حکومت هیچ وقعی به هیچ نوع انتقادی نمی گذارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۴    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147868 منبع: پرینت

تمرکزگرایی یکی از عواملی است که روند رشد و توسعه سیاسی را کند ساخته و سبب سرنگونی جریان های سیاسی اصلاح طلب در داخل نظام می شود. در حالیکه حکومت به شدت به این امر متهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)معین معین رییس دارالانشا حزب محور افغانستان در برنامه «دیدگاه» گفت: حکومت افغانستان هیچ وقعی به هیچ نوع انتقادی نمی گذارد. دقیقا هم ساختار سیاسی را متمرکز ساخته است و هم ساختار اداری را. هر کسی هم که در ساختار اداری باید به چوکی و مقام برسد. باید از این فیلتر سیاسی که رییس جمهور برای خود درست کرده است بگذرد. این نشان می دهد که به لحاظ کارکردی حکومت وحدت ملی و در راس، ارگ ریاست جمهوری آنقدر شخصیت متمرکزگرا دارد که هم عرصه سیاست را می خواهد تنگ بسازد و هم عرصه اداری را.

وی ادامه داد: همچنان ارگ آنقدر به تمرکز قدرت باور دارد که با هیچ جریان سیاسی که از او انتقاد می کند همسویی نشان نمی دهد به جایی که تعامل کند تقابل می کند. به جایی که مسامحه کند تعارض می کند. اینها به خاطر تمرکز قدرت است. یعنی هم ساختار سیاسی و هم ساختار اداری را غصب می کند و می خواهد هم کارکرد و عملکرد آنقدر تمرکزگرا باشد که فراقانونی عمل می کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
انتقاد
نظرات بینندگان:

>>>   حکومات استبدادی محکوم به شکست است ، حالا زمان استبداد عبدالرحمن خانی گذشته است نه مردم آن مردم عصر و زمان هستند و نه هم غنی ملانصرالدین دوم جهان عبدالرحمن خان ثانی است تا کی به زور فشار قوت های خارجی بر گرده مردم به اساس تقلب سوار باشند ، سر انجام حکومت فاشیستی غیر قانونی واستبدادی غنی اتمر مانند حکومت داکتر نجیب الله محکوم به شکست است.
کوه کن

>>>   Satari
دقیقآ امریکا جای را که بخواهد معادن آن را تاراج کند در آن ولایت ناامنی ها را زیاد میکند

>>>   حرف از انحصار قدرت گذشته است موضوع تخریب کامل افغانستان بدست طالب و داعش و گلبدین و ارگ غنی است

>>>   بااین ترتیب حکومت دموکراسی نه بلکه درخفاء استبدادی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است