راه نجات، تطبیق نظام غیر متمرکز فدرالی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ کد خبر: 147705 منبع: پرینت

طرح و تطبیق نظام غیر متمرکز و نوع فدرالی بهترین راهی حل برای آوردن گروهی طالبان و ختم جنگ در افغانستان است.
متاسفانه اکثر رهبران متمول و آلوده به فساد تاجیک ها ، هزاره ها ، و ترک تبار ها نمی توانند و توانایی آن را هم ندارند ، که باهم متحد استراتژیک گردیده ، سلیقه ها و شیطنت ها را کنار بگذارند و طرح حکومت غیر متمرکز و سیستم نوع فدرالی را اعلام و آن را در عمل به تدریج پیاده نمایند.

این طرح یگانه راه نجات از سیستم قبیله سالاری و نه گفتن به تحمیل تیوری های استشهادی و یا انتحاری است ، اکنون که ارگ می خواهد یک معجون از استشهادی ها ، انتحاری ها ، دینداران و بی دین ها را زیر چتر پشتون جمع آوری نمایند ، بگذارید این کار را بکنند و باید این کار را در منطقه و زادگاه خود بکنند و از طریق نظام فدرالی چه کسی را که خواسته باشند حاکم خود بسازند و چه نظام را که می پسندند در جامعه خود پیاده نمایند ، اما آن ها حق ندارند و شاید هم نتوانند تکلیف اقوام غیر پشتون را روشن نمایند ، لذا طرح و تطبیق نظام غیر متمرکز و نوع فدرالی هم برای ختم جنگ و هم برای تامین عدالت اجتماعی بهترین گزینه برای تمام اقوام کشور است.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظام فدرالی
متمرکز
نظرات بینندگان:

>>>   حسن علی جان، در صورت فدرالی شدن افغانستان شمال و غرب کشور را با همه معادن و زمین های زراعتی اش جنگسالاران جمیعت اسلامی قبضه خواهند کرد. جنوب و شرق افغانستان بین جنگسالاران پشتون تقسیم خواهد شد. برای خودت و قومو هایت باز همان کوه های مناطق مرکزی باقی می ماند. بعد دعوای توسعۀ ای متوازن تان هم مفت خواهد بود. جزء سنگ دیگر چیزی برای خوردن نخواهید داشت.

>>>   نظامنامه ناقلين به سمت قطغن( ۱۳۰۲ خورشیدی مطابق 1923میلادی)؛
سند آشكار تفكر فاشيستى است، و سیاست راهبردی مبتنی بر تبعيض سیستماتیک افغانيزم را، توسط امان الله خان ( ظاهراً پادشاه دموکرات و روشنفکر) به نمايش مى گذارد.
در شرايط ايكه شهروندان بومى و صاحبان اصلى تخارستان، قطغن و تركستان آنروزگار، با فقر و تنگدستى دست به گريبان بودند، حكومت با پرداخت امتيازات فوق العادهٔ مالى، حمايت سياسى، نظامى و اجتماعى بهترين زمين هاى مستعد كشاورزى را به ناقلين سپرد تا بتواند ترکیب قومی را به نفع افغانیزم تغییر بدهد.
به برخی ازاین امتیازات توجه نمایید:
فى جريب يك شاهى،
سه سال بذر رايگان،
براى هر چهل جريب دوصد روپيه کمک ،
شش سال معاف از مالیات،
سه سال معاف از سرخانه،
تأکید به اینکه در بهترین موقعیت و با تضمین تأمین آب زراعتی،
و ......
ناگفته نماند که یکی از دستاورد های سیاسی این استراتیژی تقدیم حکمتیار به جامعه افغانستان می‌باشد، زیرا در مورد امام صاحب و نهر آب آنجا تأکید خاص صورت گرفته است .
بقیه را خود مطالعه نمایید.
ادامه دارد
‏Abdul Hai khurasani

