آیا یک مامور گماشته شده می تواند سرخود عمل کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ کد خبر: 147665 منبع: پرینت

وقتی به این باور هستیم که حتی یک برگ درخت بدون اجازه خداوند به زمین نمی افتد و دقیقا باید به این باور هم بوده باشیم که یک مامور شرفباخته اجیر هم هرگز به هیچ صورت نمی تواند بدون اجازه فرمانروای خویش مستقل عمل کند زیرا به وی چنین اختیاری داده نشده است و تنها می تواند همچون فرمانبردار باشد و پاسخگو عمل کند.

بطور مثال وقتی اشرف غنی احمد زی می گوید: "حاضریم طالبان را بعنوان حزب سیاسی قبول کنیم و بدون هیچ شرطی مذاکره کنیم و عفو عمومی اعلان کنیم "آیا فکر می کنید که این جیغ و فریاد حرف خودش است؟ یقینا که نخیر. بقول معروف "هرکه دندان دهد نان دهد".

بنابراین همه در جریان اند که طالب و طالب سازی یک پروژه وارداتی بود و وظیفه خود را یعنی وحشت و جنایت تا این دم به خوب ترین وجهه مناسب انجام داد و حالا زمان استهلاک اش به پایان رسیده است و فعالیت اش تحت این نام انجام یافته اعلان می گردد اما اسم و موقف اش را تحت نام دیگری و شرایط دیگری عوض می کنند و این دومین پروژه است که ارگ با دستور تمویل کنندگان و یا صاحبان پروژه که وظیفه خونریزی و دهشت را به دوش داشتند و دارند موفق می شوند این گروه نیابتی اجیر را عملا به شکل رسمی شامل حاکمیت و دولت نماید.

اگرپروژه اول ارگ با آوردن حکمتیار زیر نام صلح و ثبات به وقوع پیوست و عملی گردید معلوم می شود که بدبختانه نه از صلح و نه هم از ثباتی خبر است برعکس با قدم های نامبارک شان بد و بدتر هم شد گرچه این لشکر نیابتی یک پروژه خارجی اند اما این رژیم برای بقایی حاکمیت خویش از آن استفاده معقول می نماید و موقتا نفس راحت می کشند همانطوری که اکنون گلبدین حکمتبار گاو شیری برای استفاده ابزاری به این رژیم مستبد قومگرا تبدیل شده است.

حالا نوبت عملی ساختن پروژه گویا صلح و سلم برادران ناراضی غنی و کرزی (گویندگان یک زبان) روی میز ارگ و دوستان بین الملی شان قرار دارد دیر یا زود این پروژه شرم آور (شامل ساختن طالب در درون دولت و حاکمیت) عملی و تنها اسم ها عوض می گردد طالب به داعش و داعش به نام دیگری اما نباید فراموش کرد در وحشت و دهشت آفرینی شان تفاوتی وجود دارد.

ازهمه مهمتر اینکه طالبان نظر به قول بی بی سی و صدای رادیو و تلویزیون آزادی (اسارت) تازه اعلان کرده اند "جنگ راه حل نیست ما می خواهیم مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ ها را دنبال کنیم". جالب اینکه تا چندروز پبش اینها حاضر نبودند گویا باهیچ اشغالگری مذاکره کنند و قصر سفید هم در ظاهر امر گویا مخالفت خویش را یعنی مذاکره با طالبان را رد کرده بود.

بالاخره این سناریوهای شرم آور ساختگی که سال ها است این مردم را درگروگان گرفته بودند خون ریختاندند و جنایت آفریدند و حالا می خواهند برایشان سفره ای غذا تهیه کنند و این مردم خفته به خون هم باید از اعمال این درنده های تاریخ قدردانی نمایند و حتی درصورت ممکن معذرت خواهی هم نمایند و هرگز دیگر نمی تواند پنهان بماند.

بار دیگر تاکید می کنم تا زمانیکه قلم و قدم خویش را علیه فرمانروایان این گروه نشانه نگیریم به هیچوجه عملکرد ما علیه یک دست نشانده سازگار نبوده و نتیجه مثمری در پی نخواهد داشت.

چه سرفراز ملتی و چه سربلند مردمی!

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
طالبان
صلح
بیگانگان
نظرات بینندگان:

>>>   در حکومتی که قومگرایی و دروغ و خدعه و نیرنگ و عوام فریبی مانند همین حکومت اشرف غنی احمدزی که منبع فساد و دزدی و خیانت و جنایت و نفاق افگنی بین اقوام کشور در داخل ارگ سازماندهی میگردد مردم از از دست ارگ نشینان به فغان رسیده اند فکر نمیکنم که ازین حکومت بد تر نه در تاریخ افغانستان و نه در جهان تیر شده و نه در اینده وجود خواهند داشت شرم است که ما نام حکومت را بالای چنین رفتار های ارگ بنماییم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است