ولیعهد سعودی اواخر حوت به واشنگتن می رود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ کد خبر: 147682 منبع: پرینت

منابع خبری از سفر «محمد بن سلمان» به آمریکا از تاریخ 19 الی 22 ماه مارس جاری (28 حوت الی 2 حمل) خبر دادند.
به گزارش آناتولی، یک روزنامه عربستانی اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی 19 ماه مارس جاری به واشنگتن سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، روزنامه الکترونیکی «عاجل» به نقل از منابع مطلع که اشاره ای به آنها نکرد، افزود که ولیعهد عربستان با سفر به واشنگتن و نیویورک با مقام های ارشد آمریکایی دیدار و با آنها در خصوص مسایل کشورهای عربی، منطقه ای و بین المللی مورد اهمیت برای 2 کشور گفتگو خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از منابع مذکور اعلام کرد که سفر بن سلمان از تاریخ 19 الی 22 مارس (28 حوت الی 2 حمل) انجام خواهد شد.
عربستان یا آمریکا به صورت رسمی اشاره ای به این سفر نکرده اند.

این در حالی است که طبق اعلام خبرگزاری قطر، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز از وی برای سفر به آمریکا دعوت نمود و تمیم بن حمد نیز از این دعوت استقبال کرد.

سفر امیر قطر و ولیعهد عربستان به واشنگتن در سایه بحران موجود در شورای همکاری خلیج فارس که طی آن کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین با متهم نمودن قطر به حمایت از تروریسم روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کردند، صورت می گیرد.

محافل رسانه ای پیش بینی می کنند که این سفرها در چارچوب آماده سازی برای برگزاری اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در ماه می آینده باشد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
واشنگتن
سعودی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است