طرف مذاکره با طالبان دولت افغانستان است
دولت افغانستان نشست چهار جانبه ای را بین آمریکا، عربستان، امارات و افغانستان طراحی کرده است که قرار است در اوایل مارس سال جاری میلادی در واشنگتن برگزار شود 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۶    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147633 منبع: پرینت

دومین نشست پروسه کابل با حضور نمایندگان 25 کشور و 3 سازمان بین المللی صبح امروز چهارشنبه 9 حوت 96 در کابل برگزار شد و در نوبت عصر این نشست، مشاور عالی امنیت ملی، وزیر دقاع، وزیر داخله و رییس امنیت ملی صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حنیف اتمر مشاور عالی شورای امنیت ملی دولت وحدت ملی طی سخنانی گفت که تنها طرف گفتگوی صلح با طالبان دولت است و اجماع منطقه ای بر این رویه وجود دارد و گروه طالبان باید بداند با هیچ کشور دیگری نمی تواند گفتگو کند و کشوری هم این اقدام را نخواهد کرد.
وی یادآوری کرد که یکماه دیگر در نشستی که در «تاشکند» پایتخت ازبکستان برای موضوع صلح در افغانستان برگزار خواهد شد، گروه طالبان همین صدا را خواهد شنید.

اتمر درباره فعالیت دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز گفت این دفتر در هفت سال گذشته یک گام نیز برای صلح برنداشته است و اگر این دفتر برای صلح باز شده باید گفتگوی صلح را دنبال کند و در غیر آن دولت افغانستان اجازه نخواهد داد از این دفتر استفاده سوء شود و ما آن را خواهیم بست.

اتمر تصریح کرد که طالبان بجز یک کشور قادر نخواهد بود کشور دیگری را برای ادامه جنگ با خود همراه کند و البته پاکستان نیز قادر نیست اجماع منطقه ای را برای سیاست تروریست پیرو خود سازد و ما این اجازه را نخواهیم داد.
وی متذکر شد که اگر پاکستان موضع فعلی خود را تغییر ندهد «مسیر خود را برای مواجه شدن با مشکلات عظیم کوتاه می سازد.»

مشاور عالی شورای امنیت ملی همچنین گفت که برخی کشورها تلاش دارند مشکلات خود را که در دیگر نقاط جهان دارند به افغانستان بکشانند که این کار به نفع آنها نیست و ما بارها گفته ایم که کشورهای منطقه و جهان در این کشور منافع مشترک بر سر مبارزه با تروریسم دارند و نباید مشکلات خود را از دیگر نقاط به کشور ما بیاورند.

وی افزود: برخی از کشورها مدعی شده اند که برای مبارزه با داعش از طالبان حمایت می کنند که ما به آن ها یاد آوری کرده ایم که این سیاست غلط و اشتباه است، زیرا تروریست ها با هم فرق ندارند و داعش و القاعده زیر چتر طالبان در افغانستان فعالیت می کنند.

اتمر تأکید کرد که روسیه مدعی بود که دولت افغانستان و آمریکا با داعش در این کشور مبارزه نمی کنند؛ بلکه با آنها همکاری دارند اما زمانیکه ما مبارزه با داعش را در شرق افغانستان با شدت تمام آغاز کردیم ادعا کردند که آنها در شمال و شمال شرق با آنها نمی جنگند.

به گفته اتمر پس از آن دولت افغانستان حملات هوایی و زمینی را علیه داعش در شمال و شمال شرق افغانستان آغاز کرد و تلفات سنگین به آنها وارد کرد و حالا باید به این باور رسیده باشند که افغانستان و آمریکا با داعش مبارزه می کنند.

اتمر اضافه کرد که حدود 70 تن از داعشی های خارجی را در میدان های جنگ دستگیر کرده اند که هر کدام را به کشورهای متبوع شان تحویل داده و روسیه به برخی از این کشورها دسترسی اطلاعاتی دارد و از آنان تحقیق کند که چه کسی به آنها سلاح و آموزش داد تا در افغانستان بجنگند.

به گفته اتمر معلومات این داعشی ها نشان می دهد که چه کسی در پشت این تروریست ها قرار دارد و آنها را آموزش می دهند و تجهیز می کنند.
به گفته وی در نشست «پروسه کابل» دولت این کشور طرح های مبارزه خود با تروریست ها را با آنها به اشتراک خواهند گذاشت و نیز مدارک مبارزه با آنها را عرضه خواهند کرد.

