میان پولیس صدمه دیده است و مسوولان پولیس، پوسته‌ی قبرغه را به خاطر هراس از دستگیری از سوی حکومت، شب گذشته رها کرده است.

در اوج ستمگری حکومت و طالب در قره‌باغ، مردم تنها به پولیس پوسته ها امیدوار بودند، متنفذان محلی هزاره خواستار جدی مقاومت از سوی پولیس گردیده است و اما پولیس گفته است: «ما را قوماندان امنیه فقط به خاطر خوشنامی خود به نام عامل قضیه‌ی شیراباد، دستگیر می کند و ما نمی خواهیم بی گناه در دام این طوطیه بیفتیم»

با تماس‌‌های مکرری که با اهالی قره‌باغ داشتم، وضع مشعر است که حکومت و طالب در همسویی کامل، تلاش می کند تا «جنگ قومی» را در قره‌باغ شعله ور کند، یک کودک در منطقه‌ی کهنه ده، در صد قدمی تانک دولت، مورد شکنجه‌های بی رحمانه قرار گرفته است، تا هنوز هیچگاه کاروان نیروهای امنیتی، در ساحه‌های قره‌‌باغ رفته نمی توانست، هر نوع گشت و گذار پولیس، با جنگ و درگیری مواجه می شد؛ اما حالا، کاروان بزرگی از نیروهای امنیتی، به رهبری محمد زمان خوستی و قوماندان رووف در ساحه رفته است و هیچ صدای تفنگی در ساحه شنیده نشده است.

قوماندان امنیه‌‌ی غزنی، حالا مانور نظامی می دهد و از هر ابزاری برای «روحیه کشی» هزاره ها استفاده می کند، «وجدان انسانی» در این شهر مرده است، این شهر مزارآباد شرف، عزت و انسانیت است، یک حادثه‌ی شبیه قتل های ناموسی در جامعه‌ی اوغان ها وضع را اینگونه می کند؛ اما «خون هزاره بی رنگ است» و اسیرانش «محکوم به حبس ابدی»، ۱۵ شهید هزاره حتی پای قوماندان امنیه را تا مسجد محمد مصطفی (ص) در متن شهر نکشاند، والی ما را فقط به خاطر « استفاده از حق اعتراض» تهدید به زندان و زولانه کرد، تا هنوز اسیران ما در بند دشمن، بخشی از آن‌‌ها با باجگیری هنگفت آزاد شد؛ اما روایت می کردند که ماه‌ها با شکم گرسنه علف درو کرده، پیاز کاشته و آبداری نموده است، خرمن پاک کرده و هر نوع کار شاقه را برای دشمن انجام داده است.

میثم صحرا
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قره باغ
پشتون
قوماندان
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   تکنوکراتان تبهکار ارگ می توانند قدرت خود را حتا با ... شریک کنند. ولی هرگز نمی توانند قدرت شمال را به دیگران معامله کنند.
هم چنان میتوانند خانه خود را به
به هر اهریمنی که بخواهند بفروشند، طوری که قرنها فروختند.زیرا این ذات آنهاست! ولی هرگز نمی توانند خانه دیگران را بفروشند.زیرا شمال از خود صاحب دارد.

>>>   رو زور بدست آر که حق با زور است
نشنیده اید که در نظام طبیعت ضعیف پامال است. همه مسلح شوید همه متحد شوید و در مقابل فاشیزم پشتون که همه شما را میکشد و زنان شما را اسیر و کنیز و برده میکند از خود دفاع کنید و دولت فاشیستی غنی از پشتون ظالم و ستمگر حمایت میکند

>>>   وقتى معاون دوم رئيس جمهور يك بله قربان گو و موزه پاك بى وجدان است حال و روز شما بهتر ازين نميشود
اكبر

>>>   Nasir Khalid
اگر پاسخی به این شرف باخته ی بی هویت بدهیم بازهم وحدت ملی را خدشه دار ساخته ایم.
اسمعیل یون خطال به اشرف غنی:
«چه قسم شير هستى كه از اولاد هاى شغال مى ترسى؟
"اشرف غنى اگر تا پانزدهم حوت شناسنامه توزيع نتوانست، چادر بپوشد»

از دید شما چه جوابی مناسب حال این خاین ملی است که میلیونهای باشند این سرزمین را شغال خطاب میکند.

