در درگیری قره باغ حکومت طرفدار طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۱    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147846 منبع: پرینت

بیش از یکسال است که بین دو قریه هزاره‌ نشین و پشتون‌ نشین در ولسوالی قره‌ باغ ولایت غزنی بخاطر آب نزاع وجود دارد.

طالبان اهالی قریه پشتون‌ نشین تاکنون چندین جوان قریه هزاره‌ نشین را کشته و چندین نفر دیگر را گروگان گرفته‌ اند. حکومت هیچگاه برای حل منازعه اقدام نکرد و بلکه به حمایت و تقویت طالبان در این منطقه پرداخت.

امروز بین این دو منطقه درگیری مسلحانه روی داده است و شاهراه غزنی _ قندهار و سرک غزنی _ جاغوری به مدت چند ساعت مسدود شد گفته می‌ شود که در این درگیری سه نفر از جمله یک فرمانده طالبان و یک طالب مسلح دیگر کشته شده‌ اند.

پشتون‌ ها به حمایت از طالبان در مرکز ولایت غزنی تظاهرات کرده و شعار «هزاره‌ ها کافر هستند» سر داده‌ اند. در این منازعه حکومت محلی غزنی بجای حل منازعه از طالبان پشتیبانی می‌ کند.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قره باغ
درگیری
آب
هزاره
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   ...از عدالت طرفداری کنید نه از بی عدالتی ووحشی گری وانتحاری وانفجاری وبد بختی .
اریا

>>>   غنی و دار و دسته ان از طالبان حمایت میکند چون طالبان افغان هستند ولی بی غیرت های هزاره چون کریم خلیلی و سرور دانش برخلاف بر ضد قوم هزاره و بطرفداری از قوم اشرف غنی کار میکنند ودیگران از قوم خودش و دیگران را دعوت تندهی و خواست غنی و قوم اش دعوت میکنند و کسانی که بخواست خود خواهی و قومگرایی غنی و قوم اش تندهی نمیکنند و حفظ حیثیت و افتخارات خود شانرا دارند سرور دانش خان انها را سد راه پیشرف وترقی و گروگانگیر خطاب میکند حالا خود قضاوت کنید که طالبان و سایرین شان ازین دسته مردم هزاره ها را بزنند و بکشند یانی .

>>>   حکومت از حق باید طرف داری نماید از طرف که مردم را تیل داغ نماید و رقص مرده نماید و زنها را به زور حمل دهند

>>>   هرکس جای خودرا بشناسد وحق خودرا! ورنه حق زور خواهدشد!

>>>   حقیقت اینست که شبانه بالای خانه مردم ملکی چند فاسد فی الارض بنام اربکی بالاشده و چندین تن مظلوم هم ازنان و کودکان به رکبار بسته که سه تن شهید و دو تن زخمی شده است و دو جوان باخود به شکل اسیر برده الحال اګر دولت مداخله نکنند و این جنایت کارا را مجازات نکنند ممکن جنګی خانمانسوز قومی در بګرد و در نتیجه زیات مردم بی ګناه در ان تلف خواهد شد و دولت باید حفظ حریم خانهای مردم تضمین کنند هیچ کس حق ندارد بالای خانهای مردم ان هم درشب داخل و این نوع جنایت را انجام دهد
روحانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است