نباید اقتصاد را با سیاست منحل کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۱    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147791 منبع: پرینت

افراد سیاسی باید از نهادهای اقتصادی سبکدوش شوند و کار به اهل کار سپرده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالواسع دانشیار آگاه اقتصادی در گفتگو با "همگام" در خصوص زمانگیر بودن پروژه ها در تدارکات ملی و برخورد دوگانه این نهاد در پروژه هایی مانند بند سازی گفت: دولت با این اشتباه که افراد سیاسی را در راس امور اقتصادی قرار می دهد باعث منحل شدن اقتصاد با سیاست می شود.

دانشیار بیان کرد: کسانیکه از پروژه ها نفع می برند، دو شخص یا جناح سیاسی نیستند بلکه مردم هستند و اگر ضرری هم بشود بالای مردم است.

این آگاه اقتصادی درخصوص تبعات سیاسی سازی پروژه های اقتصادی اظهار می کند: برخورد دوگانه با پروژه ها از نبود یک مدیریت درست از رییس جمهور گرفته تا سطوح پایین تر ناشی می شود و باعث از بین رفتن اقتصاد ملی می شود چراکه اگر پروژه ها به افراد صحیح سپرده نشود خط فقر بالا می رود و دزدی و غارت بیشتر می شود و سرانجام مردم آنقدر زیر فشار می روند که علیه حکومتی که خود را مطلوب می گوید وارد عمل می شوند.

وی تصریح کرد: این افراد باید از وظیفه سبکدوش شوند و کار به اهل کار سپرده شود چراکه مدخل ساختن اقتصادی و حقوق با سیاست باعث چالش های فراوان می شود درحالی که پروژه های اقتصادی باید باعث بهبود وضعیت شود.

دانشیار افزود: در مسایل اقتصادی، تدارکات مغز پروژه است و بدون سروی، پالیسی سازی و استراتژی درست پروژه قابل تطبیق نیست و برای این مهم نیاز است که تدارکات بزرگترین کارایی را داشته باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تدارکات ملی
سیاسی کاری
نظرات بینندگان:

>>>   خود حکومت در خیانت مصرف پول های کمک شده بخاطر اعمار بند رفته بند برق را در ولایات جنوب که آب در آن ذره پیدا نمیشود مصرف میکند مانند بند برق شاتوت و مچلغو میلیونها دالر را حیف کردند اما این بندها تنها بخاطر رفع حاجت مردم دیگر بدرد کشور نمیخورند و از روی تعصب نمیخواهند در ولایات که از آب سرشار برخوردار هستند بخاطر اقوام غیر اوغان بندبرق یا بند های آبر گردان بسازند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است