>>>   جناب تاجیک!
نوشته از : امیر آریانی.
همه به زبان تو گپ میزنند، ولی تو نیاز نداری به زبان دیگران گپ بزنی!
همه آهنگ ترا میشنوند، اما تو نیاز نداری آهنگ های دیگران را بشنوی!
همه نوروز ترا بزرگداشت میکنند، اما تو نیاز نداری جشن دیگران را بزرگداشت کنی!
همه پلو، چلو، منتو، سمنک و هفت میوه ترا بر سر دستر خوان شان میگذارند، مثلا "دنده کی"پذی!
تو دارای فرهنگ هستی، دارای زبان هستی، دارنده مثنوی و شهنامه هستی!
تو از نگاه فرهنگ و زبان از پنج هزار سال پیش تا کنون در این سرزمین پادشاهی کردی!
پس قدر خود را بدان!
جایگاه خود را بشناس!
شرم و ننگ باد بر تو اگر دنبال یک افغان هیچ و پوچ بروی!
#امیر_آریانی

>>>   Amirzada
" صبر استراتیژیک " شغال زرد اسمعیل یون را شیر بی تربیت و وحشی ساخته است.
یون حق دارد که دیگران را " اولاد های شغال" بنامد و خود را شیر!
مگر شغال زرد کاخ سپیدار نبود که پای یون ....و بی تربیت را در پیش چشمان کمره ها بوسید؟
اگر واقعا دیگران شغال نبودند می توانستند تا این حد توهین ها و تحقیر ها، تهدید ها و تحریکات او را تحمل کنند؟
کی ها هویت شیران هندوکش را به شغالان کوه سلیمان فروختند؟

>>>   متاسف هستم، وحشت و بربریت اوغان خاتمه ندارد۰ در طول تاریخ هزاره ها زیادترین قربانی را درین مورد داده اند۰
این خبر را به آن هزاره هائیکه افغان شده اند و به اوغانیت خود افتخار میکنند برسانید تا مگر از زیر سایه همان درخت خود را نجات بدهند و به هوش بیایند۰

>>>   چناب تاجیک! بدون قصیده های ملنگان دربار های غوری سوری و غزنوی کدام مرد میدان هم در تاریخ تان است؟ کدام تجربه شاهی و دولت داری دارید؟ نام ببرید؟ اوغو

>>>   ساده:!
تا متحد نشوید، برنامه نسنجید، جرأت نکنید و اقدام نکنید. نیست و نابود می شوید.

>>>   Aziz Arianfar
دوست عزیز. متاسفانه پاکستان و کشورهای عربی همه ملاها، خان ها و قوماندان ها را در مناطق سرحدی خریده اند. بسیاری از شیوخ با دختران خان های قبایل ازدواج کرده و به پسران آن ها دختران پاکستانی داده اند. برای افراد تحصیل کرده قبایل اکثر زنان امریکایی، انگلیسی و .... که بیشتر یهود اند، داده اند. امروز همین ها قدرت را در دست دارند و در مورد سرنوشت ما تصمیم می گیرند. برای مثال همسران اشرف غنی، هدایت امین ارسلا، احدی، خلیزاد، برادر کرزی محمود و... همه یهودی اند‌. اکنون در مناطق قبایل فرزندان شیوخ عرب و ملاهای پاکستانی فرمان می رانند. شکی نیست که همه ما تا پای جان از وجب وجب خاک میهن دفاع می کنیم. اما اگر نیک بیندیشیم در همه جا مدارس وهابی ساخته شده و ده ها هزار جوان ما مغز شویی می شوند. با این خطر نه اردوی ملی کاری کرده می تواند و غیرت افغانی. باید تا کار از کار نگذشته چاره سنجی شود. تنها در جنوب نه، بل که در شمال هم صدها مدرسه ساخته اند.

>>>   Arianfar
دوست عزیز. سخن بر سر این نیست که کسی ما را حساب می کند یا نه؟ مگر پاکستانی ها یا امریکایی ها ما را سه تایی پشه حساب می کنند؟ شما خطر را بسیار دست کم می گیرید. پاکستان با سیل پول کشورهای عربی و پشتیبانی چین و ترکیه همین اکنون در همه تسلط دارد. در سرتا سر کشور ملاهای وهابی حاکمیت دارند. هزاران مدرسه ساخته اند. طالب، داعش ، شبکه حقانی و حزب اسلامی در سرتاسر کشور فعال اند. بسنده است امریکا برآید، آن گاه خواهید دانست که گپ در کجا است. فردایش نیم کشور به دست پاکستان سقوط می کند. برای مقابله با اعراب، ترکیه و پاکستان، نه امریکا، نه هند و نه روسیه می تواند کاری بکند. چنان چه در چهل سال گذشته نتوانسته اند کاری بکنند. تنها راه نجات همپیمان شدن مردم افغانستان با ایران است. در غیر آن نیروی نمی بینیم که بتواند در برابر پاکستان ایستادگی کند. به خصوص در مناطق پشتون نشین. این جمهوری اسلامی شر شرعی است، سخن دیگر است. مگر پاکستان، کشورهای عربی و ترکیه شر شرعی نیستند؟ خود دولت افغانستان هم شر شرعی است.

