غلتیدن قندوز در چاه تباهی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147813 منبع: پرینت

یکی از باشندگان قندوز در مورد گسترش دامنه وهابیت و افراطگرایی در قندوز می گوید: در هر کوچه قندوز مدارس دینی زنانه فعالیت دارد در این مدارس دینی زنانه افکار تندروانه وهابیت تدریس می گردد البته چندین افکارهای گوناگون تدریس می شود.

مدرسه ها در قندوز در بین مکاتب و در هر جا دختران را تهدید می کنند که حجاب را مراعات کنند حتی معلمین مکاتب را تهدید می نمایند این وضعیت از چندین سال به اینطرف ادامه دارد حتی عروسی هایشان بدون موسیقی برگزار می شود. دختران که در این مدرسه ها درس می خوانند شنیدن رادیو، دیدن تلویزیون، گرفتن عکس، بزرگداشت از روزهای معلم، مادر، 8 مارس، سال نو، سالگرد تولد و همچنین کارکردن زنان در بیرون از خانه را حرام می دانند. ترویج اندیشه‌ های تندروانه در مدارس دینی زنانه در شمال افغانستان بویژه در قندوز نگرانی‌ هایی را در میان باشندگان این شهرستان بوجود آورده است.

بزرگترین مرکز در قندوز به نام مرکز تبلیغی ها در سطح زون از چند سال به اینطرف در نزدیک فرودگاه قندوز موقعیت دارد که چند صد جریب زمین را خریداری کرده و از سال های قبل به فعالیت پرداخته است. از این موضوع حاکمان در مرکز یعنی ریاست عمومی امنیت ملی و سایر نهادهای دولتی آگاهی کامل دارند که بزرگترین محل تربیت انتحاری ها فقط مرکز تبلیغی ها است ولی متاسفانه کسی به صدای مردم گوش نداده و نمی دهد و در این مورد کاملا بی تفاوت هستند که این بی تفاوتی دولتمردان در قندوز و مرکز پرسش برانگیز است.

چندین مورد تروریست ها که نهادهای امنیتی در قندوز دستگیر می نمایند ثابت می شود که این تروریست ها سوابق تبلیغی داشتند پس معلوم است که در شمال کشور بویژه قندوز پروژه افراطگرایی جریان دارد و حاکمان ارگ خود زمینه را برای سربازگیری تروریست ها در کشور بویژه در قندوز مساعد ساخته اند. شوربختانه این یکی از دستاوردهای بزرگ ناتو آمریکا در افغانستان برای مردم ما می باشد که بیشتر از 17 سال است به نام مبارزه با تروریزم، تحکیم دموکراسی و ایجاد دولت پایدار دموکراتیک در افغانستان حضور نظامی دارند.

ترویج افکار و اندیشه های تندروانه و وهابیت در حضور ناتو آمریکا برای مردم بویژه باشندگان قندوز پرسش برانگیز است از قرار معلوم این مدارس دینی با هزینه عربستان سعودی و چندین کشور دیگر از سال‌ ها قبل آغاز شده اما در این اواخر دامنه آن بسیار افزایش یافته است افزون بر آن دولت از شیوه آموزش در این مکاتب کنترل بعمل نیاورده است و آموزگاران مدارس دینی را آزاد گذاشته است که هر نوع دلشان می خواهد افکار و اندیشه های تندروانه را تدریس کنند ولو اینکه افکار و اندیشه های سختگیرانه و غیرمعمول هم در افغانستان باشد.

باز هم این پرسش مطرح می شود که دولتمردان و همکاران بین المللی شان ناتو آمریکا در شمال کشور کدام اهداف را دنبال می‌ کنند؟ باشندگان این شهرستان می گویند دخترانی که در مدرسه های دینی درس می‌ خوانند بسیار پرخاشگرند. اگر این وضعیت در مدارس دینی قندوز ادامه یابد به یقین می توان گفت که قندوز به محیط ناامن برای مردم و کارکنان موسسات، رسانه‌ ها و فعالان مدنی تبدیل می شود. درحقیقت غلتیدن قندوز در چاه تباهی است.

نظام الدین غیاثی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قندور
مدارس دینی
افراطگرایی
وهابیت
تباهی
نظرات بینندگان:

>>>   برادراین شروع فلم است

>>>   باید ریاست امور زنان در ولایت قندوز یک اداره یی را تحت نام( امر باالدیموکراسی و نهی عن الافراطیت) ایجاد کند و هرکسی را که زنان را تحت نام حفظ حجاب آزار میدهد، به محاکمه بکشاند و خانم های خود آنها را از کنج خانه ها کشیده و در چوک قندوز برای یک شبانه روز بدون چادری و چادر ایستاد نماید و آنها را وادار کند که بالای یک آله سپورتی سپورت کنند و خود را قوی بسازند و خود را از کنج خانه آزاد کنند.

>>>   جلال آباد در شرق وقندز درشمال لانه وهابی ها میشوند

>>>   آقای نظام الدین غیاثی فقط از کندز خبر شده اند اما در واقع تمام افغانستان در چاه تباهی افتیده است، هر کجاه ایکه یک تنظیم جهادی حاکم باشد همان جا چاه تباهی و افراطیت است! هرکجاهیکه بنام جهاد فخر فروشی میشود، همان جا چاه تباهی است، هرکجاهی که حزب با پسوند اسلامی فعالیت داشته باشد، همان جا چاه تباهی است! پس هیچ جای افغانستان از این چاه بدور نیست.
میهن زرغون

>>>   مدرسه ها در قندوز در بین مکاتب و در هر جا دختران را تهدید می کنند که حجاب را مراعات کنند حتی معلمین مکاتب را تهدید می نمایند این وضعیت از چندین سال به اینطرف ادامه دارد حتی عروسی هایشان بدون موسیقی برگزار می شود. دختران که در این مدرسه ها درس می خوانند شنیدن رادیو، دیدن تلویزیون، گرفتن عکس، بزرگداشت از روزهای معلم، مادر، 8 مارس، سال نو، سالگرد تولد و همچنین کارکردن زنان در بیرون از خانه را حرام می دانند... نیسنده محترم این کار مطابق شریعت اسلام است کدام ایرادی ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است