تشدید بحران با رسمیت بیت المقدس برای اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۳    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147796 منبع: پرینت

به رسمیت شناختن و اعلام کردن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل و اعلام انتقال سفارت امریکا به آنجا سر و صداها و واکنش های بسیار گسترده ای را در حوزه کشورهای اسلامی و قسمتی از کشورهای عربی اسلامی برانگیخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صادق باقری استاد حقوق بین الملل در برنامه «تحول» معتقد است که کار آمریکا کاملا نامشروع است و توضیح داد: حالا قضیه فلسطین و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل، در حقیقت به رسمیت شناختن وضعیتی است که به صورت نامشروع بوجود آمده است. توجه داریم که بر اساس قطعنامه مجمع عمومی ملل متحد بعد از جنگ جهانی دوم اصولا دو دولت مستقل یهودی و فلسطینی به رسمیت شناخته شده و در قالب آن قطعنامه بیت المقدس تعلق به اسراییل ندارد و به صورت انحصاری در اختیار اسراییل نیست و منطقه ای است که به شکل مشترک متعلق به هر دو دولت است.

وی افزودک اسراییل بخش هایی از منطقه را از طریق جنگ از طریق نبرد مسلحانه تصرف کرده است و تصرف مناطق با نبرد مسلحانه از نظر حقوق بین الملل نامشروع است. و در حقیقت وقتی دولت ترامپ آن را به رسمیت می شناسد و بیت المقدس را به عنوان پایتخت دولت اسراییل در حقیقت بحران را تشدید می کند. در حالیکه شعار آمریکا تامین صلح و رعایت حقوق بین الملل است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیت المقدس
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است