مشاور عالی شورای امنیت ملی همچنین گفت که دولت افغانستان نشست چهار جانبه ای را بین آمریکا، عربستان، امارات و افغانستان طراحی کرده است که قرار است در اوایل مارس سال جاری میلادی در واشنگتن برگزار شود.
به گفته وی موضوع مبارزه با تروریسم و بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی در افغانستان به کمک ظرفیت های این دو کشور عربی از اهداف این نشست در آمریکا خواهد بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
نشست کابل
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
صلح با گلبدین و طالب پروژه بزرگ اوغان سازی است که به زودی ناره تکبیر گویان را از میدان سیاست دور خواهند ساخت . این سیاست توسط اخوانی ، کمونیست و تکنوکرات اواغنه بسیار مدبرانه مدیریت می شود .

>>>   آقای حفیظ الله امین جدید! شما از کدام وقار و اخلاق حرف می زنید؟
آقای حفیظ الله امین جدید!وظیفه شما درین دولت فاشیستی و منفور واقعا چیست؟شما مشاور امنیت ملی هستید و برای رئیس جمهور مشورت می دهید و یا هرکاره این دولت تروریست پرور هستید؟
شما از کدام وقار ، اخلاق و حوصله حرف می زنید؟ آیا یک متفکر تروریست که هزاران انسان بیگاه و جنبش های عدالت طلب را بخاک و خون می کشد وقار ، اخلاق و وجدان انسانی دارد؟
شما حرف از حوصله می زنید، اگر حوصله نمی کردید دریای خون جاری می ساختید؟
شما دیگران را ابزار بیگانگان می نامید، مگر خود شما دست پرورده استخبارات انگلیس و صهیونیزم جهانی نیستید؟
مگر شما روز در نمایش حج عمره ولی شب در عبادت دیوار ندبه اسرائیل و پا بوسی رهبر صهیونیسم جهانی نرفتید؟ شما از کدام دست آورد سفر تان به رهبران تروریست پرور سعودی صحبت می کنید؟ از تقویت تروریزم و یا صلح با تروریزم؟
چرا از طریق رسانه فاشیستی و هم کیش خود" تلویزیون شمشاد" پیام تهدید و اخطار می دهید ؟چرا جرات ندارید از پشت دیوار های امنیتی بیرون شوید و با مردم و قربانیان تان مستقیما صحبت کنید؟
اگر این قدر اخلاق و وقار دارید چرا استعفا نمی دهید؟
شما از کدام دست آور صلح تان با امیر انتحاریزم حرف می زنید؟
مگر با آوردن امیر "استشهادیزم" تان از کمپ شمشتو گراف ترور ها، انفجارات و نفرت پراگنی قومی و قبیلوی ده چند بلند نرفته است؟

>>>   Khurasani
کنفرانس کابل و فرش قرمز حاکم ارگ در استقبال از طالبان جنایتکار و تروریست .
فرش قرمز رئیس حکومت وحدت ملی برای استقبال از باند‌ تروریستی طالبان، نشان دهنده عدم درک درست او از باند های تروریستی و منافع راهبردی کشور های منطقه در حضور این جنایتکاران تروریست است.

>>>   Noor
اکنون که خیزشهای مردمی از هرسوی کشور دربرابر خودکامگی های بیخردانه این فرومایه(رئیس جمهور، اشرفغنی) در گسترش است،
و میداند که هیچ راهی جز دگرگونی بنیادی سیاسی و اجتماعی و قانونی در بسیاری پهلوهای زندگی مردم نیست ؛
میخواهد بزعم خودش، هم لعل بدست آرد و هم یار !
و بیشتر به یار(طالبان پختون) می اندیشد تا لعل(غیرپشتونهای معترض) !

>>>   Nawabi
بخاطر طالب قانون اساسي تعديل مي شود اما بخاطر خواست برحق مردم ما نه.....

>>>   هتلر پيش از ختم جنگ جهانی دوم وقتی دانست كه ديگر در جنگ پيروزی با او نيست، بيش‌تر از پيش به خشونت عيله انسان‌های بی‌گناه پرداخت و دسته دسته هزاران انسان را به‌قتل رسانيد. حالا هم جناب اشرف‌غنی در روزهای آخر حكومتِ بی‌كفايت و شرم‌سارش يك چنين دُر‌فشانی می‌کند و مي‌گوید: " طالبان باید به حیث یک حزب واحد به رسمیت شناخته شوند"
بانو یلدا صبور

>>>   کسی به این دروغها باورد ندارد عامل اصلی رشد تروریسم و داعش و طالب اتمر استانکزی و غنی استند اوبیادر گلم

>>>   اتمر بچیم مشکل سرطان ....ات چگونه شد.
عملیات میکنی یا نه
از او کارای اصلی خو دیر وقت است ماندی
.....

>>>   اتمر یک پرچمی خونخوار است و سرنگونی خود را روزشماری میکند.قیافه اش به پودری ها می ماند؟

>>>   ....به تو لنگ بلاخره طالب را سر گرده مردم بلاکشیده افغانستان سوارکردید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است