این درباره کوریای شمالی جدی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۱    ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ کد خبر: 147918 منبع: پرینت

رییس جمهور کوریای جنوبی 2 مقام ارشد امنیتی را به عنوان فرستادگان ویژه به کوریای شمالی انتخاب و معرفی کرده است.

مون جایه این رییس جمهور کوریای جنوبی در حالی 2 مقام ارشد امنیتی این کشور را به عنوان فرستادگان ویژه به کوریای شمالی انتخاب کرده است که پیونگ یانگ تصمیم آمریکا و کوریای جنوبی برای برگزاری مانورهای مشترک نظامی در ماه آوریل را به شدت محکوم کرده است.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داده است که "سوه هون" رییس سرویس ملی اطلاعات کوریای جنوبی و "چونگ اوی یونگ" رییس اداره امنیت ملی کوریای جنوبی فرستادگان ویژه رییس جمهور این کشور برای سفر به کوریای شمالی خواهند بود. این دو مقام ارشد کوریای جنوبی قرار است با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کوریا به زودی به پیونگ یانگ سفر کنند.

دستیار ویژه رییس جمهور کوریای جنوبی نیز تاکید کرده است که این 2 فرستاده ویژه احتمالا قصد دارند مقدمات لازم برای مذاکره بین واشنگتن و پیونگ یانگ را فراهم کنند.

البته به نظر می رسد با توجه به در پیش بودن مانورهای مشترک نظامی آمریکا و کوریای جنوبی، این ماموریت فرستادگان ویژه رییس جمهور کوریای جنوبی با پیچیدگی های زیادی روبرو شود.

کوریای شمالی شنبه اعلام کرده است که مانورهای آمریکا و کوریای جنوبی به تلاش های آشتی و بهبود اوضاع در شبه جزیره کوریا آسیب می زند و با این مانورها مقابله خواهد کرد.

کوریای شمالی بارها مانورهای مشترک آمریکا و کوریای جنوبی را یک تهدید علیه خود ارزیابی کرده است.

مقام های ارشد کوریای شمالی که به تازگی برای شرکت در مراسم اختتامیه بازی های المپیک زمستانی به کوریای جنوبی سفر کرده اند، از آمادگی پیونگ یانگ برای مذاکره با آمریکا خبر داده اند ولی کاخ سفید اعلام کرده است که هرگونه مذاکره باید منجر به خلع سلاح اتمی کوریای شمالی شود.

سخنگوی وزارت خارجه کوریای شمالی نیز مخالفت این کشور با هرگونه پیش شرط برای مذاکره با آمریکا را رد کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
کوریای جنوبی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است