از پروسه صلح نباید استفاده سیاسی صورت گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147735 منبع: پرینت

ما بیشتر از هر کسی دیگر برای تامین صلح و ثبات، تلاش و مبارزه واقعی کرده ایم و آن را وجیبه ملی خود نیز می دانیم اما به هیچ شخص و یا مرجعی اجازه نمی دهیم که تحت نام پروسه صلح جنایتکاران و دشمنان ملت افغانستان را برائت دهند و یا تحت نام پروسه صلح به موجودیت و فعالیت آنها رسمیت بخشند.

تلاش های فعلی ارگ کابل دو مشکل اساسی دارد:
اول اینکه رهبران آن قطعا به صلح و دوستی باورمند نیستند مثال خوب برای اثبات این ادعا مخالفت و تعهدشکنی ارگ نشینان با ریاست اجرایی، برخورد دوگانه و عقده گشایی آنها با برخی از وزیران و والیان حکومت و نادیده گرفتن سایر احزاب و گروه ها می باشد.

دوم اینکه روشی که فعلا برای تامین صلح به پیش گرفته شده همان روشی است که در جریان هفده سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است اما نه تنها که کوچکترین نتیجه را به دنبال نداشته است بلکه به همین بهانه بهترین شخصیت های افغانستان نیز کشته و قربانی شده اند.

نتیجتا تامین صلح و ثبات یکی از رویاهای بر حق ملت افغانستان است و این رویا زمانی برآورده خواهد شد که نخست ارگ نشینان به پروسه صلح باورمندی کامل پیدا نمایند، عقده گشایی ها و برتری جویی ها را کنار بگذارند و از طریق یک اجماع و توافق ملی راه معقول را انتخاب و نتیجه مطلوب را دنبال نمایند.

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پروسه صلح
استفاده سیاسی
تامین امنیت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است