>>>   برای انسجام تاجیکان دست به کار شوییم !
اشرف غنی ، حنیف اتمر ، استانکزی ، انور الحق احدی ، اسماعیل یون ، گلبدین و دیگر فاشیست های افغان ، شب و روز برای هژمونی و برتری و اقتدار قومی خود تلاش می کنند. باید برای ما عجیب و غریب نباشد ، قابل سوال نباشد و همه اش ننشینیم و نگوییم که « دیدی اشرف غنی یک پشتون خود را در فلان مقام مقرر کرد» . واضح است که مقرر می کند ، ما چرا حیران مانده ایم ؟! مگر از اشرف غنی و همدستانش توقعی دیگری دارید ؟! آنان شب و روز به ما آشکارا نشان می دهند ، هم به حرف و هم در عمل ، بدون کدام ترس و تشویش ، شب و روز به ما نشان می دهند که فاشیست و قبیله پرست و شوونیست و برتری جو استند. پنهان هم نکرده اند که شما خیلی تعجب می کنید از کار و کردار قومی شان.
ما تاجیک ها ، باید فکری به حال خودمان کنیم . این قدر انگشت حیرت با دندان گزیدن از کار فاشیست های اوغان را رها کنیم و کاری برای رهایی خود انجام دهیم . ما هم باید خود را انسجام دهیم . این قدر به دور فرد خود نچرخیم ، تکرویی نکنیم، برای متحد ساختن مردم خود بکوشیم ، در هر سطح و حدی که میتوانیم ابتکار داشته باشیم ، برنامه هایی برای بیرون رفت از این وضع را روی دست بگیریم . در داخل و خارج نیروها و امکانات خود را جمع و جور نماییم . پراگنده گی را به همبستگی تبدیل کنیم . این کار خیلی دشوار به نظر می رسد ، اما اگر صادقانه اقدام و حرکت کنیم ، میتوانیم بر این مشکل فایق آییم . با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی .

>>>   Abdul Hai Khurasani
آيا گاتاها (پيام انسانى و الهى مظلوم ترين پيامبر جهان انسانيت) زردشت را تا حالا شنيده ايد، گوش كرده ايد، خوانده اید؟
به حكم و طريقه استخاره حضرت مجددى نا گفته ميدانم كه از چهارنسل معاصر به عدد انگشتان يك دست هم ، آنرا مطالعه نكرده اند.
عزيزان من !
پس چرا با او دشمنى مى كنيد،چرا به او تهمت و بهتان مى بنديد؟
پس چرا به او مهر مى ورزيد، چرا دوست اش داريد، چرا به او افتخار مى كنيد؟
اين دوستى و آن دشمنى كه هر دو با جهل همراه است به یک پول سياه نمى ارزد!
اين كمال از خود بيگانگى و هويت ستيزى است كه از پيام فرزند فرزانه ى بلخ و پيام آور خرد و تقوا و رستگارى
اطلاعى نداشته باشيد.
مطالعه گاتاها به دو دلیل برای هر شهروند خراسانی یک اولویت و فرض است،
چرا ؟
الف
این حق ماست که بدانیم آشو زردشت پیامبر« ۱»سرزمین ما
چه پيامى دارد و اين دین باستانی و نیاکان ما چگونه دینی بوده است و چه می فرماید؟
ب
در برابر تهاجم سنگین و فزاينده حواريون فرهنگی و هویتی عرب که با سؤ استفاده از اسلام طعنه ها و دروغ های بسیاری به آشو زردشت زده اند و مى زنند، بتوانیم دفاع کنیم.
پس به هر جوان و شهروند خراسانی لازم است تا گاتاها را با چنان دقت و تأمل مطالعه نماید که بتواند پاسخ دروغگویان را بدهد.
جالب اینجاست که فرموده گاتاها و قرآن در رابطه با انتخاب مسیر انسان کاملاً باهم مشابه است، زیرا هردو از یک منبع الهی سرچشمه گرفته است .
گاتاها
«انسان در گزینش خوب و بد زندگی اش آزاد است . هر زن و مردی بایستی بهترین گفتار را بشنوند و مسیر خویش را در زندگی برگزیند »
قران
«فَبَشِّر عِبادِ الَّذِینَ یَستَمِعُونَ القَولَ فَیَتَّبِعُونَ اَحسَنَه...»زمر/17و18
(پس مژده به بندگان من، کسانی که سخن‌ها را می‌شنوند و سپس نیکوترین آن را انتخاب می‌کنند).»
۱- حج، 17. "إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ الَّذِینَ هادُوا وَ الصَّابِئِینَ وَ النَّصارى‏ وَ الْمَجُوسَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا إِنَّ اللَّهَ یَفْصِلُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ شَهِید"ٌ

این شما و این هم متن گاتاها
برای مطالعه لطفاً روی لینک کلیک بفرمایید

>>>   درست است

>>>   فرض کنیم نظام فدرالی شد!
ایا تاجیک با ازبیک جور میاید ؟ نه هرگز! ایا تاجیک اینقدر تاریخ وفا دارد که شغنی و پامیری هم باورش کند! ایا تاجک چای خورده؟ این همه ادبیات تاجیکی است که کاغدها سرش پر است اما ازادی را ندید!

>>>   نظام فدرالی یگانه راه مبارزه با اوغان سالاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است