چشمک پارلمان ایتالیا به برلوسکنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147955 منبع: پرینت

نظرسنجی‌های صورت گرفته پیش‌بینی کرده‌اند که سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا و متحدان راست افراطی‌اش به عنوان بزرگ‌ترین ایتلاف در پارلمان ظاهر خواهند شد.

انتخابات پارلمانی ایتالیا در حالی برگزار شد که پیش‌بینی می‌شود اتحاد احزاب میانه راست به رهبری «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر سابق این کشور، اکثر کرسی‌های پارلمان را تصاحب کنند.

مردم ایتالیا (یکشنبه) به پای صندوق‌های رای برای انتخابات پارلمانی رفتند انتخاباتی که گمان می‌رود با تغییر خط ‌مشی سیاسی ایتالیا همراه باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، نظرسنجی‌های صورت گرفته پیش‌بینی کرده‌اند که سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا و متحدان راست افراطی‌اش به عنوان بزرگ‌ترین ایتلاف در پارلمان ظاهر خواهند شد اما اکثریت مطلق را نخواهند داشت. انتظار می‌رود حزب «جنبش 5 ستاره» نیز بزرگترین حزب مستقل باشد که از نارضایتی‌ها نسبت به فساد نهادینه شده و فقر رو به رشد تغذیه می‌کند، در حالی که حزب حاکم چپ میانه دمکراتیک ظاهرا در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.

ایتالیا که به شدت بدهکار است سومین اقتصاد بزرگ در منطقه 19 عضوی یورو محسوب می‌شود؛ اگرچه سرمایه‌گذاران در آستانه این انتخابات خوش‌بین بوده‌اند، اما بن‌بست سیاسی طولانی مدت ممکن است مجددا تهدید بی‌ثباتی بازار را به وجود آورد. گرچه رهبران تمامی احزاب شرکت‌کننده در انتخابات احتمال شکل‌گیری هرگونه ایتلاف پس از انتخابات با رقیب را رد کرده‌اند اما ایتالیا تاریخ طویلی از دستیابی به راه حلی برای خروج از بن‌بست سیاسی دارد.

اما اگر طبق انتظارات هیچ طرفی نتواند پیروز قطعی انتخابات امروز باشد، چندین هفته طول خواهد کشید تا ایتالیا به توافقی برای تشکیل دولت دست یابد. سرجیو ماتارلا، رییس‌جمهوری ایتالیا نمی‌تواند تا پس از تشکیل پارلمان جدید که قرار است 23 مارس (جمعه 3 حمل 97) شکل گیرد، مذاکرات رسمی ایتلافی را آغاز کند و نخست‌وزیر آتی ایتالیا باید رای اعتماد هر 2 مجلس را پیش از بر عهده گرفتن سمتش به دست آورد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا
برلوسکنی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است