رییس جمهور همه صلاحیت ها را گرفته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۲    ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ کد خبر: 147701 منبع: پرینت

تمرکز گرایی یکی از عواملی است که روند رشد و توسعه سیاسی را کند ساخته و سبب سرنگونی جریان های سیاسی اصلاح طلب در داخل نظام می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بشیر احمد ته ینج عضو مجلس نمایندگان در برنامه «دیدگاه» گفت: در حال حاضر در حکومت افغانستان تمام قدرت و اختیار ها در دست چند نفر است. نه تنها اپوزیسیون و جریان ها و شخصیت های مستقل سیاسی، منتقد نظام هستند بلکه همان مجراهای قانونی هم مثلا معاونین رییس جمهور از وی آزرده هستند.

وی افزود: بیشترین انتقادات را هم سنا و پارلمان افغانستان می کند. سی و چهار والی در اختیار رییس جمهور است. کابینه در اختیار رییس جمهور است. سی و چهار قوماندان امنیه، سی و چهار رییس امنیت، چهارصد ولسوال، چهارصد شهردار، اعضای سترمحکمه، رییس بانک مرکزی و رییس امنیت ملی و یا حتی بخشی از سنای افغانستان در اختیار رییس جمهور می باشد.

ته ینج گفت: این همه صلاحیت ها تنها در سرمیز یک نفر است که متاسفانه آن هم نه تنها نمی تواند عدالت را مد نظر بگیرد و رعایت کند یا صداهایی که برای اصلاحات بیرون می آید استقبال کند بلکه واکنش تند هم نسبت به آن نشان می دهد. حتی با رییس اجرایی هم با تضاد برخورد می کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
قومگرایی
نظرات بینندگان:

>>>   کد 91 بیان واساس مخالفانش را تباه ساخت !

>>>   بسیار کار خوبی کرده. حق قانونیش است که دست همه فاسدین کوتاه کند. علی

>>>   واقعیت را گفتی آغای تهپنج چون اکثریت دوستم ها کفایت کار را ندارند ، شما صادقانه بگوئید که کی دوست دارد که دستیار اولش از نگاه توانیی فکری در ردیف ...قرار داشته باشد.

>>>   Bagramian
به اصطلاح وطن خط هزاره ها و ازبیک ها و بلوچ ها و پشه ایی و دیگران جداست!
آیا، تاجیکان پس از این هم میخواهند که خود، سرزمین و سرنوشت شان بدست اوغانان اشغالگر باقی بماند ؟ چهره های مانند : کرزی، حاجی غنی احمدزی ، گلب الدین و حاجی اتمر برای شان تعین تکلیف نموده، هویت و خطوط سیاسی زندگی را شان تعین و مشخص بسازند؟
قبیله های پرشمار اوغان به گونه طبیعی از قرن ایازده هم میلادی بدین سو نخست، به شکل گدازه های مذاب آتشفشان ها سرزمین های تهی ساخته شده از سکونت تاجیکان را اشغال نمودند، بعد ، پس از مرگ نادر افشار اوغانان به گونه قسمآ نظامی در نتیجه جنگها و لشکرکشی ها توانستند سرزمینهای را از قندهار به سوی شمال تا دریای آمو و سپس در نتیجه خواست جیوپولیتیک، کمک و فشار بریتانیا هرات و استان های فراه و نیمروز و بادغیس را در جنوب غرب و شمال غرب زیر سلطه خود در آورند!

>>>   Ahmadi
اين معامله گران روي سياه هـيچ شرم ندارند ، راكتيار را شامل حكومت كردند در وطن جنگ خونريزي زياد شد حالي طالب داعش را داخل حكومت ميسازند ....خدا بر اين دولت گنده فرسوده شود، مزدوري جاسوسي وطن فروشي از نياكان شان براي انيهـا وارث مانده پيش تاريخ اينهـا روي سياه استند

>>>   صلح با طالبان یک صلح درون قومی است و فقط برای تحکیم موقعیت زیاده خواهان پشتون می تواند مفید باشد.
به تفاهم میان اقوام باید فکر کرد!...
مزدک

>>>   تنها ازدزدان صلاحیت ها راگرفته وخوب کارکرده باید دزدان بی صلاحیت باشند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است