به رخ کشیدن زور طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ کد خبر: 147687 منبع: پرینت

برای چندمین بار است در بحث های تلویزیونی و جاهای دیگر این عبارت را می شنوم که می گوید: «د دوی زور مالوم ده، تر کولاک پوری و تشتیدل...».

البته کاری ندارم که مخاطب شان چه کسانی هستند اما طرح همین مثال برای زور آزمایی بر مبنای منطق طالبانی و افتخار به آن می تواند معنی بسیار زننده و زشت داشته باشد که در پس آن بجز مسایل کثیف قوم پرستی و دامن زدن به تضادهای قومی هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

همه به یاد داریم که طالبان حتی با پشتیبانی مستقیم بمباران جنگنده های پاکستان در دهه‌ی هفتاد به پیش رفتند و در همه جا به قتل عام مردم از اقوام خاص مبادرت ورزیدند که مثال هایش برای همه روشن است.

حال اینهایی که از چنین مواردی با افتخار و نمایش زور سخن می گویند همان طالب «نیکتایی دار» هستند که برای تمامیت خواهی حتی به زور طالب با پشتیبانی پاکستان می نازند؟ اگر ما چنین سخن بگوییم، باز بیا و ببین ...

سلمانعلی ارزگانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
زور
نظرات بینندگان:

>>>   ملامت رهبران خود ما هستند زمان که طالبان را از افغانستان میراندند رهبرما استاد ربانی و داکترعبدالله علنی ازامریکا میخواستند که بم های بزرګ بزرګ بالایشان بی اندازید چرا این کار را علنی کردند و عقده بوجود آوردند که صد سال دیګر رنج انرا تاجک و هزاره و سایراقوام تحمل خواهد کرد-
سید صفدر

>>>   سخن از زورگویی نزنید به همه معلوم است اگر دروقت طالب این قدر قوم پرستی و .... گری میبود حالا صدفیصد افغانستان تذکره افغان نی بلکه تذکره پشتون محمدزیی را میگرفت چرا حقیقت را برملا نمیکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است