>>>   Arianfar
امریکا، روسیه ، چین و هند همه در پی منافع خود هستند. ایران با ما سرنوشت مشترک دارد و به هیچ رو نمی خواهد افغانستان به دست پاکستان و شیوخ عرب بیفتد. چون هستی خودش در معرض خطر قرار می گیرد.
برای مقابله با پاکستان راهی جز نزدیک شدن به ایران نداریم.
اگر به یاد بیاوریم، هنگامی که طالبان و در واقع پاکستان بر افغانستان حاکم شده بود، تنها کشوری که به دولت مجاهدان در برابر طالبان کمک می کرد ایران بود. ترکیه، اعراب، چین و امریکا و حتا اروپا همه در کنار طالب و پاکستان بودند. روسیه هم در اندیشه کشیدن پای امریکا در باتلاق افغانستان بود.

>>>   Rahimi
غنی یک انسان متعصب، قوم گرا، فاشیست و جاسوس اصلی وانتخابی انگلیس وامریکا است، اگر او وطرفداران کور وکرش راست می گویند، جهادیها همه دشمن مردم هستندو باید از صحنه سیاسی حذف شوند، پس چگونه بزرگترین جنایتکار و خبیث ترین جهادی (گلبدین) این قاتل صدها هزار انسان بی گناه کشور مارا برادر وار در آغوش می گیرد، پول می دهد، گاردمحافظ وآرگاه وبار گاه می دهد، زندانیان قاتل و وحشی طالب را جوخه جوخه از زندان آزاد می کند. پس هم غنی در وغ می گوید، هم هواداران چپی و راستی وی .لعنت بر دروغگوها ، دسیسه بازان، قوم پرستان و مزدوران اصلی انگلیس وامریکا.

>>>   راوی
خنده دار ترین فکاهی این است که میگویند در اوغانستان حاکمیت قانون و قانونمندی و احترام به قانون وجود دارد . یک کشوری که قانون اساسی اش جعلی و غیر قانونی، رییس دولت اش تقلبی و غیر قانونی ، شورای ملی اش غیر قانونی و معیاد تیر شده گی ، وزیر هایش ، سفیرهایش ، والی هایش ، همه دم و دستگاه اش غیر قانونی، در مملکتی که غرق در بی قانونی و فساد است ، حاکمیت قانون را به رخ مردم کشیدن ، بی خردی و دیده درایی محض است .

>>>   Arianfar
متاسفانه مساله آمار و احصاییه در کشور خدا داد افغانستان به یک ابزار سیاسی برای بهره برداری های محافل و حلقات خاص مبدل گردیده است. افغانستان یگانه کشور جهان است که در آن آمار و ارقام درست وجود ندارد. در دوره ظاهر شاه این کار به دلیل نبود بودجه صورت نگرفت. یک دلیل دیگر این بود که برای جلب و جذب بیشتر کمک های جهانی نفوس افغانستان را بیشتر از آن چه که هست، نشان می دادند. برای مثال شمار کوچی ها را که بسیار دشوار بود گفت اتباع افغانستان هستند، یا پاکستان، تا 2.5 میلیون نفر نشان می دادند. در دوره داوود سرشماری به کمک جامعه بین المللی انجام شد. چون در آن هنگام در افغانستان کامپیوتر نبود، تدوین و پردازش داده ها در تهران انجام شد. هنگامی که کارشناسان داده ها را روی میز داوود خان گذاشتند، با خشم آن را نپذیرفت.! این مطلب را پروفیسور داویدف در کتاب افغانستان مسایل جنگ و صلح نوشته است. در دوره حضور شوروی ها شمار کوچی ها با عکسبرداری هوایی از خیمه های شان در حدود 100 هزار خیمه تثبیت نموده بودند و تخمین می زدند که کوچی های افغانستان در حدود 500 هزار نفر هستند. این آمار بیشتر به حقیقت نزدیک است. زیرا 2.5 میلیون نفر بسیار زیاد است. در دوره کرزی من خودم شاهد هستم که کرزی به عمد مانع سرشماری نفوس شد. با آن که در سال های 2002 تا 2005 عملا امکان این فراهم بود و جامعه جهانی هم حاضر بود پروژه سرشماری را تمویل کند. روزی از داکتر امین فرهنگ وزیر اقتصاد پرسیدم که چرا با آن که زمینه فراهم است، سرشماری نفوس را انجام نمی دهید. چگونه بدون آمار و ارقام پلان گذاری می کنید؟ گفت من چند بار پیشنهاد کردم، اما کرزی نمی گذارد. موضوع روشن است. کرزی ترس داشت با روشن شدن آمار و ارقام دقیق، افسانه کذایی اکثریت و اقلیت فاش شده و دیگر نخواهند توانست از آن برای انحصارگرایی تباری بهره بگیرند

