تعطیلی سفارت آمریکا در آنکارا به دلیل تهدید امنیتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147949 منبع: پرینت

پایگاه خبری میدل ایست آی آمریکا گزارش داد: پس از تعطیلی/ سفارت آمریکا در آنکارا که به واسطه دریافت تهدید امنیتی روی داد تاکنون 12 مظنون دستگیر شدند.

گزارش میدل ایست آی حاکی است که سفارت آمریکا در آنکارا بعد از آنکه صبح دوشنبه با صدور بیانیه ای از تعطیلی این مرکز دیپلماتیک و کنسولگری خود تا اطلاع ثانوی خبر داد، دستگاه امنیتی ترکیه 12مظنون مرتبط با داعش را به اتهام دخالت در این تهدیدات دستگیر کردند.

دراین بیانیه به تمامی اتباع آمریکایی مقیم و مامور در ترکیه تاکید شد تا از تردد در مناطق شلوغ این کشور و نیز ارتباط با مردم و از نزدیک شدن به سفارت خودداری کنند.

در پی این تهدید امنیتی، دادستانی ترکیه حکم دستگیری 20 تندروی وابسته به تروریست های داعش را صادر که تاکنون 12 مظنون بازداشت شدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در گزارشی دستگیر شدگان را اتباع خارجی معرفی کرد که با استخدام اتباع ترک در چند اقدام تروریستی دست داشتند.

سفارت آمریکا در آنکارا در سال 2013 (دلو 1391) توسط نیروهای چپ گرای این کشور مورد حمله انتحاری قرار گرفته بود که در این حادثه یک مامور امنیتی ترک این سفارت و فرد مهاجم جان باختند.

دولت ترکیه در آن زمان اعلام کرد بمب‌ گذاری از سوی «جبهه انقلابی آزادی‌ بخش خلق» صورت گرفته که گروهی ضد آمریکا و ضد ناتو است و نامش در فهرست گروه‌های تروریستی امریکا قرار دارد.

روابط ترکیه و آمریکا چندی‌ است که دچار تنش‌هایی شده‌ است؛ علاوه برعملیات ارتش ترکیه علیه شبه‌ نظامیان کـرد مورد حمایت واشنگتن، اتهام‌های دستگاه قضایی آمریکا علیه مقام‌ها و مدیران بانکی ترکیه و یا نادیده ‌گرفتن درخواست آنکارا برای استرداد فتح‌الله گولن بر ابعاد تنش‌ها افزوده است.

در میزان گذشته و پس از بازداشت یکی از کارکنان محلی کنسولگری امریکا در استانبول به اتهام‌ «جاسوسی»، واشنگتن و آنکارا بررسی و صدور روادید برای شهروندان دیگری را معلق و محدود کردند. این محدودیت‌ها در دی ماه برچیده شد.

از جمله اختلافات دیگر واشنگتن و آنکارا، حمایت آمریکا از کردهای سوریه است که ترکیه به شدت با آن مخالف است و حتی بارها به مواضع کردها در عفرین سوریه حمله کرده است.
سفارت‌ آمریکا در کاواکلیدره، منطقه چانکایا آنکارا واقع است که محل حضور عمده سفارت‌خانه و شماری از نهادهای دولتی در پایتخت این کشور ا‌ست.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
انکارا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است