دوره‌ای جدید از جنگ سرد بین مسکو و واشنگتن
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147842 منبع: پرینت

معاون سابق سازمان جاسوسی آمریکا نسبت به دوره‌ای جدید از جنگ سرد بین مسکو و واشنگتن هشدار داد.

معاون سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در سخنانی اظهار داشت که ساخت جنگ افزار‌های جدید اتمی از سوی روسیه، بیانگر دور جدید ستیز بین آمریکا و روسیه است.

«مایکل مورل» معاون سابق سیا در سال‌های 2011 تا 2013 در مصاحبه با شبکه خبری «سی بی اس» گفت: «ما دوباره در دوره جنگ سرد قرار داریم. بی‌شک، پس از حمله به گرجستان، اوکراین، مداخله در سوریه، دخالت در انتخابات ما و حمله هفته گذشته توسط مزدوران روسیه به نیرو‌های آمریکا در سوریه، ما دوباره در یک جنگ سرد قرار گرفته‌ایم.»

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین» پنجشنبه گذشته در سخنانی در مجلس این کشور گفت که مسکو سامانه‌های جدید مجهز به موشک‌های کروز اتمی، پهپاد‌های زیرآبی اتمی، و موشک‌های فرا صورت جدید را ساخته است.

رییس جمهور روسیه سپس گفت که این جنگ افزار‌ها قادر به غلبه بر تمامی سامانه‌های دفاعی آمریکا هستند.

مورل سپس درباره تهدید‌های داعش و استفاده آنها از سلاح‌های کشتار جمعی گفت: «فکر می‌کنم داعش در واقع سلاح‌های شیمیایی را در زمان خلافت خود ساخته و آنها را حین جنگ در 3 سال گذشته در میدان جنگ به کار بردند.»

مورل سپس درباره گزارش‌های مبنی بر حمله داعش به خاک آمریکا با سلاح‌های شیمیایی گفت: انتقال سلاح شیمیایی به داخل خاک آمریکا بسیار دشوار است و شک دارد که داعشی‌ها در انجام چنین کاری موفق شوند.

او در خاتمه اظهار داشت که شاید داعش دستورالعمل‌هایی را برای افرادی در داخل آمریکا برای ساخت سلاح کشتار جمعی ارسال کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسکو
واشنگتن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است