غنی: هدف ما پایان جنگ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147772 منبع: پرینت

حکومت از موقف ضعیف، صلح را به طالبان پیشنهاد نکرده بلکه هدف پایان جنگ بوده است.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور روز جمعه ۱۱ حوت 96 در مصاحبه با شبکه‌ سی ان ان در پاسخ به این پرسش که چگونه با گروه طالبان که خود او آن را دهشت‌افکن خطاب کرده است، صلح می‌کند، گفته است که دهشت‌افکنی یک فعالیت بوده و طرح جدید حکومت افغانستان برای آغاز مذاکرات صلح، به اعضای طالبان فرصت می‌دهد تا از سازمان‌های بین‌المللی دهشت‌افکن و فعالیت‌های دهشت‌افکنی فاصله بگیرند.

غنی بیان کرده است که صلح با طالبان برای آنکه یک وفاق ملی و جهانی بوجود بیاید صورت می‌گیرد. طرحی که ما برای صلح با طالبان به این گروه پیشنهاد کردیم، از موقف ضعیف دولت نیست، بلکه برای گذاشتن نقطه‌ پایان به جنگی است که مردم افغانستان از سالها به اینسو آن را تحمل می کنند.

رییس جمهور افزوده است که افغانستان چنانچه در گذشته موفق بوده است، امیدوار هستم اینبار در آوردن صلح نیز موفق باشد.

رییس حکومت وحدت ملی تلاش های طالبان برای ایجاد یک جغرافیای جداگانه را ناکام خوانده گفته است که طالبان تلاش کردند که جغرافیای جداگانه را ایجاد کنند، اما ناکام شدند و نتوانستند حتی یک قریه را هم در ساحه‌‎ زیر اداره‌یشان بیافزایند؛ این گروه از 400 ولسوالی افغانستان تنها 9 تا 12 ولسوالی را در اداره‌ی خود دارد.

بگفته‌ غنی، پاکستان در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده است که باید بین پشتیبانی جهانی از این کشور و گروه‌های هراس افکن، یکی را انتخاب کند.

وی همچنین بر اهمیت نقش زنان در روند صلح تاکید کرده و گفته است که زنان در هر مرحله از روند صلح دخیل خواهند بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
پروسه صلح
نظرات بینندگان:

>>>   Chopan
اگر رفتار اشرف غنی را مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد که او خلاف آنچه میگوید و ظاهرا امان الله خان را الگو و سر مشق خویش معرفی میکند، در واقع بسیار تحت تاثیر داود خان یا همان لیونی سردار است. همه قرائن هم اینرا ثابت میسازد که اشرف غنی سعی کرد، در هئیت داود خان عصر جدید ظاهر شود. ولی این انترپتر حالش بتر لوجست ، فراموش میکند که عصر امروز عصر داود خان نیست که و خود خر اش هم داود خان نیست.
این بیچاره در تلاش برای پیروی از داود خان و امان الله خان ، اشرف غنی را مسخره کرد.

>>>   Ariaie
ريس متقلب دولت وحشت ملى در وزير اكبر خان بعد انتحار برادران اش گفت انتقام ميگيرم ، امروز برنامه خود براى انتقام با فرش قرمز را رونمايى كرد. غنى متقلب حاضر نيست به خواسته هشتاد در صد نفوس افغانستان قانون اساسى را براى تامين صلح و برادرى و پيشرفت كشور تغير دهد اما براى تقويه باند استبداد خود با اوردن تروريستان حاضر است حتى قانون اساسى را تغير دهد و خون هزاران انسان را ببخشداين است ماهيت فاشيزم تبهكار.

>>>   دستاورد این چهارصدسال چیست ؟
خیانت
معامله
دزدی
خاکفروشی وخودفروشی
یکبار مناطق جنوبی را مطالعه کن که در کدام عرصه مردمانش که اغلب از ملیت پشتون است پیشرفت کرده است ؟
مریض

>>>   کشورما در طول حکمرانی پشتونها، هرچه بی آبروی وتخلف وبی لیاقتی وکارغیر انسانی تصورکنی هست. کدام نماد تمدن وجود دارد که ما ازآن یادکنیم، تنها نماد ضد تمدنی هرجه تصورکنید وجود دارد.

>>>   نماد پشتونها عبارت است از شناسایی افغانستان به جهان ومعروف ساختن آن درجنگ وخونریزی وانتحار وترور وخشونت ودزدی وغارت و مزدوری برای بیگانگان و قوم پرستی وبیعیض وفساد. ونیز کشوررا به مقام اول درفساد ونا امنی وبیسوادی رسانده اند.

>>>   Ismail Feroughi
اساس نقشه ی راهِ مهندسان اصلی جنگ ، نقشِ طالبان ، آرام آرام تا سطح گلبدین حکمتیار پایان آورده شده ، درآینده ی نه چندان دور ، آنان نیز به مهره های سوخته یا نیم سوخته مبدل خواهند شد ؛ اما رییس جمهور محمد اشرف غنی با پیشکش نمودن سخاوتمندانه ی بسته ی پیشنهادی صلح که طالبان آنرا " توطئه " خواندند ، میخواهد از آنان نیزهمانند حکمتیار منحیث یک نیروی سیاسی - قومی درآینده به نفع خویش استفاده نماید .
به باورآگاهان ، طالبانیزم هم به عنوان یک پروژه ی بدنام و شکست خورده ی امریکا - انگلیس و پاکستان ، ثبت تاریخ خواهد شد .
واین که بتوان از طالبان به حیث پشتوانه ی قومی سود بُرد ، دور از واقعیت است ؛ زیرا طالبان برای تمام اقوام شریف ما ( بدون استثنا ) ویرانی و قتل هدیه داده است .
مادران ما در شرق ، درغرب ، در شمال و درجنوب ، داغ مرگ فرزندان شان را که با تیغ طالب به خون نشسته اند ، همه یک سان به دل دارند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است