کنفرانس علمای دینی افغانستان، پاکستان و اندونزیا
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۱    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147632 منبع: پرینت

مقامات ارشد دولت اندونزیا اعلام کردند که قرار است تا یکماه دیگر کنفرانس علمای این کشور با علمای پاکستان و افغانستان برگزار گردد.

یوسف کلا، معاون رییس جمهور اندونزیا که برای اشتراک در دومین نشست پروسه کابل وارد کشور شده در دیدار با کریم خلیلی، رییس شورای صلح گفته است که کشورش از پروسه کابل حمایت می‌کند و تا یک ماه دیگر علمای پاکستان، اندونزیا و افغانستان در جاکارتا نشست را دایر خواهند کرد.

کریم خلیلی رییس شورای صلح، از اندونزیا به خاطر آمادگی آن کشور برای برگزاری کنفرانس علمای دینی، قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرده که این کنفرانس، به نتایج مطلوب برسد.

از سوی‌دیگر، معاون رییس جمهور اندونزیا بر ادامه همکار‌ی‌های کشورش با افغانستان تأکید کرده و گفته است باید در روند صلح بر نقاط مشترک تمرکز شود و و از تمرکز روی نقاط اختلاف دور شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علمای دینی
کنفرانس
نظرات بینندگان:

>>>   این نشست چه سودی خواهد داشت بجز اینکه اندونیزیا که یک کشور بیطرف و دوست به علت مکاری ها و فرصتهای که برای پاکستان داده میشود این کشور را نیز دشمن افغانستان سازد.علمای افغانستان هیچ گونه تأثیری در روند صلح ندارند بخاطریکه پروسه صلح بدست آی ایس آی است نه به دست علما و علمای پاکستان نیز ابزار است نه اصل و در این شرایط علمای پاکستان و افغانستان زمین و آسمان فرق دارد علمای پاکستان دارای فکر آرام علم و دانش فراگیر و اطمینان خاطر از دولت و کشورش اما علمای افغانستان درهراس ترور،ضعف اقتصادی علم و دانش اندک چه خواهد کرد.

بدرالدین لوگری

>>>   چرا كشور هاي كه مسلمان نيستن مثل انسان در ارامش كامل زيست ميكنه و هيچ انتحاري وًجهادي نداره
ولي كشور ما مثل جناور تشنه به خون مثل ....به جان هم افتادن نه انسانيت و نه اسلام وجود داره همه مزدور خاين وطن فروش ....فروش حكومت ميكنه و افتخار ميكنه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است