آمريكا علنی و در روز روشن در هلمند دزدی می كند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147816 منبع: پرینت

محموله های اورانیوم معدن ولسوالی خانشین ولایت هلمند توسط طیاره های غول پیکر آمریکایی قاچاق می شود.

آمریکا پایگاهی هوایی در نزدیکی این معدن احداث کرده است و به صورت شبانه روزی هواپیماهای باربری بزرگ مشغول فعالیت هستند. آمریکا طی سال ها است معادن افغانستان را از کشور انتقال می دهد. مدارک و شواهدی بسیاری وجود دارد که آمریکا طی سال های گذشته معادن افغانستان را از کشور انتقال می دهد.

معادن اورانیم و تورانیم در افغانستان در ولایت هلمند ناحیه خانشین می‌ باشد. سیستم تشکلات سنگ‌ های مگماتیک و خصوصیات مماثل معدن خانشین با سایر نقاط جهان بیانگر آن است که در عین شرایط کانی هایی چون بیرایت، فلورایت، نفلین و عناصر نادره چون نبیوم، تانتالیم و اورانیم UU بوجود آمده‌ است. در ساحه خانشین ولایت هلمند قرار تخمین جدید ناسا آمریکا مقدار 1،4 میلیون تن متریک و ذخایر نیوبم با اضافه فاسفورس و اورانیوم و توریم REE به مقدار 3،5 میلیون تن متریک وجود دارد.

به گفته یکی از نمایندگان ولایت هلمند، معادن اورانیوم که مهمترین معادن افغانستان است اگر آمریکا همینطور اورانیوم افغانستان را انتقال دهد کمک هایی که به افغانستان ارایه می کند صد برابر آن را پس از این طریق بدست می آورد و سرمایه مهم افغانستان را می برد. افغانستان معادن بسیار غنی و اورانیوم و فلزات مختلف و سنگ های قیمتی بکر و دست نخورده ای دارد که سال ها است مورد طعمه بیگانگان است و بهره برداری های غیر مجاز صورت می گیرد.

یکی از مقام های وزارت معادن در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی گفت: معادن افغانستان نسبت به ده سال گذشته در وضعیت بدتری قرار دارد و مردم افغانستان باید بدانند که چه کسی از معادن کشور استفاده می کند و چه کسی منافع هنگفتی از آن بدست می آورد علاوه بر این ولایت هلمند یکی از مراکز عمده کشت خشخاش است و بسیاری ها معتقدند که آمریکا مافیای بزرگ قاچاق مواد مخدر در این منطقه است.

مردم محل نیز بارها اعتراض کرده اند که آمریکا از مزارع کوکنار در این ولایت حفاظت می کند چون مواد مخدری که از اینجا بدست می آید سالانه حدود میلیاردها دالر می شود. مواد مخدر و اورانیوم ولایت هلمند سال ها است که باعث نگهداشتن آمریکایی ها و انگلیسی ها در این ولایت شده است.

نظام الدین غیاثی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هلمند
آمریکا
دزدی
منابع افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   فکر نمیکنم که انتقال مواد معدنی توسط طیاره از نگاه این که قیمت انتقال آن توسط طیاره زیادتر از قیمت اصلی مواد معدنی است، صورت بگیرد.
اما انتقال محموله های هیرویین امکان پذیر است.
زیرا امریکا همانطوری که با افغانستان قرار داد امنیتی دارد و در افغانستان پایگاه نظامی دارد، با اضافه تر از هفتاد کشور دیگر نیز به شمول آسیا و اروپا و امریکای لاتین و افریقا، قرار داد های امنیتی و پایگاه های نظامی دارد .
نظر به این که این طیاره ها مستقیمآ از یک میدان هوایی نظامی در یک پایگاه نظامی امریکا بدون تلاشی برخاسته و در پایگاه نظامی آن در کشور دیگر بدون تلاشی مینشیند، پس بدینصورت امکان انتقال محموله های ده ها تنی و صد ها تنی هیرویین از یک کشور به کشور دیگر میرود.
زیرا امریکا اجازه تلاشی پایگاه های نظامی خویش را، نظر به دلایل امنیتی، به مسؤلین امنیتی کشور های مربوطه یی که این پایگاه ها در آنها قرار دارد، نمی دهد.

>>>   حکومت افغانستان باید از امریکا تقاضا کند تا از قیمت مجموعی مواد که میدزدد قبلا در زمان اوباما ده فیصد آنرا به ما میدادندبگفته هیلاری کلنتن ، حالا باید پانزده فیصدش را بما بدهند چون مشکلات اقتصادی ونظامی زیادی داریم ممکن است ترامپ بپذیرد ویا اگرسخاوت بلیشتر نشان دهند 20 فصدش را به ما بدهند خیلی برای حکومت کمک میشود حکومت میتواند ازین پول کُد 91 رابیشتر تقویه وازان برضد مخالفان ساسی خود استفاده کند
ر

>>>   این مطلب حقیقت ندارد که آنان تنها در روز روشن دزدی میکنند بلکه نظربه گفته وکیل هلمند شب وروز یورانیم استخراج وانتقال میدهند یعنی هم شب هم روز هم درتاریکی هم در روشنائی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است