دفاع مقدس کشور را حفظ می کند
در داخل نیروهای امنیتی از رهبری گرفته تا تمامی سطوح، هیچ سیاستی جز تحکیم حاکمیت قانون و منافع ملی نباید حاکم باشد و رهبران نهادهای امنیتی باید هر روز این مساله را در حرف های خود تکرار کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ کد خبر: 147696 منبع: پرینت

مراسم تجلیل از نهم حوت روز ملی سرباز با یک روز تاخیر ، با حضور رییس جمهور، رییس اجرایی، وزیران دفاع و داخله، رییس امنیت ملی، مشاور امنیت ملی، اعضای شورای ملی، مقام های نهادهای امنیتی و شماری از نیروهای امنیتی زن و مرد در وزارت دفاع برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز پنجشنبه 10 حوت 96 در مراسم تجلیل از روز نیروهای امنیتی در مقر وزارت دفاع گفت: از شهامت نیروهای امنیتی در دفاع مشروع شان از حاکمیت ملی و مردم کشور قدردانی می کنیم چراکه استقلال کشور با قربانی بدست آمد و با دفاع مقدس آنها حفظ خواهد شد.

داکتر عبدالله بیان کرد: در داخل نیروهای امنیتی چه در سطوح رهبری و تمامی سطوح، هیچ سیاستی نباید جز تحکیم حاکمیت قانون و منافع ملی حاکم باشد و رهبران نهادهای امنیتی باید هر روز این مساله را در حرف های خود تکرار کنند.

رییس اجرایی با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی در شرایط سخت کار می کنند گفت: رهبری حکومت در حمایت از نیروهای امنیتی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و برای پیشبرد بهتر وظایف آنها کوتاهی نمی کند.

وی علاوه کرد: اکثریت مطلق مردم افغانستان خواهان صلح هستند و وظیفه نیروهای امنیتی نیز برای تامین صلح در کشور است؛ این جنگ بخاطر جنگ نیست و تحمیل شده است و یقین داریم که صلح روزی در این سرزمین حاکم می شود.

در دومین نشست پروسه کابل، حکومت امتیازهای ویژه ای برای مخالفان مسلح طالب از جمله به رسمیت شناختن آنها بعنوان حزب سیاسی، دادن ویزا، صدور پاسپورت، آزادی زندانیان، حذف تحریم ها و تاسیس دفتر برای آنها قایل شد.

مقام ارشد حکومت در خصوص این امتیازات بدون قید و شرط به طالبان گفت: در نشست دیروز پیام واضح که خواست مردم افغانستان است ارایه شد، این پیام به معنای کم شدن آمادگی‌های شما در دفاع از این سرزمین نیست و تا زمانیکه صلح تامین می‌گردد شما در دفاع از کشور مسوولیت دارید.

عبدالله تصریح کرد: تازمانیکه جنگ تحمیل شده ادامه دارد، شما مسوولیت دفاع از کشور را دارید و زمانیکه صلح محقق شد شما قهرمانان با افتخار این سرزمین خواهید بود.

وی تاکید کرد: در داخل نیروهای امنیتی هیچ چیزی جز منافع ملی نباید حاکم باشد و سیاست نیروهای امنیتی تنها باید تعهد به قانون اساسی، مردم و رهبری مشروع کشور باشد.

رییس اجرایی خاطر نشان ساخت: ریفرم روی دست گرفته شده در مدت سه سال باقیمانده کمک می کند که نهادهای قوی در کشور داشته باشیم که تعهدشان فقط به خدا، مردم، قانون و رهبری حکومت است.

