مردم را از دست بیدادگران قره‌باغ نجات دهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۰    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147999 منبع: پرینت

پس از کشته شدن دو فرد در قره‌باغ، اهالی شیرآباد بر مردم هزاره‌ی این آستان هجوم برده اند و دست به جنایت‌های نابخشودنی زده اند، از جمله در قریه‌ی نوآباد، واقع در جوار مرکز آستان قره‌باغ حمله کرده اند و حتی بر حریم خانواده‌ی مردم تجاوز نموده اند.

همینگونه پس از هجوم در ساحه‌ی زرک، یکی از ساکنان هزاره‌ی این ساحه را با خود برده اند، در مرکز اولسوالی، در حضور مسوولان، کسبه کاران هزاره را مورد لت و کوب قرار داده اند، شیشه های دکان‌ها و وسایط را شکسته اند و راه را نیز گرفته اند و مردم هزاره‌ی قره‌باغ را اذیت و آزار نموده اند.

از قرباغ که بگذریم، جمعی از بیدادگران خبرنگاری را که به منظور پوشش دادن تظاهرات شان در شهر غزنی رفته بود، مورد لت و کوب قرار دادند و می خواستند او را نیز بکشند، همه فریاد زده اند که:« هزاره‌ی کافر را می کشیم ...»؛ چند نفر مصلح را نیز اهالی شیراباد، چند ماه پیش، در قریه‌ی شان مورد لت و کوب قرار دادند، نزدیک به ۱۵ نفر تنها در سال جاری توسط اهالی شیرآباد، با پوشش طالب به شهادت رسیده اند.

همینگونه، تا هنوز هیچ خبری از گروگانان هزاره نیست، نمودار نشده است که آیا آنان زنده مانده اند و یا خیر؟!؛ نگارنده پی گیر قضیه‌ی قره‌باغ بوده است، این مساله روشن است که والی غزنی و ولسوال قره‌باغ نقش جدی در این «منازعه قومی» دارد.

در نشست‌های مکرری که با والی غزنی صورت گرفت، او همواره از مردم شیرآباد حمایت می کرد، در صحبت‌هایش تهدید و زرگویی موج می زد، در نشستی که با حضور همه‌ی مسوولان در مقام ولایت برگزار شده بود، نگارنده به نمایندگی از جامعه مدنی، در کنار موی سفیدان قره‌باغ بودم، والی معترضان هزاره را اغتشاش گر، دزد و ... خواند و گفت:« به زودی این اعتراض کنندگان را به دادستانی معرفی می کنم»؛

من بارها از این دریچه وقایع قره‌باغ را نوشته ام،حالا نیز خواستم نگرانی خویش را در این زمینه ابراز نمایم.

میثم صحرا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قره باغ
پشتون
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   چرا این دو فرد بی کناه کشته شود.

>>>   صحرا هستی یا صحرایی یا وحشی و به ګفته ایرانیان بربری ! حقیقت طوری نیست که تو ګفتی هزاره ها همواره به مردم بیدفاع شیر آباد حمله ورشدند و شهید ساختند شماکه پیروی یهود هستید مسلمانان را نمیګذارید که زندګی کند.
نعمان

>>>   اگر متحد نشوید و از خود دفاع نکنید همه اقوام هزاره تاجیک و ازبک به تحریک فاشیزم پشتون کشته میشوند دختران و زنان شان کنیز و جوانان شان برده میشوند دوره عبدالرحمن جلاد را فراموش کردید مانند شیر از خود دفاع کنید که هیچ راه دیگری وجود ندادر پشتون بکسی رحم نمیکند و همه را میکشد و مظلومان را قتل میکند و بظالمان باج و جزیه میدهد قوی شوید تا در جنگل وحش افغانستان تعمه گرگها و حیوانات درنده نشوید

>>>   میثم آغا!
من صرف نظر از اینکه کی بکدام قوم ارتباط دار، هر متجاوزی را تقبیح میکنم. ولی درینجا تعجب میکنم وقتی در قریه شیر آباد بریک فامیل حمله شد و دونفر آنها را کشتند سه نفر شانرا زخمی و یکنفر را با خود بردند شما کچا بودید که لا اقل برای روشن ساختن موضوع دو سه کلمه مینوشتید؟؟

>>>   کسانی که بر دیگران زور گویی می کنند خوی حیوانی دارند و بوی از انسانیت نبرده اند ! در کشوری که قانون حاکم نباشد سرنوشت مردمش هر روز و هر ساعت چنین است ۔ این از بدبختی و فلاکتی ما است که به جان یک دیگر افتادیم ! باید با عاملین خشونت به سختی برخورد شود ۔
حبیب الله یوسف زی

>>>   اين مصيبت ها بخاطر بى خاصيتى سرور سرسپرده است كه طوطى ارگ است و ديگه كدام صلاحيت ندارد

>>>   به نعمان: کدام مردم شیر اباد مظلومند؟ همان های که ازچندین ماه قبل مردم ملکی و بی گناه را به کمک تروریستان به گروگان گرفته اند؟ ...

>>>   مردم را بجزای اعمالش برسانید و رسیه خواهد شد ! درغیر ان بعوضش بیګناهان خواهدرفت!!!!!۱

>>>   ازکمربندبستن انتهار نتیجه ی گیرشان نیامدحالا... به این دروآن درمیزننددیگه به سنگ برابرشده

>>>   بهای اشتباهات هزار سال قبل سلطان محمود غزنوی را امروز مردم هزاره در قره باغ غزنی می پردازند.

سلطان محمود غزنوی تقریبا هزار سال قبل برای غارت هندوستان چندی مرتبه لشکر کشید. در مسیر سفرش به هندوستان با قبایل گمشده، گرسنه و وحشی بنی اسرائیل در اطراف کوه های سلیمان مواجه شد. سلطان آنها را نخست با زور شمشیر مسلمان ساخت و سپس از آنان بحیث اجیران جنگی لشکری ساخت به کشتار و غارت گسترده هندوستان پرداخت.
در برگشت از هندوستان به مرکز امپراطوری اش غزنه با خو لشکر اجیر اولاده سلیمان اوغان و هزاران برده و کنیز و با غنایم زیاد برگشت.
سر انجام سلطان روزی پس از مطالعه شهنامه فردوسی چشم از جهان پوشید، ولی ویروس های تبهکار یهودی را به میراث گذاشت و بدین ترتیب راه را به هجوم اولاده کوچی سلیمان اوغان در سر زمین اهورا مزدایی خراسان باز کرد. از آن به بعد سر زمین مقدس خراسان به جهنم در کره زمین تبدیل شد. صاحبان اصلی خراسان با تمدن و هویت پنج هزار ساله شان بحیث مهاجر فلسطینی تبدیل شدند ، ولی ویروس های اولاده سلیمان افغان صاحبان" ملک خداد" شدند.

امروز اولاده همان کنیزان، بردگان و اجیران سلطان محمود غزنوی غزنه و تمام کشور خود را به جهنم در کره زمین تبدیل کرده اند.
حالا مردم مظلوم و بومی خراسان از کی بنالند از اشتباهات تاریخی سلطان محمود غزنوی و یا از بیچارگی و ناتوانی خود؟

هارون، امیر زاده۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است