مقام چینی: چینی ها جاسوس نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۱    ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ کد خبر: 147920 منبع: پرینت

رییس اداره امور چینی های ماورای بحار در شورای دولتی چین گفت: چینی ها جاسوس نیستند.

یک مقام چینی در حاشیه اجلاس کنفرانس مشورت سیاسی و کنگره ملی خلق چین گزارش ها و اظهارات برخی مقام های آمریکایی و غربی مبنی بر اینکه چینی ها در خارج از کشور جاسوسی می کنند را تکذیب کرد.

'چیو یوان پینگ' رییس اداره امور چینی های ماورای بحار در شورای دولتی چین روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگارانی که از داخل و خارج چین این اجلاس را پوشش می دهند، این موضوع را عنوان کرد.

وی گفت این دسته از گزارش و اظهار نظرها را نباید مورد توجه قرار دارد زیرا تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی است و به طور کلی بی اساس هستند.

وی افزود سال ها است چینی ها گروه های بزرگی از مهاجران را تشکیل می دهند و هر جایی که رفته اند سختکوش بوده و صلح جویی را در دستور کار خود قرار داده و با دیگران همزیستی مسالمت آمیز و برابر داشته اند.

آمار نشان می دهد که بیش از 60 میلیون چینی به خارج از کشور سفر کرده در 200 کشور و منطقه جهان سکونت دارند سرمایه تجاری آنها به بیش از 5 هزار میلیارد دالر رسیده است و چهار میلیون نفر از آنها مشاغل حرفه ای و علمی بالایی دارند.

مقام چینی تاکید کرد این نیروها برای کشورهای دیگر و برای چین سرمایه بزرگی هستند و در توسعه علمی و اقتصادی و اجتماعی دنیا مشارکت داشته اند.

وی گفت از حقوق چینی ها در خارج از کشور حراست خواهد شد و به آنها تاکید می شود سنت ها و قوانین کشورها را مراعات کنند و امیدواری زیادی وجود دارد که آنها در برنامه راه ابریشم و طرح های آن نیز مشارکت کنند.

برخی از کشورهای غربی بخصوص آمریکا و استرالیا اعلام کرده اند شمار زیادی از چینی هایی که در خارج از کشور هستند از جمله دانشجویان و بازرگانان این کشور از راه های مختلف علیه آنها جاسوسی می کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
جاسوس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است