منافع کشورهای شرکت کننده در کابل جنگ است
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۵    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147635 منبع: پرینت

در نشست کابل بیش از بیست کشور قدرتمند و کشورهای منطقه ای و جهانی و همچنین سه سازمان ناتو، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا اشتراک کرده اند و پیرامون صلح در افغانستان سخن گفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اسدالله زایری استاد دانشگاه در برنامه «چشم انداز» اظهار می دارد که منافع کشورهای شرکت کننده جنگ می باشد پس چطور انتظار صلح می شود از این نشست ها داشت و گفت: مسیر صلح مشکلات خاص خود را دارد راه صلح با دشواری ها، با موانع زیاد منطقه ای ، فرامنطقه ای و داخلی مواجه است. از طرفی کشورهای مختلف هم به منافع خود فکر می کنند و خود باعث جنگ های نیابتی در افغانستان می باشند و تا وقتی منافع آنها در جنگ نهفته باشد امیدی هم برای تلاش آنها برای صلح وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین نباید انتظار داشت که در عصر امروز ما به یک نتیجه مشخص برای صلح دست پیدا کنیم. مشکلات افغانستان عوامل مختلف دارد بنابراین نباید خیلی از این نشست ها انتظار داشت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست کابل
منافع کشورها
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
صلح با گلبدین و طالب پروژه بزرگ اوغان سازی است که به زودی ناره تکبیر گویان را از میدان سیاست دور خواهند ساخت . این سیاست توسط اخوانی ، کمونیست و تکنوکرات اواغنه بسیار مدبرانه مدیریت می شود .

>>>   محمد اسلم سلیم
رهبر گروه عملیات مخفی پاکستان خودش افشا کرد!
محمدحنیف اتمر مشاور شورای امنیت غنی گفت: "پاکستان چشم راست من است "
اتمر با بیان این مطلب علنی به مزدوری اش اعتراف کرد و بدون هیچ توجیه دیگر همین محمد حنیف اتمر رهبر گروه عملیات مخفی پاکستان درکشور ماست .
همه کشتار های دسته جمعی ، ترورهای زنجیرهء و عملیات های تروریستی درشمال کشور سقوط ولایات و قرارگاه های نظامی و اشغال مناطق توسط طالبان وفهرست طولانی از جنایات سازمان یافته علیه مردم ما بوسیله کانون توطئه برنامه ریزی و به هدایت پاکستانی ها آنرا حنیف اتمر عملیاتی نموده است.
چه عجب که ما دشمنان مانرا در آن سوی خط دیورند جستجو می کردیم ولی برعکس مرکز عملیاتی وبرنامه ریزی در ارگ ریاست جمهوری و مشاور شورای امنیت بوده است .

>>>   Moradian
خود ته د شهر را نمیتن و میگی ... را خانه قاضی بسته میکنم . طالب د دهن تان زده روان است و میگه کتیت گپ ندارم پیش ارباب خود میرم و کتی او گپ میزنم یعنی طرف ما آمریکا است تو کی هستی . لیکن ای هر روز ... میزنه که بیا کتی مه بشینین. و مذاکره کنیم . تاوان شهدایی چهارراهی صدارت ، شاه شهید ، چهار راه زنبق ، هلمند ، خوست ، مزار ، کندز ،
قندهارو ......، و دیگه جاها را کدام ... تان میتین ؟

>>>   جنگ چهل سال است که استراتیژی قدرتهای منطقه و جهان در افغانستان بوده است و خواهد بود. منافع همسایه های ما در جنگ و ناامنی در افغانستان است و دولتهای افغانستان از آن منفعت دارند

>>>   برای جلوگیری از این نوع ترور ها لازم است که غیر پشتونها هم دست به این نوع اقدامات بزنند. سران فاشیستهای پشتون تا کشته نشوند دست از این نوع ترور ها بر نمی دارند.

>>>   استاد زایری مانند نماینده یک ملت بی اراده و تسلیم شده صحبت کرده و مردم را بسوی یاس و ناامیدی متوجه ساخته ولی درباره ختم این همه درباره بسیج ملت و رهایی ازین ګرداب کشنده و راه کارهای عملی باید میګفت ور نه این همه اظهارات وابسته های استعمارچیان پنداشته میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است