>>>   Ayar
بیائید با خود صادق باشیم،چرا افغان ها از توزیع سناسنامه ترس دارند ؟به قول خودشان پادشاهی ۲۵۰ ساله در افغانستان داشتند و دستاورد این سالها کشوری در سطح سومالی هست و ننگ و غیرت قبیله گرایی و اسلام طالبانیسم‌شان افغانستان را به سرطان دنیا تبدیل کرده

>>>   به پایواز نوروز و نوبهاران !

هرکس بگوید که هفت میوه حرام است
او زاده یی ...شتر بیت الحرام است

نوروز حرام ، شادی حرام ، عشق حرام است
"چیزی که درین شهر حلال است کدام است"

این شهر پر از ریش ، پر چیفته ، پر از خون
بنگر که چه نظمیست چی ایزاری نظام است

مستان خرابات ز میخانه و باغ ها همه رفتند
تازیست که بی باک درین شهر خرام است

هرکس که بود دشمن نوروز و بهاران
او کره ...است که مزدور و غلام است !

(م.ب.)

>>>   تمام ارزگان و یک قسمت عمده زابل، هلمند، غزنی، وردک، قندهار، و نیمروز هزاره نشین و تاجک نشین بودند که توسط سفاک عبدالرحمن خان نسل کشی شدند و فرار داده شدند و زمین آنها به پشتون ها داده شد۰ زیادترین وحشت کشتار و ظلم را هزاره ها دیدند۰ در دوران های بعدی تا امروز در شمال، غرب، و مناطق مرکزی زمین های درجه اول زراعتی به ناقلین پشتون داده شد و در آنجا جابجا شدند در حالیکه مردمان اصلی آنجا ها همه بی زمین و در فقر بودند و هستند۰

>>>   بهای اشتباهات هزار سال قبل سلطان محمود غزنوی را امروز مردم هزاره در قره باغ غزنی می پردازند.

سلطان محمود غزنوی تقریبا هزار سال قبل برای غارت هندوستان چندی مرتبه لشکر کشید. در مسیر سفرش به هندوستان با قبایل گمشده، گرسنه و وحشی بنی اسرائیل در اطراف کوه های سلیمان مواجه شد. سلطان آنها را نخست با زور شمشیر مسلمان ساخت و سپس از آنان بحیث اجیران جنگی لشکری ساخت به کشتار و غارت گسترده هندوستان پرداخت.
در برگشت از هندوستان به مرکز امپراطوری اش غزنه با خو لشکر اجیر اولاده سلیمان اوغان و هزاران برده و کنیز و با غنایم زیاد برگشت.
سر انجام سلطان روزی پس از مطالعه شهنامه فردوسی چشم از جهان پوشید، ولی ویروس های تبهکار یهودی را به میراث گذاشت و بدین ترتیب راه را به هجوم اولاده کوچی سلیمان اوغان در سر زمین اهورا مزدایی خراسان باز کرد. از آن به بعد سر زمین مقدس خراسان به جهنم در کره زمین تبدیل شد. صاحبان اصلی خراسان با تمدن و هویت پنج هزار ساله شان بحیث مهاجر فلسطینی تبدیل شدند ، ولی ویروس های اولاده سلیمان افغان صاحبان" ملک خداد" شدند.

امروز اولاده همان کنیزان، بردگان و اجیران سلطان محمود غزنوی غزنه و تمام کشور خود را به جهنم در کره زمین تبدیل کرده اند.
حالا مردم مظلوم و بومی خراسان از کی بنالند از اشتباهات تاریخی سلطان محمود غزنوی و یا از بیچارگی و ناتوانی خود؟

هارون، امیر زاده۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است