احتمال اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزویلا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ کد خبر: 147652 منبع: پرینت

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که واشنگتن درحال بررسی اعمال تحریم علیه یک شرکت نفتی وابسته به ارتش ونزویلا و محدودکردن پوشش بیمه برای محموله های نفتی آن کشور است.

این مقام آمریکایی افزود: درحالی که نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزویلا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه آوریل شرکت می کند، امریکا درحال ارزیابی تحریم های جدید علیه بخش نفتی ونزویلا است. احتمال می رود که بخشی از این تحریم ها تا پیش از برگزاری انتخابات و بخشی دیگر بعد از آن اعمال شود.

واشنگتن و متحدانش با حضور مادورو در انتخابات مخالفت هستند.

این مقام آمریکایی که از نزدیک در جریان سیاست های آمریکا در قبال ونزویلا قرار دارد و خواست که نامش فاش نشود، احتمال تحریم همه جانبه محموله های نفت ونزویلا را رد نکرد.

وی افزود: تصور می کنم که این اقدام در کوتاه مدت شوکی نسبتا قوی به بازار نفت وارد کند. این مقام اظهار داشت که هنوز تصمیم نهایی در مورد این تحریم ها اتخاذ نشده است.

بنا برگزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ونزویلا در سال 2017 میلادی چهارمین تامین کننده بزرگ نفت خام برای امریکا بوده است. سال گذشته میلادی فروش نفت خام ونزویلا به آمریکا به پایین ترین سطح از سال 1991 رسیده است.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا همچنین درحال بررسی اعمال تحریم های جدید علیه مقام های سیاسی و نظامی دیگر از جمله «دیوسدادو کابلو» نفر دوم حزب حاکم سوسیالیست است.

به گفته مقام آمریکایی، همچنین شرکت «کامیمپگ» نیز یکی از اهداف اصلی تحریم های آمریکا است. کامیمپگ یک شرکت خدمات نفتی وابسته به ارتش ونزویلا است. گزینه دیگر آمریکا آن است که پوشش بیمه را برای تانکرها و محموله های شرکت نفتی PDVSA ونزویلا محدود کند.

ازسوی دیگر، دولت ترامپ قصد دارد که فروش نفت سبک آمریکا و محصولات پالایش شده به ونزویلا را قطع کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ونزویلا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است