کاهش کارکنان سفارت آمریکا در کوبا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147730 منبع: پرینت

وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه اعلام کرد که روند کاهش شمار کارمندان سفارت خود در کوبا را روز یکشنبه اجرا می کند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا گفته است که تعدیل کارمندان سفارت خود را از پنجم مارس عملیاتی می کند.

این وزارت خانه مدعی شده است که 24 تن از کارمندان سفارت آن در کوبا در دوره زمانی نوامبر 2016 تا آگوست 2017 در معرض حمله صوتی قرار گرفته اند.

در پاییز سال 2016 برخی دیپلمات های آمریکایی و همسرانشان دچار ناشنوایی و سرگیجه هایی شدند که منجر به آغاز تحقیقات و کشف احتمال خطر و خروج آنان از کوبا شد.

رسانه های آمریکایی مدعی شدند، دولت کوبا نظارت گسترده ای بر فعالیت افراد در این کشور دارد که درخصوص دیپلمات های آمریکایی بسیار شدیدتر بوده و غیرممکن است کسی بتواند بدون هماهنگی دولت هاوانا اقدامی علیه آنان انجام دهد.

کاخ سفید با این ادعا که مشکلات جسمی پیش آمده از سوی عناصر کوبایی بوده، 2 دیپلمات این کشور را در جوزا 96 از واشنگتن اخراج کرد و دولت هاوانا را متهم به دست داشتن در این حادثه نمود. اما دولت کوبا هرگونه دخالت را رد می کند.

روابط واشنگتن و هاوانا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا که زمامداری آن ژانویه سال گذشته پایان یافت، با بیش از نیم قرن تنش و تیرگی، بهبود قابل توجهی یافت.

کوبا و آمریکا در سال 2015 روابط دیپلماتیک را از سر گرفتند. این تنش با دیدار اوباما و «رایول کاسترو» رییس جمهوری کوبا به نیم قرن تیرگی روابط آنها پایان بخشید. در نتیجه سفارت کوبا در واشنگتن بازگشایی شد و اندکی بعد پرچم آمریکا در سفارت این کشور در هاوانا نیز برافراشته شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوبا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است