جوانان را از ثروت کشور باخبر کنید
در زیر کوه های ما زر نهفته است؛ لتیوم مهمترین فلزی است که می تواند یک کشور را از زمین بلند کند و ارزش آن به مراتب بیشتر از نفت است. لتیوم تنها در 5 کشور جهان که یکی از آنها افغانستان موجود است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147995 منبع: پرینت

منابع معدنی فراوان از دارایی های مهم کشور است که همواره توجه قدرت های جهان را به خود جلب کرده و در رسانه های غربی به کرات از منابع معدنی موجود کوه های افغانستان صحبت می شود و از سوی دیگر همین منابع به منبع عایداتی مهم هراس افکنان مبدل شده است. از آنجایی که جنگ لازمه تداوم حضور نیروهای خارجی در کشور برای سود بردن از این منابع زیر زمینی محسوب می شود بسیاری به پایان گرفتن جنگ با حضور نیروهای خارجی به دیده شک می نگرند و هدف آنان را نه ختم جنگ بلکه پیاده کردن برنامه هایشان می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالهادی ارغندیوال رهبر حزب اسلامی امروز سه شنبه 15 حوت 96 در یک نشست خبری در کابل گفت: امنیت و ثبات کنونی کشور در نتیجه قهرمانی های زرمندگان مومن این کشور بوجود آمد اما در عین زمان در این اواخر عزایم جهانی در رابطه با قضایای افغانستان تغییر کرده و استراتژی منطقه ای نیز عوض شده است و تلاش بر این می شود که افغانستان را حفظ کنند.

ارغندیوال موقعیت استراتژیک و منابع معدنی افغانستان را علت چرخش نگاه ها خواند و بیان کرد: از 9 ماه بدینسو در مطبوعات غربی و بخصوص مطبوعات آمریکایی راجع به غنای افغانستان صحبت می شود و آنان اینطور به خورد مردم شان می دهند که افغانستان دارای بزگترین منابع معدنی است.

رهبر حزب اسلامی تصریح کرد: در هر مجلس برای نسل جوان در رابطه با غنای کشور گفته ام و تاکید کرده ام که جوانان ما از امکانات کشورشان آگاهی ندارند و خود را برای زندگی مرفه در اروپا به اقیانوس ها می زنند؛ کسانیکه در ادارات مختلف ما قرار دارند باید معلومات را در اختیار مردم قرار دهند تا جوان احساس کند همانطور که این کشور را آزاد کرده اند همانطور هم آباد و سرفراز کنند اما متاسفانه که جوان بی خبر نگه داشته می شود.

وی به گزارش نیویورک تایمز درخصوص منابع معدنی افغانستان اشاره کرده و گفت: گزارش افغانستان را یک کشور غنی فقیر خواند که تنها لتیوم آن معادل همه نفت سعودی است.

این سیاسی کشور خاطر نشان ساخت: در زمانیکه جهان بطرف برقی شدن می رود، لتیوم مهمترین فلزی است که می تواند یک کشور را از زمین بلند کند و ارزش آن به مراتب بیشتر از نفت است چراکه نفت در بسیاری از کشورها یافت می شود اما لتیوم صرفا در 5 کشور جهان است که یکی از 5 کشور افغانستان است.

ارغندیوال گفت: لتیوم سبکترین فلز در میان فلزات است که در تلفن، کامپیوتر، سرد نگه داشتن کوره های اتمی بخاطر داشتن نقطه قلیان منفی 39 درجه و غیره کاربرد دارد و در واقع هر چیزی که قابلیت شارژ دوباره داشته باشد لتیوم است.

این آگاه اقتصادی، با بیان اینکه در گزارش رسانه های غربی از منابع دیگر افغانستان نیز صحبت می شود گفت: ما کوه هایی داریم که در زیر آنها بنا بر عدالت الهی زر نهفته است و با اهمیت ترین مواد جهان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: اگر از این امکانات استفاده شود، افغانستان بزودترین فرصت در زمره مترقی ترین کشورهای جهان از نگاه امکانات قرار می گیرد، اینکه دیگران منابع ما را تبلیغ می کنند برای این است که به مردم خود القا کنند حضور آنها در افغانستان با پول آنها نیست و در این کشور غنی امکان سرمایه گذاری های بزرگ وجود دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارغندیوال
منابع افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   افرين گفته برو که خارجيها از دوزدی منابع ما دوری کنند و حکومت دست نشانده متوجه شود و غيرتش شور بخورد. ديگر معلومت هم به مطبوعات به.