عبدالله با بیان اینکه تازمانیکه روی پای خود بایستیم به همکاری کشورهای دوست نیازمندیم افزود: همانطور که در اقتصاد و سیاست می‌خواهیم متکی به خود باشیم در قسمت امنیت نیز باید متکی به خود باشیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رور سرباز
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada
صلح "کاذب" و باز تولید " مصالحه ملی" ناکام نجیب
اخیرا در کنفرانسی موسوم به " روند کابل" اشرف غنی رییس جمهور توافقی ارگ در یک حرکت طالب پرستانه یک تعداد امتیازات چشمگیر به تروریستان تعهد نمود.
این امتیازات شامل تغییر در قانون اساسی مطابق به میل طالبان، شناسایی آنها بحیث حزب سیاسی و بازگشایی دفتر سیاسی در افغانستان، رهایی زندانیان آنها، جابجایی خانواده های آنها در مناطق مورد علاقه شان، گدرنامه ها و فراهم آوری شرایط برای سفر در خارج کشور و وغیره. این چرخش غنی دقیقا شباهت به سیاست" مصالحه ملی" ناکام نجیب دارد که سی سال قبل در پیش گرفته شد. رهبری وقت افغانستان نه تنها نام حزب، دولت و قانون اساسی را تغییر داد، بلکه امتیازات گسترده را به جانب مجاهدین پیشنهاد کرد. اما این سیاست شکست خونین خورد.
هیچ گروهی از مجاهدین حتا شاه سابق حاضر نشد که با دولت نجیب مصالحه کند. افزون بر آن حزب حاکم قربانی اصول فروشی و سازش خود شده دچار بحران فکری و سازمانی شد و سر انجام در خطوط قومی فرو پاشید.
فاجعه کنونی و اشغال افغانستان توسط قدرت های خارجی و شبکه جهانی تروریزم پیامد همان سیاست ناکام مصالحه ملی است.
به باور من اتاق فکر ارگ امروز را بیشترین کسانی تشکیل می دهند که دیروز معماران شکست خورده سیاست مصالحه ملی نجیب بودند و مصالحه را بمعنای امتیاز طالبی و سازش قومی درک می کردند.
مخالفین امروزی دولت افغانستان اکثرا گروه تروریستی منسوب به یک تبار خاص تشکیل می دهند که به گفته اشرف غنی" عادلانه نیست که ۹۸ فیصد گویندگان یک زبان تروریست و ویرانگر باشند."
این در حالیست که تروریستان بحیث لشکر جنگ نیابتی از پاکستان تا سعودی، ترکیه، صهیونیزم جهانی، روسیه، ایران و محافل استخباراتی آمریکا و بریتانیا را تشکیل می دهند که به هیچ آئین و اصولی اسلامی و انسانی پابند نیستند.
به باور بسیاری ها جنگ در افغانستان " یک نعمت الهی" برای امتیاز طلبی قومی گروه حاکم در ارگ کابل و بازی بزرگ جیوپلیتیک تبدیل شده است.
همانگونه که جنگ در ۴ دهه اخیر به یک بزنس پر در آمد تبدیل شده بیش از یک دهه است که بازی بنام صلح جریان دارد.
واقعیت اینست که امتیاز دهی های اشرف غنی در تحت حمایت آمریکا به تروریزم طالبانی نه تنها به صلح کمک نمی کند، بلکه مشوق بیشتر جنگ و برتری طلبی میشود. این در حالیست که معامله ارگ با امیر شناخته شده تروریزم بین المللی در چند ماه اخیر نه تنها کمکی به صلح نکرده است ،بلکه گراف انتحاریزم و استشهادیزم گلبدینی و طالبی ۵ چند بلند رفته است و بقول اشرف غنی:" پاچه پاچه شدن و ریختن خون فرزندان ما، به امتحان الهی تبدیل شده است."
به باور من نقشه راه طالب پرستی معماران ارگ جز تشدید جنگ قومی و تباهی افغانستان سودی دیگری در پی نخواهد داشت. در نتیجه اشرف غنی و هم کیشان او سر نوشت بهتر از داکتر نجیب و فرار نا فرجام نخواهند داشت.
باید گفت روند کابل بجای نقشه تسلیمی مردم و تشویق تروریزم در راستای تمامیت خواهی قبیلوی باید نقشه راه شکست تروریزم را از طریق اتحاد مردم افغانستان ترسیم می کرد.
تروریزم را نمی توان با تضرع و امتیاز دادن شکست داد، بلکه با مشت آهنین و بسیج نیروهای ضد تروریزم شکست داد.

