از قوانین انتخابات و از کارهای غنی شاکی هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۹    ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ کد خبر: 147719 منبع: پرینت

ریاست جمهوری به صورت مکرر در امور انتخابات مداخله کرده است و دایر شدن انتخابات شفاف را بسیار مشکل ساختند و متاسفانه طوری که معلوم می شود این روند دوام پیدا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، انورالحق احدی رییس جبهه ملی نوین افغانستان در برنامه «مناظره» در ارتباط با توجیه کردن کمیسیون انتخابات از کارهای رییس جمهور در مورد انتخابات شاکی بوده و می گوید: به عقیده من این مشکل کلانی است که فقط در این دوره نیست. بلکه در دوره های قبلی هم ریاست جمهوری به صورت مکرر در امور انتخابات مداخله کرده است و دایر شدن انتخابات شفاف را بسیار مشکل ساختند و متاسفانه طوری که معلوم می شود این روند دوام پیدا می کند و ما هم بالاخره به یک حالتی می رسیم که وقت کم داریم و مجبور می شویم چیزی را که ایجاد شده است قبول کنیم.

وی افزود: متاسفانه ما باز به یک چنین حالتی مواجه شدیم ما تعویق بیشتر انتخابات را نمی خواهیم. ولی این را به صراحت می گوییم که ما از هدف دفتر ریاست جمهوری یا از مقام ریاست جمهوری و از قوانین انتخابات شاکی هستیم و اصلا راضی نیستیم که کمیسیون انتخابات تخلف های آنها را توجیه می کند. توقع من از رییس دفتر این بوده است که هر چه در گذشته بوده، گذشته است حداقل بعد از این قانون قسمی که هست تطبیق شود. اما وقتی که توجیه می شود باز هم یک اندازه برای ما حسی ایجاد می شود که ممکن است این روند در آینده دوام کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
رییس جمهور
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است