>>>   جناب ارغندیوال صاحب محترم رهبر حزب اسلامی افغانستان !
همو گلبدین را نصیحت کن برایش بگو دشمنی های قومی سمتی افراط گرایی وغرور تکبر سابقه را از سر بیرون کند ومانند شما یک انسان محترم با دانش و واقع بین معتدل باشد

>>>   همه چیزدرین حکومت بزور پیش و غیر قانونی به پیش میرود حکومت هم بی خیال انرا میبیند ولی جلو انرا نمیگیرد بلکه خود همین حکومت در بی قانونی ذیدخل است بطور مثال در مورد احزاب سیاسی حزب اسلامی به رهبری اقای عبدالهادی ارغندی وال است که به ثبت و راجستر وزارت عدلیه کشور رسیده و بیشتر از شانزده سال است که بحیث یک حزب سیاسی کار و فعالیت میکند وگلبدین حکمتیار که بنام مصالحه با دولت به اصطلاح از جنگ دست کشیده و بدولت تسلیم شده انهم ادعای رهبریحزب اسلامی را میکند و دولت و حکومت هم بدون اینکه درک کنند که گلبدین رهبر باند جنگی و ترورستی تشکیل شدهبه کمک و زیرنظر ای اس ای در پاکستان ساخته شده بود وپسوند اسلامی را به ان چسپ زده بودند بیدونی پیشکش کردن هیچ برنامه و اساس نامه که سایر احزاب سیاسی از ان بر خوردار هستند و همچنان بدون ثبت وراجستر در وزارت عدلیه کشور ما گلبدین هم خودرا رهبر حزب اسلامی میگوید اول اینکه ایا بیک نام دو کس مسولیت رهبری یکحزب سیاسی را هم ارغندی وال وهم گلبدین بدوش دارند و اگر انتقال رهبری حزب اسلامی ثبت شده وزارت عدلیه از ارغندی وال به گلبدین با تفاهم شان صورت گرفه پس چرا هردوی انها هم گلبدین و هم ارغندی وال خودرا رهبر حزب اسلامی میگویند و ما که میبینیم غنی احمدزی بیشتر تماس اش را با رهبر خوان غیر قانونی گلبدین خان داردتا با ارغندی وال رهبر قانونی حزب اسلامی .

>>>   یک آگاه علوم منرالوژی و یا معادن،هیچگاهی از عدالت الهی حرف نمی زند.
یک عالم منزالوژی از قوانین طبیعت خبر دارد و میداند که قوانین طبیعت چگونه دنیای ما را بوجود آورده است و چگونه انرژی به ماده و چگونه مواد در اثر تاثیرات قوای طبیعی به اشکال گوناگون منجمله منزال ها و معادن تبدیل میشود.
همین معادنی که خودت باد میکنی،در زیر ابحار نیز وجود دارد،اما عدالت الهی آنها را بخاطر ماهی ها در زیر ابحار خلق نکرده است،بلکه این قوانین طبیعت است که اًنها را در زیر ابحار بوجود آورده است.
چند وقت قبل روحانی در یکی از دانشگاه های ایران بیانیه میداد و میگفت که خبر شدم بعضی ها در فکر ایجاد علوم طبیعی اسلامی هستند.مانند فزیک اسلامی و کیمیا اسلامی و بیولوژی اسلامی و غیره.
او گفت: این دیگه چه معنی دارد؟اینها علوم طبیعی هستند و به دین هیچ ارتباط ندارند.
اینجوری خو نمیشه که در یک ماشین قرآن را گذاشت و آن را ماشین اسلامی نام گذاشت.اینها علوم طبیعی و تخنیک هستند.دست های ... خویش را از آنها دور کنید.

