کشته های زلزله پاپوا گینه نو به 67 تن رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۴    ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ کد خبر: 147922 منبع: پرینت

شمار کشته های زمین لرزه 7.6 ریشتری یکشنبه گذشته در پاپوا گینه نو به 67 تن رسید و عملیات امدادرسانی همچنان با مشکل مواجه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صلب سرخ پاپوا گینه نو با اعلام این خبر افزود: هزاران نفر نیز خانه های خود را از دست داده و بی آب و غذا مانده اند.

اقدامات امدادی به دلیل مسدود بودن برخی جاده ها و همچنین قطعی برق با مشکل مواجه شده و نیروهای امدادی امکان رسیدن به برخی از روستاهای دور افتاده را ندارند.

در حالی که دولت پاپوا گینه نو با مشکلات بودجه ای مواجه است، پروژه تولید گاز ال ان جی این کشور که بزرگترین پروژه پولساز آن بوده و از سوی شرکت اگزون موبیل اجرا می شود، متوقف شده و مشکلات را دوچندان کرده است.

به گفته صلیب سرخ پاپوا گینه نو و انجمن های هلال احمر در این کشور، 143 هزار نفر از این زمین لرزه آسیب دیده و 17 هزار نفر به دلیل تخریب کلی یا جزیی خانه هایشان، به مکان های دیگر منتقل شده اند.

نیروهای نظامی استرالیا و نیوزیلند آغاز به کمک رسانی کرده و صلیب سرخ چین قول کمک مالی داده است.

دولت پاپوا گینه نو جمعه گذشته 4 روز پس از وقوع زمین لرزه 7.5 در مناطق زلزله زده وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری آمریکا، زلزله نخست در عمق 35 کیلومتری استان «انگا» رخ داده و پس از آن، 2 پس لرزه قوی 6 و 6.3 ریشتری این منطقه را لرزانده است.

مناطق زلزله زده از مراکز اصلی تولید نفت و گاز در پاپوآگینه نو محسوب می شود و شرکت اگزون موبیل استرالیا دراین مناطق فعالیت استخراج نفت دارد.

این شرکت پس از وقوع زلزله که به بخش هایی از پالایشگاه‌های آن در منطقه خساراتی وارد شده، عملیات استخراج خود را متوقف و کارکنانش را ازمنطقه خارج کرده است.

پاپواگینه نو روی خط زلزله موسوم به «حلقه آتش» قرار دارد که به طور مستمر شاهد وقوع زمین لرزه های پرقدرت و مخرب بوده است.

خط زلزله «حلقه آتش» به مناطقی در کناره‌های اقیانوس آرام گفته می‌شود که حدود 90 درصد از زلزله‌های جهان و 81 درصد از بزرگترین زلزله‌ها در این مناطق رخ می‌دهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاپوا
زلزله
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است