>>>   Salam
تاجيكان را مشتِ لومپن و لومپن پرور به اين سرنوشت دچار كردند، آنهاى كه از لومپن ها با بهانه يى تاجيك بودن دفاع مى كنند در حقيقت به راه و رسم لومپن ها معقوليت مى بخشند، خطرناك تر از لومپن هاى تاجيك همين لومپن پرور ها اند ، زيرا اينها تاجيكان را در سطح لومپن ها تنزل مى بخشند ، اين سنگين كله هاى به ظاهر تاجيك اندكى به خود زحمت دهند و از خود آسيب شناسانه بپرسند كه چرا تاجيك ها چنين سر خورده شده اند و كى ها عامل اين بدبختى ها اند.
چند ساعت قبل سخنرانى يك يهودى منتقد را شنيدم كه در نقد يهوديان مى گفت؛
هيچ كسى دشمن تر از خود يهوديان بر خودشان نيستند ، زيرا اينها هر غلط خود را توجيه مى كنند و فكر مى كنند با دفاع غلط به يهوديت و يهوديان خدمت مى كنند .
حال اين لومپن پرور ها هم فكر مى كنند با چنين روش به تاجيكان خدمت مى كنند!
تاجيكان به يك آسيب شناسى درونى ضرورت دارند تا از اين غلط ها و اين غلط خواهان نجات يابند.

>>>   bericht van Musadiq Parsa
این طنز کوبنده و جانانه از جناب مصدق پارساست:
[دکتر عبدالله عبدالله امروز با محمد یوسف کالا ‌معاون رییس‌جمهوری اندونیزیا دیدار کرد.
آقای عبدالله در این دیدار از صبر استراتیژیک مردم اندونیزیا ستایش کرده گفت: «مردم مرا صبرالله می‌گویند، اما من امروز با پذیرش شکست در برابر صبر مردم اندونیزیا،‌ لقبم را به این ملت بزرگ‌ اهدا می‌کنم. من نمی‌توانم از صبح تا چاشت یک کالا را تحمل کنم، اما ملت اندونیزیا چند سال یک کالا را تحمل کرده‌اند.»
آقای کالا هم با سپاس از آقای عبدالله گفت که پیش از چاشت آقای غنی در مورد استعداد و بزرگواری شما در اهدا کردن به من توصیف‌هایی کرده بود اما شنیدن کی بود مانند دیدن... اینک به چشم دیدم.
یک منبع از سپیدار گفته است که آقای عبدالله در پایان این دیدار، به آهستگی از جاوید فیصل پرسیده است: «این کالای بی‌دول را از کجا کرده‌اند؟ مردم اندونیزیا کدام کالای سفید ندارند؟

>>>   دو کلمه به دهن عبدالله وغنی جور نمی اید انها نباید این دو واژه ای مقدس را بازبان ملوس خود الوده نمایند یکی دفاع این لغت را باید ازاد منشان وازادگان به زبان ارند و به ملت تلقین نمایند که از حاک ودین واپین وملت عزیز دفاع شود نه انهای که خودبالای دفاع قدم گذاشته وابروی ملک ومملکت را به باد داده اند ولفظ دیگر که باید اینها نزد ان خجالت باشند واز یاد اوری ان احساس شرمندگی نمایند {مقدس} است اجنت ومزدور ودنباله رو به تقدیس ومقدسات ایمان ندارد نزد انها خدمتگذاری اجانب وبیگانه ها از هر ارزش دیگری اهمیت دارد
اقای عبدالله که از سالیان متمادی بدینسو در خدمت سازمانهای استخباراتی جهانی خدمت مینماید وباعث سقوط دولت ربانی شد ومجاهدین ومقاومت گران را از صحنه حذف وبعوض کرزی وتکنوکرات هارا جا بجا ساخت دیگر از کدام دفاع مقدس حرف میزند وبه کدام تقدس ودفاع معتقد است افغانها دو ناموس بزرگ داشتند یکی دین ودیگری وطن این خدمتگذار اجانب هردو را به معامله گرفته وپامال نمود بعد ازین کمال پر روی خواهد بود که همچو کلمات پاک ومنزه را تکرار نموده انهارا ملوس سازد
زیدالله بیگ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است