>>>   جناب امیر صاحب حزب اسلامی !
این مصایب والامی که بالای ملت وکشور امده اسباب فراوان دارد که یکی از انهارهبران بنام مجاهد افغان است که عده ای نا اگاهانه وبعضا هم عمدا واگاهانه وبه دستور وفرمایشی درخدمت اجانب قرار گزفته زحمات وفداکاری های ملت عزیز راقربانی ارمانهای استعماری غربی ها نمودند وثمره ای جهاد مجاهدین را ضایع کردند گرچه فرضیت جهاد وادای این فریضه منوط به نتیجه ان نیست وجیبه ای الهی با مطلق مبارزه وجهاد ادا میشود ولی تدبیر ودقت نتایج ان بعهده ای رهبران وبزرگان است طوری رزمندگان وعملکرد های انها را هدایت نمایند که ازچکک زیر ناوه ننشسته از بد بسوی بد تر سیر ننمایند واز اشغال به اشغال دیگر واز تجاوز به تجاوز دیگر منجر نگردد که متاسفانه مواصف به این صفت رهبری تا هنوز کسی را نیافتیم وازین رو به منجلاب وبد بختی ها دست وپا میزنیم اگر کمونیست ها واعضای حزب دموکراتیک خلق مزدور بودند ووطن فروش وخاین به ملت ووطن وتکنوکراتها بی ایمان وفاقد حب وطن وملت شما که به زعم خودتان وادعا های بلند پروازانه تحریک اسلامی وفرزندان اصیل اسلامی و...!!! چه شد که این بدبختی هارا سبب گردیده تیره روزی وسیه بختی رابر ملت عزیز مسلط نمودید وبرای منصب ومال ومنال دنیوی چقدر همسنگران خودرا به شهادت رسانیده واین خطه ای باستانی وازاده را به خون غوطه ور ساختید مگر این مادر وطن وفرزندان شهدا گریبان گیر مسببین این خوادث المناک نخواهد شد این ثروت ها ومعادن ولیتیوم واورانیم ما را شما ها به باد داده اید ومصیبت بار تر این که مسولیت این ندانم کاری های نابخردانه را نپذیرفته بار مسولیت را یکی بدوش دیگر می اندازید در حالی که در خیانت وجفا کاری دست همه را از پشت بسته وتاریخ اینده ای خود وبازماندگان خویش را تیره وتار ساختید

لالی از ننگرهار

>>>   ارغندیوال:
"جوانان را از ثروت کشور باخبر کنید"
اگر دزدهای داخلی و خارجی چیزی بنام "ثروت" درین کشور باقیمانده باشند!!!

>>>   ارغندیوال:
"جوانان را از ثروت کشور باخبر کنید"
اگر دزدهای داخلی و خارجی چیزی بنام "ثروت" درین کشور باقیمانده باشند!!!

>>>   Aziz Arianfar
دوست عزیز. متاسفانه پاکستان و کشورهای عربی همه ملاها، خان ها و قوماندان ها را در مناطق سرحدی خریده اند. بسیاری از شیوخ با دختران خان های قبایل ازدواج کرده و به پسران آن ها دختران پاکستانی داده اند. برای افراد تحصیل کرده قبایل اکثر زنان امریکایی، انگلیسی و .... که بیشتر یهود اند، داده اند. امروز همین ها قدرت را در دست دارند و در مورد سرنوشت ما تصمیم می گیرند. برای مثال همسران اشرف غنی، هدایت امین ارسلا، احدی، خلیزاد، برادر کرزی محمود و... همه یهودی اند‌. اکنون در مناطق قبایل فرزندان شیوخ عرب و ملاهای پاکستانی فرمان می رانند. شکی نیست که همه ما تا پای جان از وجب وجب خاک میهن دفاع می کنیم. اما اگر نیک بیندیشیم در همه جا مدارس وهابی ساخته شده و ده ها هزار جوان ما مغز شویی می شوند. با این خطر نه اردوی ملی کاری کرده می تواند و غیرت افغانی. باید تا کار از کار نگذشته چاره سنجی شود. تنها در جنوب نه، بل که در شمال هم صدها مدرسه ساخته اند.

>>>   آقای پروفیسوریکه که نظر مغرضانه وماتریالستی اظهار داشته اند که معادن لطف وکرم الله متعال نیست پس خودت هم پسر پدر نی بلکه بچهکسی دیگری هستی چون خالق لایزال پدرات را در اثر آمیزش چنین فرزند به چهره انسانی خلقت بخشید کوهها ابحار زمین وآسمان و همه چیزی ایکه در وجود. آنها نهفته است خلقت خالق لایزال است جز ذات او هیچ قدرتی پدید آورنده این پدیده منرالی نیست خداوند در قران میفرماید که من خلق کردم کوه ها را جهت استحکام زمین خداوند متعال جفت هر چیز را از ذات خودش آفرید و زمین را جهت امرار حیات جاندار آفرید پس برادر عزیز سر در گریبان نما و خودستای وخود. صفتی از خود. دور بدار و به داده های الله متعال شکر بگزار ،واگر به نعمات الهی شکر گزاری خداوند آن نعمات را برای تو امثال تو. زیادتر میکند
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است